Snerkern Skrevet 20. november 2015 #1 Skrevet 20. november 2015 Her i gården er vi utrolig glad i å gå en litt lang trilletur midt på dagen slik at baby får frisk luft og en god lur, mens jeg kommer meg litt ut av huset og får beveget meg litt. Men nå som kulda har begynt å komme har jeg begynt å bli litt mer skeptisk til å dra på trilletur da jeg er redd for at han lille skal fryse, selv om han har bobledress, vognpose og teppe i vogna. Likevel er jo ansiktet ikke så godt tildekt så det kan fort bli litt kaldt. Når er det jeg burde slutte å gå på trilleturer med sønnen på 2 måneder med tanke på kulda osv? Eller er det noe jeg kan kjøpe og ta på han som gjør at ansiktet ikke blir så kaldt og vi kan fortsette å trille til vi selv ikke ønsker mer? Trilleturene er alt fra 30 minutter til 2 timer, spørs litt på vær, ork og når jeg tusler meg en tur ut.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #2 Skrevet 20. november 2015 Tror jeg satte grensa til ca 10minus. Men med sur vind/bris kunne jeg droppe det selv om det bare så vidt var under 0. Skinn nederst i bagen er lurt,- sammen med skikkelig voksipose eller evt lammeksinnspose. Kjenn på ansiktet i ny og ne,-og også UNDER posen babyen sover i, evt også inni den,- UNDER barnet (om du kan unngå og vekke barnet hver gang og lage unødvendig styr slik) ,- for og kjenne om det blir kaldt eller om det holder varmen ned vogna. Anonymous poster hash: fb197...aa6
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #3 Skrevet 20. november 2015 Legg et termometer i vogna, øverst ved hodet så ser du hva temp. på luften babyen puster inn er -10 er kaldeste de tåler. Hold deg til varmere temp. enn det. På yr.no står det følte grader Anonymous poster hash: acc26...7d3
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #4 Skrevet 20. november 2015 Stemmer som hun over sier at luften de puster inn bør helst ikke ligge under -10. Men, så lenge de ligger godt pakket ned i vogna så kan det være ganske kaldt før temperaturen rundt babyen blir så lav. Bare pass på at du ikke får trekk inn i vogna. Også er det litt viktig å huske på at babyer født på indre østlandet, i Troms og Finnmark. Svalbard, Sibir osv må ut i løpet av vinteren. Dette på tross av at temperaturene ligger på -30 og kaldere. Anonymous poster hash: d9911...796
Snerkern Skrevet 20. november 2015 Forfatter #5 Skrevet 20. november 2015 Da skal jeg sjekke ut litt på yr.no og ha smertegrensa på maks 10 minus. Tusen takk for svar alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå