Gå til innhold

Dere som har hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sover den i sengen din om natten?

Får den komme opp i sofaen?

Min hun får sove i sengen hvis den vil og komme opp i sofaen. Den er røytefri og bades og børstes ofte, så vi syns ikke det er ekkelt. Den har også et bur som den også liker å ligge i.

Kosing er jo en av hundens viktigste funksjoner, og det er ikke mye som er koseligere enn en søt, blid og varm liten ulldott i fotenden :-)

Hvis dere ikke har den i sengen, hvor sover den om natten?

Anonymous poster hash: 29581...1bc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han får ikke komme opp i senga, fordi vi vet hvor mye grus og møkk han drar med seg, selv om pelsen er relativt selvrensende og han røyter sjelden. Senga vår er heller ikke allverdens i størrelse, så det er trangt nok med to voksne. Han er 59 cm og 28 kilo, så det hadde blitt mye hund!

Han har imidlertid aldri ytret noe ønske om å komme opp heller, tror det hadde blitt altfor varmt siden han har mye pels. Sofaen får han være i, det syns jeg er kjempekoselig. Han kan ligge i begge (har en kort og en lang i vinkel), men velger ofte den lange med puff (som er samme type som sofaen), for da kan han ligge rett ut der. 

Om natta er han hvor han vil. Ved siden av senga, på gulvet i fotenden på en rye, under vinduet, i stua, rett utenfor soveromsdøra, i sofaen...han bytter stilling ofte og legger seg der han vil, men favoritten er nok under det åpne soveromsvinduet. Han liker å ha det kaldt.

Anonymous poster hash: 82565...675
Skrevet

To av mine ligger i bur om natta pga de ikke holder seg hvis ikke. Den andre er flink til å holde seg om natta og sover i senga eller under senga eller i kurven eller buret sitt. Der den finner det for godt, med andre ord :)

Anonymous poster hash: e8f73...22e

Skrevet

Får ikke kom opp i senga, sjøl om han har prøvd seg noen ganger. I sofaen ja.. Der har vi nok syndet litt å han har fått lov noen ganger:)

Anonymous poster hash: bbd1f...33a

Skrevet

Får ikke kom opp i senga, sjøl om han har prøvd seg noen ganger. I sofaen ja.. Der har vi nok syndet litt å han har fått lov noen ganger:)

Ligger i buret sitt om natta..

Skrevet

Den er verken i sengen eller i sofaen her i huset. Det er koselig å ligge på gulvet å kose med hunden synes vi, har små barn så vi er mye på gulvet uansett. Om natta sover den på et saueskinn på gulvet.

Anonymous poster hash: 2fc65...7c5

Skrevet

Selvfølgelig sover den i senga .Han går der han vil.

Anonymous poster hash: a58da...349
Skrevet

Sover i sengen til mannen, ikke min(samsover med baby). Han får lov å være et sted i sofaen der det ligger et teppe til han. Vi vasker han etter hver tur (poter, buk og bak)

Skrevet

Hun sove sjeldent i senga (tror det blir for varmt), men ligger på gulvet. Hun får komme i sofaen, men er sjeldent der også.

Anonymous poster hash: bb684...6c8

Skrevet

Den får ikke lov å komme opp i senga vår. Datteren derimot inviterer den oppi, men den sover ikke der.

Den får komme opp i sofaen om den blir invitert, eller om den "spør" og får ja.

Anonymous poster hash: 525dd...6b6
Skrevet

vi har to hunder, begge to har hvert sitt bur som står åpent hele tiden, de kan velge selv hvor de vil sove, den ene velger som oftest buret eller sofaen, den andre ligger enten i senga hos oss, i buret eller under sprinkelsenga til mini. vi synses det er kos med hunden i senga, de er bare 3-4 kg store og liker seg best under dyna så tar ikke opp så mye plass + at de er veldig myke og varme å ha inntil seg.  :D

Anonymous poster hash: 26031...ca3
Skrevet

Vi har to små hunder, røytefrie. De sover mellom meg og mannen om natten, og går der de vil ;) Vi skulle ha hunder som ikke var i møbler, og for all del aldri noen hund i sengen! Men når vi fikk de føltes det helt naturlig å ha de i sengen, sofaen og der de måtte ønske :-) Jeg skjønner ikke at noen har hjerte til å legge dem i små bur. Vi hadde planer om å la de sove på vaskerommet om natten, men de sover som sagt mellom jeg og mannen. De står på vaskerommet når vi er borte og har hver sin hundeseng der (de ligger stort sett oppå hverandre :P )

Anonymous poster hash: 98e9b...c11

Skrevet

Dronninga her ligger i senga.i fotenden.herlig og stikke kalde tær inni den myke varme pelsen.

Hun får ikke lov å i sofaen da.hun veier 60 kg så hadde blitt trangt om hun skulle vært i sofaen

Skrevet

Han får ikke komme opp i senga, fordi vi vet hvor mye grus og møkk han drar med seg, selv om pelsen er relativt selvrensende og han røyter sjelden. Senga vår er heller ikke allverdens i størrelse, så det er trangt nok med to voksne. Han er 59 cm og 28 kilo, så det hadde blitt mye hund!

Han har imidlertid aldri ytret noe ønske om å komme opp heller, tror det hadde blitt altfor varmt siden han har mye pels. Sofaen får han være i, det syns jeg er kjempekoselig. Han kan ligge i begge (har en kort og en lang i vinkel), men velger ofte den lange med puff (som er samme type som sofaen), for da kan han ligge rett ut der. 

Om natta er han hvor han vil. Ved siden av senga, på gulvet i fotenden på en rye, under vinduet, i stua, rett utenfor soveromsdøra, i sofaen...han bytter stilling ofte og legger seg der han vil, men favoritten er nok under det åpne soveromsvinduet. Han liker å ha det kaldt.

Er du meg? ;)

Jeg kunne skrevet akkurat det samme, bortsett fra at min hund er litt mindre. Den får ikke komme opp i seng eller sofa. Det har hendt at spesielt ett av barna har prøvd å lokke den opp i sin seng, men jeg tror den synes det er for varmt.

Vi bruker ikke bur til hunden, bortsett fra i bil, så den går litt rundt og legger seg der den vil. I sin egen seng, på gulvet i et eller annet rom... Den bytter stilling og sted noen ganger i løpet av natta.

Skrevet

Er du meg? ;)

Jeg kunne skrevet akkurat det samme, bortsett fra at min hund er litt mindre. Den får ikke komme opp i seng eller sofa. Det har hendt at spesielt ett av barna har prøvd å lokke den opp i sin seng, men jeg tror den synes det er for varmt.

Vi bruker ikke bur til hunden, bortsett fra i bil, så den går litt rundt og legger seg der den vil. I sin egen seng, på gulvet i et eller annet rom... Den bytter stilling og sted noen ganger i løpet av natta.

Hehe, jeg er deg bare med større hund og at han får være i sofaen! :fnise:

Ja, jeg reagerer litt på mye burbruk, hunder som er i bur (med døra igjen) hver natt og når folk er på jobb bruker jo en tredjedel av livet i bur. Og hunder har veldig stort behov for å skifte underlag iløpet av natta. 

Han var forresten ikke i sofaen som valp, for da prøvde han bare å stjele det som lå på bordet!

Skrevet

Ligger på rommet hos jenta vår om natta. Akkurat hvor tror jeg varierer.

Anonymous poster hash: 1878d...a5d

Skrevet

Er du meg? ;)

Hehe, jeg er deg bare med større hund og at han får være i sofaen! :fnise:

Ja, jeg reagerer litt på mye burbruk, hunder som er i bur (med døra igjen) hver natt og når folk er på jobb bruker jo en tredjedel av livet i bur. Og hunder har veldig stort behov for å skifte underlag iløpet av natta. 

Han var forresten ikke i sofaen som valp, for da prøvde han bare å stjele det som lå på bordet!

Ungene mine prøver ofte å løfte hunden opp i sofaen, spesielt det en barnet. Men han går alltid ned igjen så fort han kan. Han er ikke vant til å være der og trives best på gulvet. :) Jeg er oppvokst med hund i sofaen og i senger, men den var enda mindre enn den jeg har nå, det var en buhund.

Hunden min har en god og komfortabel hundeseng, og starter alltid natta der.

Vi tenker nok ganske likt om dette med bur, høres det ut som. Bur er supert i bil, for hundens sikkerhet, men jeg har aldri forstått dette behovet for å bruke bur til hunden inne. Som du sier, det blir mange timer og en stor del av livet deres de skal ligge der bak sprinklene.

Skrevet

Vår sover hvor han vil :)

Om noen sitter i sofaen, ligger han alltid der. Videre følger han søvnmønsteret i huset her, legger seg først med minsten, så med den eldste og havner i vår seng når vi legger oss :)

Han blir vasket godt etter hver tur, så han er ikke møkkete :)

Må få med at han bare er 5kg, han tar ikke så mye plass :)

Anonymous poster hash: c8c51...f65

Skrevet

Jeg er oppdretter og har 5 hunder, på natten får de velge sjøl hvor de vil sove som resulterer i at 4 ligger i senga sammen med meg og en ofte ligger på gulvet. 

Når jeg er borte har jeg en hund i bur i gangen som kan finne på fanterier når han blir alene (unghund) mens de andre går fritt i stua/kjøkken som er åpen løsning. 

Anonymous poster hash: e97d1...484
Skrevet

Har en liten, røytefri sak som får lov å være i sofaen. Vår seng er fy-fy (vi samsover med nyfødt baby), men eldste datter tar gjerne hunden med seg i sin seng. Hvis ikke hun er hjemme så har hun et lammeskinn i gangen der hun sover.

Anonymous poster hash: cecc6...165

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...