Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #1 Skrevet 20. november 2015 Hvordan er det mulig å la seg selv gå opp 30-40 kg i svangerskapet? Det er jo en veldig stor prosent av kroppsvekten. Hvordan kan man la seg selv forfalle så mye på 9 mnd? Anonymous poster hash: fd243...ecc
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #2 Skrevet 20. november 2015 Det er mye man skal bry seg om... Herregud... Anonymous poster hash: 89dfc...e94
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #3 Skrevet 20. november 2015 Jada, men jeg bare skjønner det virkelig ikke at noen lar seg forfalle så mye, både helsa og selvtilitten får seg jo en knekk. De ekstra porsjonene med mat kan da umulig være verdt det. Anonymous poster hash: fd243...ecc
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #4 Skrevet 20. november 2015 Nå er det ikke alle som legger på seg fett selv om de legger på seg mye da. Jeg og søsteren min gikk gravide samtidig, begge normalvektige i utgangspunket. Jeg la på meg 12 kg, hun la på seg mellom 25 og 30 kg. Innen 2-3 uker etter fødsel var begge normalvektige igjen. Søsteren min hadde utrolig mye vann i kroppen, det slapp jeg... Anonymous poster hash: c1e4b...e1a
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #5 Skrevet 20. november 2015 Jeg gjorde det....42 kilo retter sagt...1kilo i uka.....Allerede FØR jeg visste jeg var gravid begynte det. Hadde en måned "på vann og brød",- gikk lange turer og skjerpa meg skikkelig,- hadde lagt på meg litt over 4 kilo...Så hadde jeg ei måned med mange selskap, det var sommer, mye is, kaker, brus og lite aktivitet annet enn solsenga...La bare på meg litt over 4 kilo da også... Tok med nesten 4år og bli kvitt alt, for det var slitsomt. Andre gang fikk jeg gutt, var da veltrent FØR jeg ble gravid, fortsatte med trening (moderert etter svangerskapet) under gravidtet.- la på meg 11kilo. Mulig kjønn på barnet spilte inn, samt at jeg var i god form FØR graviditet....Første var jente,- og var utrent og hadde nettopp stumpa røyken.... Følte ikke jeg "Lot meg forfalle",- men det er vanskelig og drive trening,- om man ikke har trent før og blir gravid. Jeg gikk en del (gjorde ikke det FØR jeg ble gravid), svømte,- og prøvde og passe litt på,- men virket ikke inn på vekta førstegraviditet.... Cravings fikk jeg også....Pytt i panne,- den frossenversjonen..... Andre gang hadde jeg ikke noe plager. Hverken halsbrann, bekkenløsning var knapt merkbar, ikke morgenkvalme ikke noe...Magen var lett og skjule 20 uker uti svangerskap. Men igjen, kjønn kan ha noe og si, og ikke minst at jeg VAR i god form da jeg ble gravid.. En kropp i god form vil nok tilpasse seg graviditeten mye "sunnere" enn om man er utrent.... Anonymous poster hash: 8e6c7...29a
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #6 Skrevet 20. november 2015 Jeg for mindre levde som normalt, men ble mindre aktiv pga bekkenløsning. Hadde og ekstremt mye vann i kroppen. La på meg 28 kg og 4 dager etter ks hadde jeg gått ned igjen 16 kg. Tror du jeg syntes det var noe moro? Nei men jeg kunne ikke gjøre noe med det, eller mener du jeg skulle slutte å spise og kun ta vanndrivende? Anonymous poster hash: bb4be...043
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #7 Skrevet 20. november 2015 Tenkte ikke på de som la på seg 10-20 kg, eller de som la på seg vann, eller de som gikk ned rett etter fødsel. Men de som legger på seg 30-40 og fortsatt er 20-30 kg over vekten sin fler månder, eller år etter fødsel. Da er det ikke baby/vann/blod, men fett. Jeg har møtt endel som er så deprimert og leiseg for det, og det er jo veldig forståelig at man blir brutt ned av det Anonymous poster hash: fd243...ecc
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #8 Skrevet 20. november 2015 Jeg gikk opp 27 med førstemann. Ja, det var litt for mye snacks o.l, men det hjelper ikke at jeg var nærmest sengeliggende de tre-fire siste mnd pga bekkenløsning. Det må også ha vært mye vann, for jeg gikk ned 15 kg på sykehuset ved fødsel. Så det er ikke all vektøkning man kan styre selv. Anonymous poster hash: 8e9df...bc3
Syngensang Skrevet 20. november 2015 #9 Skrevet 20. november 2015 Ja, det hjelper sikkert skikkelig at ein veit folk går rundt og trur ein gjer det med vilje. Du veit ikkje kva som er grunnen til at folk går opp 30-40 kg. Bekkenlåsning, kvalme om ein ikkje et, hormonforandringar osb. Folk og kropper er ulike og reagerer ulikt på graviditeter.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #10 Skrevet 20. november 2015 Det er ikke alltid man har noe valg, det kan være andre årsaker til vektoppgang enn at man tillater seg å gå så mye opp i vekt som du formulerer det. Vann i kroppen, depresjon som gjør at man trøstespiser, kraftige bekkensmerter el. som gjør at man ikke får bevegd seg noe særlig, sterk kvalme hvor jevnlig spising er det eneste osm hjelper osv er alle plausible årsaker til stor vektoppgang der man aldri har intensjon om å la seg selv forfalle, men er offer for helseutfordringer. Jeg gikk opp 30 kg i mitt første svangerskap, de siste 17 kiloene kom på bare 3-4 uker, og alle 30 kiloene var borte igjen etter 2-3 uker. Anonymous poster hash: 68aa9...cd9
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #11 Skrevet 20. november 2015 Når man er 20 kg + fler mnd eller år etter en graviditet, så er det ikke vann eller baby som gjorde at man gikk opp i vekt. Alle har alltid unnskyldninger for vektoppgang, skjønner bare ikke at man lar seg gå opp så mye på så kort tid (snakker ikke om vann, og kg man går ned raskt etter fødsel), man bryter jo selvtilitten sin , og jadda, man kan late som at det ikke påvirker selvtilitten, men hvem lurer dere? HI Anonymous poster hash: fd243...ecc
Gjest Skrevet 20. november 2015 #12 Skrevet 20. november 2015 Går lett det. Gikk fra 47 - 77 med førstemann jeg Altfor mye ostepop, eplemost og Stratos. Og lite mosjon. Men gikk de ned innen 3 mndr etter fødsel. Andre mann så hadde jeg MYE vann i kroppen og gikk opp 25 kg og ned 35 på sykehuset. Med de to siste så var jeg meget bevisst og gikk vel opp 15 og 7 kg.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #13 Skrevet 20. november 2015 Så bra KellyTaylor. Jeg er mye kvalm når det går litt tid mellom måltidene, la oss si en time, men jeg må passe på kostholdet slik at jeg ikke går opp unødvendig opp i vekt, det er jo hverken bra for helsa eller selvtilitten å gå opp flere titalls kg. Spiser derfor heller mindre og litt oftere, enn ofte og mye hver gang. Kommer til å angre som en okse om jeg ikke har selvkontroll på spisingen nå i svangerskapet. Anonymous poster hash: fd243...ecc
Gjest Skrevet 20. november 2015 #14 Skrevet 20. november 2015 Så bra KellyTaylor. Jeg er mye kvalm når det går litt tid mellom måltidene, la oss si en time, men jeg må passe på kostholdet slik at jeg ikke går opp unødvendig opp i vekt, det er jo hverken bra for helsa eller selvtilitten å gå opp flere titalls kg. Spiser derfor heller mindre og litt oftere, enn ofte og mye hver gang. Kommer til å angre som en okse om jeg ikke har selvkontroll på spisingen nå i svangerskapet. Anonymous poster hash: fd243...ecc Lag deg noe oppskåret snacks som gulrot, blomkål, stangselleri, bønner og likn, og gjerne med kesamdip om du orker da Ikke alt som smaker når en er kvalm. Spis også bær i stedet for frukt om det frister. Men øker ikke sykt i vekt om du spiser to epler og en banan akkurat.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #15 Skrevet 20. november 2015 Ja vet, det er riktig tankegang Anonymous poster hash: fd243...ecc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå