Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #1 Skrevet 20. november 2015 Jeg gir morsmelkerstatning. Min jente på 2 uker har mye diare og har kastet opp litt. Gul og grønn avføring om hverandre, mye smerter i magen og er veldig urolig får så vondt av henne. Noe som dukker opp i hodet mitt stadig vekk er om hun an være allergisk mot melkeproteiner? Er det verdt å prøve og kjøpe den spesielle NAN fra apoteket? Anonymous poster hash: 16357...99c
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #2 Skrevet 20. november 2015 Det enkle svaret er ja, det vil kanskje hjelpe ved melkeproteinallergi. Men om det er allergi vil det ikke bli bra før du får mme på resept fra spesialist som er fullstendig melkefritt. Men mange sykehus vil gjerne se at den ivertfall er prøvd ut før du blir henvist videre, med oversikt over symptomer før og etter. Anonymous poster hash: cf2da...55e
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #3 Skrevet 20. november 2015 Det enkle svaret er ja, det vil kanskje hjelpe ved melkeproteinallergi. Men om det er allergi vil det ikke bli bra før du får mme på resept fra spesialist som er fullstendig melkefritt. Men mange sykehus vil gjerne se at den ivertfall er prøvd ut før du blir henvist videre, med oversikt over symptomer før og etter. Anonymous poster hash: cf2da...55e Ok. Så da er det en god plan å kjøpe NAN fra apoteket, prøve den i noen dager og hvis den ikke hjelper kan jeg ringe legen mandag? Hadde også en runde kraftig diaré forrige helg, med spor av blod, ringte legevakt osv. Huff. Anonymous poster hash: 16357...99c
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #4 Skrevet 20. november 2015 Du må nok prøve over litt lengre tid for at det skal virke optimalt. Tarmen trenger tid til å reparere seg om det er melkeproteinallergi, oftest 2-4 uker. Men det skader aldri å ta det opp med lege, etter min erfaring har helsestasjonen lite erfaring/hjelp med dette. Det kan for all del være ulikt hos andre da 😊 Anonymous poster hash: cf2da...55e
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #5 Skrevet 20. november 2015 Du må nok prøve over litt lengre tid for at det skal virke optimalt. Tarmen trenger tid til å reparere seg om det er melkeproteinallergi, oftest 2-4 uker. Men det skader aldri å ta det opp med lege, etter min erfaring har helsestasjonen lite erfaring/hjelp med dette. Det kan for all del være ulikt hos andre da Anonymous poster hash: cf2da...55e Kan jo ringe legen etterpå så de registrerer at jeg har nevnt det. Kanskje de har noen tips.I går natt sov jeg 1t og i natt sov mannen 2t, hunner såpass urolig... Anonymous poster hash: 16357...99c
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #6 Skrevet 20. november 2015 Du må nok prøve over litt lengre tid for at det skal virke optimalt. Tarmen trenger tid til å reparere seg om det er melkeproteinallergi, oftest 2-4 uker. Men det skader aldri å ta det opp med lege, etter min erfaring har helsestasjonen lite erfaring/hjelp med dette. Det kan for all del være ulikt hos andre da 😊 Anonymous poster hash: cf2da...55e Det kan forresten også være merket av mme hun reagerer på? Hører andre har fått gode resultater bare ved å skifte merket på mme. Anonymous poster hash: cf2da...55e
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #7 Skrevet 20. november 2015 Du må nok prøve over litt lengre tid for at det skal virke optimalt. Tarmen trenger tid til å reparere seg om det er melkeproteinallergi, oftest 2-4 uker. Men det skader aldri å ta det opp med lege, etter min erfaring har helsestasjonen lite erfaring/hjelp med dette. Det kan for all del være ulikt hos andre da Anonymous poster hash: cf2da...55e Det kan forresten også være merket av mme hun reagerer på? Hører andre har fått gode resultater bare ved å skifte merket på mme.Anonymous poster hash: cf2da...55e Kanskje. Bruker Hipp1, men kjøpte vanlig NAN1 i går som jeg tenkte å prøve ut. Neste måltid blir da med NAN1. Det er det de hadde på sykehuset, har bare unngått NAN siden jeg synes det lukter forferdelig Anonymous poster hash: 16357...99c
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #8 Skrevet 20. november 2015 Du må nok prøve over litt lengre tid for at det skal virke optimalt. Tarmen trenger tid til å reparere seg om det er melkeproteinallergi, oftest 2-4 uker. Men det skader aldri å ta det opp med lege, etter min erfaring har helsestasjonen lite erfaring/hjelp med dette. Det kan for all del være ulikt hos andre da Anonymous poster hash: cf2da...55e Kan jo ringe legen etterpå så de registrerer at jeg har nevnt det. Kanskje de har noen tips.I går natt sov jeg 1t og i natt sov mannen 2t, hunner såpass urolig... Anonymous poster hash: 16357...99c Blod i avføring er ikke bra, da ville jeg ha ringt lege! Har hun utslett i ansikt eller andre plasser? Anonymous poster hash: cf2da...55e
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #9 Skrevet 20. november 2015 Du må nok prøve over litt lengre tid for at det skal virke optimalt. Tarmen trenger tid til å reparere seg om det er melkeproteinallergi, oftest 2-4 uker. Men det skader aldri å ta det opp med lege, etter min erfaring har helsestasjonen lite erfaring/hjelp med dette. Det kan for all del være ulikt hos andre da Anonymous poster hash: cf2da...55e Det kan forresten også være merket av mme hun reagerer på? Hører andre har fått gode resultater bare ved å skifte merket på mme.Anonymous poster hash: cf2da...55e Kanskje. Bruker Hipp1, men kjøpte vanlig NAN1 i går som jeg tenkte å prøve ut. Neste måltid blir da med NAN1. Det er det de hadde på sykehuset, har bare unngått NAN siden jeg synes det lukter forferdelig Anonymous poster hash: 16357...99c He, viss du tror Nan lukter fælt, skal du få sjokk om du må ha spesialmme! 😉 Anonymous poster hash: cf2da...55e
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #10 Skrevet 20. november 2015 Du må nok prøve over litt lengre tid for at det skal virke optimalt. Tarmen trenger tid til å reparere seg om det er melkeproteinallergi, oftest 2-4 uker. Men det skader aldri å ta det opp med lege, etter min erfaring har helsestasjonen lite erfaring/hjelp med dette. Det kan for all del være ulikt hos andre da Anonymous poster hash: cf2da...55e Kan jo ringe legen etterpå så de registrerer at jeg har nevnt det. Kanskje de har noen tips.I går natt sov jeg 1t og i natt sov mannen 2t, hunner såpass urolig...Anonymous poster hash: 16357...99c Blod i avføring er ikke bra, da ville jeg ha ringt lege! Har hun utslett i ansikt eller andre plasser?Anonymous poster hash: cf2da...55e Ja, det gjorde jeg som jeg skrev. Har ikke hatt det siden. Fikk så hard avføring etter en dag. Så er det løst igjen, hele uken. Tydelig at det er noe som plager magen (legevakten vurderte symptomene til å ikke være farlige, tok temp osv). Har ikke utslett noen steder, kun tørr hud som nyfødte gjerne kan ha. Anonymous poster hash: 16357...99c
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #11 Skrevet 20. november 2015 Du må nok prøve over litt lengre tid for at det skal virke optimalt. Tarmen trenger tid til å reparere seg om det er melkeproteinallergi, oftest 2-4 uker. Men det skader aldri å ta det opp med lege, etter min erfaring har helsestasjonen lite erfaring/hjelp med dette. Det kan for all del være ulikt hos andre da Anonymous poster hash: cf2da...55e Det kan forresten også være merket av mme hun reagerer på? Hører andre har fått gode resultater bare ved å skifte merket på mme.Anonymous poster hash: cf2da...55e Kanskje. Bruker Hipp1, men kjøpte vanlig NAN1 i går som jeg tenkte å prøve ut. Neste måltid blir da med NAN1. Det er det de hadde på sykehuset, har bare unngått NAN siden jeg synes det lukter forferdelig Anonymous poster hash: 16357...99c He, viss du tror Nan lukter fælt, skal du få sjokk om du må ha spesialmme! Anonymous poster hash: cf2da...55e Det går bra, om det hjelper henne Anonymous poster hash: 16357...99c
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #12 Skrevet 20. november 2015 Du må nok prøve over litt lengre tid for at det skal virke optimalt. Tarmen trenger tid til å reparere seg om det er melkeproteinallergi, oftest 2-4 uker. Men det skader aldri å ta det opp med lege, etter min erfaring har helsestasjonen lite erfaring/hjelp med dette. Det kan for all del være ulikt hos andre da Anonymous poster hash: cf2da...55e Kan jo ringe legen etterpå så de registrerer at jeg har nevnt det. Kanskje de har noen tips.I går natt sov jeg 1t og i natt sov mannen 2t, hunner såpass urolig...Anonymous poster hash: 16357...99c Blod i avføring er ikke bra, da ville jeg ha ringt lege! Har hun utslett i ansikt eller andre plasser?Anonymous poster hash: cf2da...55e Ja, det gjorde jeg som jeg skrev. Har ikke hatt det siden. Fikk så hard avføring etter en dag. Så er det løst igjen, hele uken. Tydelig at det er noe som plager magen (legevakten vurderte symptomene til å ikke være farlige, tok temp osv). Har ikke utslett noen steder, kun tørr hud som nyfødte gjerne kan ha. Anonymous poster hash: 16357...99c Blod kan komme fra endetarmen pga forstoppelse /diare, har hatt noen telefoner til lege /legevakt her også. Men jeg ville kanskje forsøkt å få en time hos lege for sjekk, bare for sikkerhetsskyld. Utslett i ansikt er ganske vanlig hos babyer/barn med melkeproteinallergi. Her trodde vi det var kuldeutslett før vi fikk en ahaopplevelse. Anonymous poster hash: cf2da...55e
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #13 Skrevet 20. november 2015 Du må nok prøve over litt lengre tid for at det skal virke optimalt. Tarmen trenger tid til å reparere seg om det er melkeproteinallergi, oftest 2-4 uker. Men det skader aldri å ta det opp med lege, etter min erfaring har helsestasjonen lite erfaring/hjelp med dette. Det kan for all del være ulikt hos andre da Anonymous poster hash: cf2da...55e Kan jo ringe legen etterpå så de registrerer at jeg har nevnt det. Kanskje de har noen tips.I går natt sov jeg 1t og i natt sov mannen 2t, hunner såpass urolig...Anonymous poster hash: 16357...99c Blod i avføring er ikke bra, da ville jeg ha ringt lege! Har hun utslett i ansikt eller andre plasser?Anonymous poster hash: cf2da...55e Ja, det gjorde jeg som jeg skrev. Har ikke hatt det siden. Fikk så hard avføring etter en dag. Så er det løst igjen, hele uken. Tydelig at det er noe som plager magen (legevakten vurderte symptomene til å ikke være farlige, tok temp osv).Har ikke utslett noen steder, kun tørr hud som nyfødte gjerne kan ha. Anonymous poster hash: 16357...99c Blod kan komme fra endetarmen pga forstoppelse /diare, har hatt noen telefoner til lege /legevakt her også. Men jeg ville kanskje forsøkt å få en time hos lege for sjekk, bare for sikkerhetsskyld. Utslett i ansikt er ganske vanlig hos babyer/barn med melkeproteinallergi. Her trodde vi det var kuldeutslett før vi fikk en ahaopplevelse.Anonymous poster hash: cf2da...55e Ja, jeg leste det. Men det er ikke noe utslett der altså, kan jo være at det kommer, det vet man jo ikke. Legevakten mente det kunne være pga sterkt mageinnhold/irritert tarm, men dette er altså 5-6 dager siden og det har ikke vært noe siden. Hva sjekker de hos lege, da? Anonymous poster hash: 16357...99c
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #14 Skrevet 20. november 2015 Du må nok prøve over litt lengre tid for at det skal virke optimalt. Tarmen trenger tid til å reparere seg om det er melkeproteinallergi, oftest 2-4 uker. Men det skader aldri å ta det opp med lege, etter min erfaring har helsestasjonen lite erfaring/hjelp med dette. Det kan for all del være ulikt hos andre da Anonymous poster hash: cf2da...55e Kan jo ringe legen etterpå så de registrerer at jeg har nevnt det. Kanskje de har noen tips.I går natt sov jeg 1t og i natt sov mannen 2t, hunner såpass urolig...Anonymous poster hash: 16357...99c Blod i avføring er ikke bra, da ville jeg ha ringt lege! Har hun utslett i ansikt eller andre plasser?Anonymous poster hash: cf2da...55e Ja, det gjorde jeg som jeg skrev. Har ikke hatt det siden. Fikk så hard avføring etter en dag. Så er det løst igjen, hele uken. Tydelig at det er noe som plager magen (legevakten vurderte symptomene til å ikke være farlige, tok temp osv).Har ikke utslett noen steder, kun tørr hud som nyfødte gjerne kan ha. Anonymous poster hash: 16357...99c Blod kan komme fra endetarmen pga forstoppelse /diare, har hatt noen telefoner til lege /legevakt her også. Men jeg ville kanskje forsøkt å få en time hos lege for sjekk, bare for sikkerhetsskyld.Utslett i ansikt er ganske vanlig hos babyer/barn med melkeproteinallergi. Her trodde vi det var kuldeutslett før vi fikk en ahaopplevelse.Anonymous poster hash: cf2da...55e Ja, jeg leste det. Men det er ikke noe utslett der altså, kan jo være at det kommer, det vet man jo ikke. Legevakten mente det kunne være pga sterkt mageinnhold/irritert tarm, men dette er altså 5-6 dager siden og det har ikke vært noe siden. Hva sjekker de hos lege, da? Anonymous poster hash: 16357...99c Om det er en smart lege skriver han/hun en henvisning til sykehuset. Men de krever nok utprøving av Nan HA1 først, så du kan nok bare begynne med en gang. Her var det problemer i 5 mnd, utprøvinger, familiehistorikk, medisiner og mye mer som gjorde at vi fikk fort en diagnose. Anonymous poster hash: cf2da...55e
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #15 Skrevet 20. november 2015 Be om althera, den har hydroliserte melkeproteiner og er derfor enda bedre enn nan ha1 Anonymous poster hash: 6830d...3ea
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #16 Skrevet 20. november 2015 Be om althera, den har hydroliserte melkeproteiner og er derfor enda bedre enn nan ha1 Anonymous poster hash: 6830d...3ea Den har heller ikke jeg hørt om, tar med meg tipset jeg også 😊 Anonymous poster hash: cf2da...55e
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #17 Skrevet 20. november 2015 Du må nok prøve over litt lengre tid for at det skal virke optimalt. Tarmen trenger tid til å reparere seg om det er melkeproteinallergi, oftest 2-4 uker. Men det skader aldri å ta det opp med lege, etter min erfaring har helsestasjonen lite erfaring/hjelp med dette. Det kan for all del være ulikt hos andre da Anonymous poster hash: cf2da...55e Kan jo ringe legen etterpå så de registrerer at jeg har nevnt det. Kanskje de har noen tips.I går natt sov jeg 1t og i natt sov mannen 2t, hunner såpass urolig...Anonymous poster hash: 16357...99c Blod i avføring er ikke bra, da ville jeg ha ringt lege! Har hun utslett i ansikt eller andre plasser?Anonymous poster hash: cf2da...55e Ja, det gjorde jeg som jeg skrev. Har ikke hatt det siden. Fikk så hard avføring etter en dag. Så er det løst igjen, hele uken. Tydelig at det er noe som plager magen (legevakten vurderte symptomene til å ikke være farlige, tok temp osv).Har ikke utslett noen steder, kun tørr hud som nyfødte gjerne kan ha. Anonymous poster hash: 16357...99c Blod kan komme fra endetarmen pga forstoppelse /diare, har hatt noen telefoner til lege /legevakt her også. Men jeg ville kanskje forsøkt å få en time hos lege for sjekk, bare for sikkerhetsskyld.Utslett i ansikt er ganske vanlig hos babyer/barn med melkeproteinallergi. Her trodde vi det var kuldeutslett før vi fikk en ahaopplevelse.Anonymous poster hash: cf2da...55e Ja, jeg leste det. Men det er ikke noe utslett der altså, kan jo være at det kommer, det vet man jo ikke. Legevakten mente det kunne være pga sterkt mageinnhold/irritert tarm, men dette er altså 5-6 dager siden og det har ikke vært noe siden. Hva sjekker de hos lege, da? Anonymous poster hash: 16357...99c Om det er en smart lege skriver han/hun en henvisning til sykehuset. Men de krever nok utprøving av Nan HA1 først, så du kan nok bare begynne med en gang. Her var det problemer i 5 mnd, utprøvinger, familiehistorikk, medisiner og mye mer som gjorde at vi fikk fort en diagnose. Anonymous poster hash: cf2da...55e Om jeg ikke husker feil så er det en i familien som ikke tålte melk som baby. Jeg tåler ikke ifølge blodprøve. OG en av mine foreldre tåler ikke. Anonymous poster hash: 16357...99c
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #18 Skrevet 20. november 2015 Be om althera, den har hydroliserte melkeproteiner og er derfor enda bedre enn nan ha1 Anonymous poster hash: 6830d...3ea Ok Anonymous poster hash: 16357...99c
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #19 Skrevet 20. november 2015 Nyfødte har gul/grønn diaré. Oftere grønn med erstatning. Hun trenger ikke reagere på melkeproreinet,men det er lurt å prøve seg frem til et merke som kanskje fungerer bedre for henne. Babymagen er laget for å tåle morsmelken, erstatningen kan derfor være hard for de små. Min første strevde med magen uansett erstatning frem til hun var 6 mndr. Lykke til Anonymous poster hash: bfc9d...fa0
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #20 Skrevet 20. november 2015 Nyfødte har gul/grønn diaré. Oftere grønn med erstatning. Hun trenger ikke reagere på melkeproreinet,men det er lurt å prøve seg frem til et merke som kanskje fungerer bedre for henne. Babymagen er laget for å tåle morsmelken, erstatningen kan derfor være hard for de små. Min første strevde med magen uansett erstatning frem til hun var 6 mndr. Lykke tilAnonymous poster hash: bfc9d...fa0 Takk. Kan malt hjelpe "begge veier" eller kun ved hard mage? Avføringen var litt hardere nå idag igjen.. Gul. Vet ikke om jeg skal gi malt, for hun virker mer tilfreds med slik bæsj enn diaré... Anonymous poster hash: 16357...99c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå