Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #1 Skrevet 20. november 2015 Hvordan gikk dere frem? Er det fastlegen som må skrive ut resept? Kan han skrive ut resept før en legetime, slik at jeg slipper 2 timer. Hvor mye kostet det? Anonymous poster hash: 04652...3c8
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #2 Skrevet 20. november 2015 Det er bare å ta kontakt med vaksinasjonskontoret der du bor. Anonymous poster hash: 39d92...e69
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #3 Skrevet 20. november 2015 Tror ikke vi har noe vaksinasjonskontor her jeg bor. Bor på et lite sted. Anonymous poster hash: 04652...3c8
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #4 Skrevet 20. november 2015 Her blir bi vaksinert på legekontoret. Anonymous poster hash: 49850...17a
Tipp topp Skrevet 20. november 2015 #5 Skrevet 20. november 2015 Ring legekontoret og si du ønsker re-vaksinering, så bestiller de nok vaksinene så de er der når du kommer.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #6 Skrevet 20. november 2015 Jeg har revaksinert meg. De fleste tok jeg da jeg skulle reise til ett land som var rett kommet ut av krig. Fastlegen og forsikringsselskapet mente det var lurt. Tok vaksine for hjernehinnebetennelse da jeg studerte i utlandet. Det var tre tilfeller på skolen, og vel, den ble delt ut gratis . Anonymous poster hash: b5299...9a4
Tulisa Skrevet 20. november 2015 #7 Skrevet 20. november 2015 Gjorde det hos helsesøster og noen har jeg tatt hos bedriftslegen
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #8 Skrevet 20. november 2015 Bestilte time til vaksinering på helsestasjonen, sendte på forhånd inn et skjema fylt ut med tidligere vaksiner og tidspunkt for de, samt land/steder vi skulle til, og når jeg ringte og bestilte timen sa jeg i tillegg fra om en vaksine vi ikke ønsket selvom den var aktuell ift. reisemålet. De hadde vaksinene på helsestasjonen så trengte ikke noe resept eller å gå på apoteket og hente ut selv.. Men er sikkert ulik praksis alt etter hvor man bor. Anonymous poster hash: dcf97...fe3
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #9 Skrevet 20. november 2015 Bestilte time til vaksinering på helsestasjonen, sendte på forhånd inn et skjema fylt ut med tidligere vaksiner og tidspunkt for de, samt land/steder vi skulle til, og når jeg ringte og bestilte timen sa jeg i tillegg fra om en vaksine vi ikke ønsket selvom den var aktuell ift. reisemålet. De hadde vaksinene på helsestasjonen så trengte ikke noe resept eller å gå på apoteket og hente ut selv.. Men er sikkert ulik praksis alt etter hvor man bor. Anonymous poster hash: dcf97...fe3 Var forøvrig dyrt, tror jeg og mannen betalte ca 6000,- for oss begge, men det var ganske mange vaksiner (måtte fordele det på tre timeavtaler), og noen av de var nye (altså ikke bare revaksinering). :-) Anonymous poster hash: dcf97...fe3
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #10 Skrevet 22. november 2015 Bestilte time til vaksinering på helsestasjonen, sendte på forhånd inn et skjema fylt ut med tidligere vaksiner og tidspunkt for de, samt land/steder vi skulle til, og når jeg ringte og bestilte timen sa jeg i tillegg fra om en vaksine vi ikke ønsket selvom den var aktuell ift. reisemålet. De hadde vaksinene på helsestasjonen så trengte ikke noe resept eller å gå på apoteket og hente ut selv.. Men er sikkert ulik praksis alt etter hvor man bor. Anonymous poster hash: dcf97...fe3 Var forøvrig dyrt, tror jeg og mannen betalte ca 6000,- for oss begge, men det var ganske mange vaksiner (måtte fordele det på tre timeavtaler), og noen av de var nye (altså ikke bare revaksinering). :-) Anonymous poster hash: dcf97...fe3 6000? Jeg tenkte meg mer 5-600. Hvis det koster så mye, så må jeg klare meg uten. Ikke rart at mange lar være da. Anonymous poster hash: 04652...3c8
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #11 Skrevet 22. november 2015 Vi betalte rundt 600,- for revaksinering. Trippelvaksinen. Anonymous poster hash: 4d22e...bbf
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #12 Skrevet 22. november 2015 Sjekk kommunens hjemmesider. Der skal det stå info om vaksinasjon. Noen steder foregår det på helsestasjonen, andre steder hos fastlege eller hos eget vaksinasjonskontor. Du ringer uansett og bestiller time, og da bestiller de opp de dosene du skal ha. Jeg betalte ca 600 for trippel og 500 x3 for hepatitt A og B Anonymous poster hash: f98a3...35d
Stella Maris Skrevet 22. november 2015 #13 Skrevet 22. november 2015 Vi fikk resept fra fastlegen, kjøpte vaksinen på apoteket og tok med til laben på legekontoret. Vi betalte et par hundre kroner for å bli revaksinert, mannen og jeg. Billigere å gå til legen enn vaksinasjonskontoret. Ene dosen fikk vi forresten fra helsestasjone fordi sønnen vår skulle ha den samme i samme perioden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå