Gå til innhold

frustert, utvikling babyen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på helsestasjonen dag på 4 mnd kontroll, og babyen klarte ikke å gripe det som ble holdt rett over brystet. Hun klarer fint å gripe det som er på siden, og gir jeg henne en lek eller noe, så tar hun den og putter i munnen.

Hun er prematur ( 4 uker før termin), og vi har vært så glade for at hun utvikler seg normalt.

Men i dag ble jeg skikkelig lei meg, fikk beskjed om at dette måtte vi trene på, og hun måtte trene på å rulle over til siden..

Men allså, jeg leker masse med henne hver dag, koser og prater, hun er livlig og full av smil, og bable konstant. Hun elsker å leke og se på ting og hun prøver å få tak i ting forran seg på magen og er nyskjerrig på det meste.

Er dette unormalt å ikke kunne når man er 4 mnd :(

Frustert førstegangsmamma... 

Anonymous poster hash: 0e5b5...100
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av og trekk pusten. Alle er forskjellige.

Klem

Anonymous poster hash: f13b1...362

Skrevet

Hun er født 4 uker for tidlig. Husk at hun også da er fire uker senere i utviklingen enn andre barn på 4 mnd.. Hun er vel egentlig 3 mnd

Anonymous poster hash: c2036...8a0

Skrevet

Jeg kan ikke noe om premature, men all logikk tilsier jo det som hun over her skrev, at hun vil ligge noen uker etter jevnaldrende. Min knott var på 3mnd-kontroll på mandag, og fikk ros for fin utvikling. Han griper bare når han tilfeldigvis treffer leken jeg holder fram mens han veiver med armene som ei vindmølle 😂 med litt flaks får han den da inn i munnen før han mister taket, men som oftest treffer han seg selv i panna, mister leken og stapper hele neven i munnen 😂 ("close enough! Nomnomnom")

Ikke ruller han heller, han er mer opptatt av å ligge og sprelle i forsøk på å komme seg framover (med det resultat at rompa letter fordi hodet er for tungt, og så blir han bare irritert)

Holder en knapp på at jenta di er helt normal og at du gjør lurt i å regne utviklingen i forhold til termin og ikke fødsel 😊

Skrevet

Dere har selvsagt ikke gjort noen dårlig jobb selv om helsesøster sier at noen ting må trenes mer på :) Vær glad for gode og velmenende råd og ikke ta dem til deg som kritikk.Kos deg med den lille å ikke la en slik kommentar skape uro og bekymring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...