Gå til innhold

barneselskap i morgen .. what to do...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har invitert 15 jenter fra barnehagen til 5 års dag, i morgen kl 12-14. Kun 1 har svart på inbydelsen. Leverte ut inbydelsen på tirsdag på sms. Vet flere av foreldede bære mob sin i handen omtrent hele dagen. Hm svarer de ikke. Stod tydelig i invitasjonen at jeg ønsket tilbakemelding på om barnet kom eller ikke. . . Jenta mi har gledet seg til bursdagen i flere uker. Hun blir så skuffet om bare 1 kommer . Hun er ikke en mobber. Hun er den stille og forsiktige i gruppen.

Anonymous poster hash: 0fa9c...8b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sendt ut en ny sms og minnet de på at du må ha svar:)

Anonymous poster hash: 7a069...676

Skrevet

Enig. Send ut en påminnelse. Skriv spesifikt at du vil ha svar enten de kommer eller ikke. Hvis det er bare en som kan hadde jeg flyttet feiringen...

Skrevet

Jeg sendte ut en ny melding dagen før bursdag der jeg ba de si ifra om barnet har noen allergier eller det noe annet spesielt i matveien.

Jeg skrev:

Hei, kommer "Per" i bursdag til "Ole" i morgen? Om han kommer er det noe han ikke tåler eller ikke kan spise? Hilsen "Ole" og navnet mitt

Da fikk jeg faktisk svar fra de fleste :)

Skrevet

Det er jo vanligst at man kun skal gi beskjed hvis man IKKE kommer. Så hvis foreldrene ikke lar høre fra seg, betyr det at barnet skal komme.

De har sikkert ikke lest så nøye og antatt at det var sånn du også ville ha det. Når du nå har bedt om tilbakemelding fra alle uansett, må du sende ut en ny og understreke at du vil ha svar fra alle sammen.

Anonymous poster hash: 2de92...e67
Skrevet

Det er jo vanligst at man kun skal gi beskjed hvis man IKKE kommer. Så hvis foreldrene ikke lar høre fra seg, betyr det at barnet skal komme.

De har sikkert ikke lest så nøye og antatt at det var sånn du også ville ha det. Når du nå har bedt om tilbakemelding fra alle uansett, må du sende ut en ny og understreke at du vil ha svar fra alle sammen.

Det et ikke vanlig over alt, den diskusjonen har vi hatt før ;) Det som er vanlig, burde være, er å lese hele invitasjonen og følge det som står på den..

Hi, jeg hadde satt meg ned og ringt alle foreldrene, jeg.. Evnt sendt en sms..

Anonymous poster hash: 547b9...576

Skrevet

Ta en telefon, til de som ikke har svart, ikke bare sms. Da får du mye sikkrere svar og ungår misforståelser.

Anonymous poster hash: 8f72f...f5e
Skrevet

Det et ikke vanlig over alt, den diskusjonen har vi hatt før ;) Det som er vanlig, burde være, er å lese hele invitasjonen og følge det som står på den..

Hi, jeg hadde satt meg ned og ringt alle foreldrene, jeg.. Evnt sendt en sms..

Anonymous poster hash: 547b9...576

Her var det det som var gjeldende i flere år, helt til jeg gikk på en smell med yngstemann og ikke leste invitasjonen skikkelig. Må har jeg gjort det til en vane å uansett sende en SMS med takk for invitasjonen, og svar på om barnet kommer eller ikke.

Anonymous poster hash: 3942d...b4c

Skrevet

Det der er dessverre et problem. Jeg skjønner ikke hvordan de selv synes slikt er, men det er skikkelig uhøflig!

Bit tenna sammen, tre på deg smilet og send en hygglig sms.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 3f70a...82c
Skrevet

De har nok bare glemt det eller ikke fått med seg at de skulle svare dersom barnet deres kommer. De aller fleste ber bare om svar dersom barnet ikke kommer. Dessuten blir det fort litt sånn at når man sender en sms, så er det lett for mottaker å glemme den ut litt etter at den er lest.

For eksempel: Jeg er på butikken, er stresset fordi jeg må handle før jeg skal rekke SFO og Per må komme seg på trening i tide, og så skal Pål bli kjørt til sin trening litt senere, og samtidig kverner en problemstilling fra jobb rundt i hodet på meg. Så plinger mobilen. Jeg tar den opp og leser sms'en om en bursdagsinvitasjon. Jeg tenker noe i retning "å, så koselig", men med hodet fullt merker jeg meg bare datoen og at jeg må huske å sjekke om det passer. Etter å ha betalt, hentet, fått laget middag, hjulpet med lekser, sendt unger på trening osv, så er hele sms'en helt og fullstendig glemt. Neste gang jeg er inne på telefonen ser jeg at den ligger der, men da kommer jeg bare på datoen og forter meg å sjekke om det passer, og før jeg får gjort noe mer må jeg løpe for å hente Per igjen. Og vips, sms nok en gang glemt. Man kan ikke henge den opp på tavlen, osv, og det jeg ikke ser, det husker jeg ikke ...

Så, dette kan være en plausibel forklaring. Vi er mange foreldre med full jobb og flere barn, mitt scenario er nok ikke så uvanlig :)

Send en ny sms og spør du dersom du er usikker, men antagelig dukker de fleste opp.

Anonymous poster hash: e8359...744
Skrevet

Jeg hadde ringt :)

Anonymous poster hash: 84a67...e05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...