Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #1 Skrevet 20. november 2015 Dette er en familiemedlem som står meg nært. Barnet var på kontroll, men h*n ville ikke la helsesøster ta helsesjekk. Var bare vrang og vanskelig. Gadd ikke rett å slett. Så hadde barnet sagt til helsesøster" jeg skal skyte deg" og jeg skal skyte en baby" Helsesøster hadde sagt " jeg tror barnet er overtrøtt, så vi setter opp en ny time å prøver igjen" siden hun ikke fikk tatt alle sjekk på barnet Mor til barnet er bekymret om helsesøster vil kontakte barnevernet pga dette Hva tror dere? Anonymous poster hash: 653c1...311
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #2 Skrevet 20. november 2015 Ikke noe å henge seg opp i -barnet var nok bare trøtt eller noe. En 4åring vet ikke hva det innebærer å skyte noen og har sikkert bare hørt det fra noen andre barn. Anonymous poster hash: 88f4e...41a
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #3 Skrevet 20. november 2015 Barn bruker ofte ord og begreper de ikke helt forstår betydningen av, de har bare fått med seg at det betyr noe stygt, fint eller morsomt. F.eks. sa 6-åringen min for noen dager siden at han skulle sexe hele veien til skolen og holdt på å le seg i hjel av seg selv. Han hadde fått med seg at "å sexe" tydeligvis er noe morsomt siden alle de eldre barna fniser og ler når de sier det og at det er et verb, men ellers viste det seg at han overhode ikke ante hva det betyr. Ikke at det egentlig er et ord heller, men ja, poenget ligger jo der. Jeg tror helsesøster i dette tilfellet er fullt klar over at dette er et lite barn som neppe helt vet hva skyte noen egentlig innebærer, og jeg synes hun løste problemet på en fin måte. Det skal mer til enn som så før barnevernet blir koblet inn. Anonymous poster hash: e1b66...4ab
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #4 Skrevet 20. november 2015 Det tviler jeg absolutt på. Barn plukker opp ord de ikke forstår og bruker det i den settingen de har hørt det i. Min vakre og snille jente sier av og til "ellers banker jeg deg!". For eks: gi meg smøret, ellers banker jeg deg. Hun aner ikke hva det betyr. Jeg spurte henne "hva er å banke noen". Hun skjønte ikke spørsmålet en gang. Anonymous poster hash: 68ce9...c93
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #5 Skrevet 20. november 2015 Du kan si til din "bekjente" (deg) at dette ikke er normalt å si, men ikke helt unormalt heller. Får håpe 4 åringen DIN ikke sier slikt neste gang også. Anonymous poster hash: 8ec8c...11a
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #6 Skrevet 20. november 2015 Det hender min 4 åring sier det til folk. Han er i overkant opptatt av helter, sverd og våpen, fordi han har en bror på 6 som også er det. Hilsen barnevernkonsulent Anonymous poster hash: cfc21...e56
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #7 Skrevet 20. november 2015 Du kan si til din "bekjente" (deg) at dette ikke er normalt å si, men ikke helt unormalt heller. Får håpe 4 åringen DIN ikke sier slikt neste gang også. Anonymous poster hash: 8ec8c...11a Snakk om å svare usaklig Anonymous poster hash: 80ddf...0ef
Gjest Minnieropptatt Skrevet 20. november 2015 #8 Skrevet 20. november 2015 Du kan si til din "bekjente" (deg) at dette ikke er normalt å si, men ikke helt unormalt heller. Får håpe 4 åringen DIN ikke sier slikt neste gang også. Anonymous poster hash: 8ec8c...11a Hvorfor i alle dager tror du den bekjente er HI?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #9 Skrevet 20. november 2015 Du kan si til din "bekjente" (deg) at dette ikke er normalt å si, men ikke helt unormalt heller. Får håpe 4 åringen DIN ikke sier slikt neste gang også. Anonymous poster hash: 8ec8c...11a Hvorfor i alle dager tror du den bekjente er HI? Enig. Ufattelig irriterende med alle som alltid tror det. Anonymous poster hash: 21c44...483
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #10 Skrevet 20. november 2015 Det kommer vel an på barnets oppførsel ellers også; om det er sint, trist, umulig å kommunisere med... Lurt av helsesøster å sette opp ny time slik at hun får sett barnet en gang til, og sjekket at alt er i orden. Helsesøster er der for barn og foreldre, og er en god støttespiller. Det er ikke slik at hun alarmerer bv, uten å ha prøvd ut ulike ting selv. Anonymous poster hash: 6cea6...75b
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #11 Skrevet 20. november 2015 Jeg synes dette er bekymringsverdig og hadde jeg vært helsesøster ville jeg absolutt kontaktet barnevernet. Anonymous poster hash: cb072...fa9
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #12 Skrevet 20. november 2015 Jeg synes dette er bekymringsverdig og hadde jeg vært helsesøster ville jeg absolutt kontaktet barnevernet. Anonymous poster hash: cb072...fa9 Da hadde jeg bedt om at helsesøster fikk seg mer erfaring. Sønnen min kan finne på å si slikt og jeg gjør alt jeg kan for å stoppe det på en god måte. Vi bruker ikke sånt språk her i huset og hvis han sier noe veldig galt så får han beskjed om å si unnskyld til person det ble sagt mot. Pleier å fungere men ikke alltid og jeg hadde blitt virkelig sur om noen løp til barnevernet kun fordi min 4 år gammel sønn slengte med leppa. Anonymous poster hash: a31f1...3a7
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #13 Skrevet 21. november 2015 Takk for svar alle sammen! Dette er ikke mitt barn, men personen som er mor til dette barnet er en veldig nær familie medlem. Ville ikke røpe for mye detaljer. Hun er ikke her på forumet derfor jeg valgte å høre litt med dere om hva dere tror helsesøster kan gjøre. Jeg også enig med mange her som skriver om at barn kan finne på å si mye tull men at de ikke vet hva betydningen av det de sier betyr. Dette var også kjempe tidlig på morningen å barnet var veldig vanskelig å små trøtt vil jeg tro. Får håpe at helsesøster ikke lager noe stor greie av dette. Hi Anonymous poster hash: 090cc...c2d
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #14 Skrevet 21. november 2015 Jeg tenker at dette er ikke normalt og ivertfall ikke sunt. Her ville jeg observert og pratet med barnet og fått stoppet det umiddelbart før det evt utviklet seg. Anonymous poster hash: 7ef7a...81d
Gjest Antarctica Skrevet 21. november 2015 #15 Skrevet 21. november 2015 Storm i et fingerbøl. Bra dere ikke er helsesøstre. Enkelte her har jo null fantasi.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #16 Skrevet 21. november 2015 Barnet er fire år, og har sannsynligvis vært innom helsestasjonen sammen med foreldrene noen ganger tidligere. Helsesøster har da dannet seg et bilde av barnet. Ikke unormalt at barn sier slikt i den alderen, spesielt ikke til en ukjent autoritetsperson som skal få et trøtt barn til å gjøre ting på kommando. Ikke spesielt sjarmerende, men neppe grunn til å ta det videre hvis alt annet er på stell. Anonymous poster hash: 4b5cd...90f
Mrs Smith Skrevet 21. november 2015 #17 Skrevet 21. november 2015 (endret) Ta antall barn de har innom og del på 4, da har du ca antall "bekymringsverdige" ting de hører fra barna. Endret 21. november 2015 av Mrs Smith
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå