Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #1 Skrevet 20. november 2015 Jeg lurer på noen ting, og jeg har en veldig god grunntil å spørre (generell mistanke om omsorgssvikt, dette blir i så fall bare en liten del av det). Nå vet jeg at alle er ulike og at ting kan arte seg ulikt fra person til person, men nå vil jeg ha deres erfaring. Hva som gjør at dere vurderer barnet deres som så dårlig at det ikke kan gå på skolen (eller i bhg)? Dersom barnet er så dårlig, vil det for eksempel kunne gå rundt på butikken, kjøpesenter osv og se helt friskt og aktivt ut? Dersom barnet er så dårlig at det har vært hjemme fra skolen, vil det alltid være i storform på ettermiddagen og leke i timesvis med andre barn uten at det er det minste snev av tungpustet, for så gjerne å være dårlig igjen dagen etter? Anonymous poster hash: 9bd44...534
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #2 Skrevet 20. november 2015 Nå har jeg bare en liten tass som ikke går i barnehage, men de gangene han er blitt veldig dårlig så blir han det om natten. Da er han helt utslitt dagen etter og kvikner til utover ettermiddagen etter å ha sovet store deler av formiddagen. Så for oss er det du beskriver fint mulig om han hadde vært større. Anonymous poster hash: 64a50...9c3
Julie (: Skrevet 20. november 2015 #3 Skrevet 20. november 2015 Har en astmatiker i barnehagealder. Samme her, hun er ofte dårligst om natten. Synes ikke unger skal i barnehagen med stort underskudd på søvn. Får også problemer med å følge med de andre ungene på gåtur (de er mye i skogen). Kan godt hende at vi tar oss en liten tur på en senter, for eksempel. Får veldig dårlig matlyst når astmaen står på som verst og det hender at pommes frites er lett å lure ned, så turer på McDonald's forekommer også. Er stor forskjell på en liten handletur hvor hun kan sitte i vogna og skogstur med barnehagen, synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #4 Skrevet 20. november 2015 Har 2 astmatikere i bhg.. Om mine er hjemme ifra bhg pga astmaen er det fordi de har hosta seg igjennom hele natta og ikke har sovet et minutt omtrent, eller fordi de er veldig tungpusta. Er de veldig tungpusta er de det særlig om morgenen, så kvikner de til litt utover dagen. Uansett finnes det mange typer astma, og ingen er like med hvordan de opplever den ene typen! Anonymous poster hash: 6d8b1...1a6
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #5 Skrevet 20. november 2015 Jeg vet at alle er ulike, og jeg takker for svar Her er det snakk om butikk/kjøpesenter midt på dagen (11-12-tiden) når det er skoletid og barnet ser helt friskt og opplagt ut og løper og hopper rundt. HI Anonymous poster hash: 9bd44...534
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #6 Skrevet 20. november 2015 Jeg vet at alle er ulike, og jeg takker for svar Her er det snakk om butikk/kjøpesenter midt på dagen (11-12-tiden) når det er skoletid og barnet ser helt friskt og opplagt ut og løper og hopper rundt. HI Anonymous poster hash: 9bd44...534 Min går i bhg. Han er innimellom hjemme pga hosting og at han sover dårlig. Jeg tar han med og handler feks og han kan være ute. Det er ikke alltid du hører han hoste da. Jeg har han hjemme fordi han i bhg må holde tempo med de andre og gjerne kjaser og løper med de andre barna. Da blir han helt ødelagt på ettermiddagen, gråter og raser fra vi kommer hjem til han legges. Jeg vil nok ha lavere terskel for å holde hjemme på skolen. De går glipp av mye læring bare på en dag. Men det kan godt hende jeg vil holde han hjemme for så å gå ut i butikken el.l., så ikke godt å si. Anonymous poster hash: a75a4...142
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #7 Skrevet 20. november 2015 Det kan variere veldig. Det er forskjellige typer astma og forskjellige ting som kan trigge anfall. Har barnet hatt en vond natt med anfall kan han være frisk nok til en luftetur på formiddagen så lenge medisinene fungerer og han har fått sovet litt lengre på morgenen. Noen dager er han dårlig på morgenen, men fin i form på kvelden. Det er umulig å uttale seg om astmabarn utfra hva man ser i bruddstykker i løpet av dagen. For alt du vet har han nettopp fått medisin før de reiser ut døra, så har barnet det greit frem til neste dose må tas. Mitt barn har ekstra behov for søvn, vi er heldige som har funnet en gyllen middelvei på aktivitet og hvile. Vi prøver å holde hverdagen så normal som mulig så når formen er god så gjennomføres aktiviteter/ærender som vanlig. Selv om man har astma er det ikke som feber for eks hvor man holder barnet i ro frem til de er friske, astma er oftest kronisk og man lærer seg å leve så normalt som mulig. Anonymous poster hash: 4efa1...b39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå