Gå til innhold

Dere som jobber i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en tråd om barnet mitt som snart fyller to år aldri ble lagt for å hvile, til tross for utallige beskjeder. Endelig, etter et foreldremøte, legger de henne. Likevel sier de at det tar litt tid noen ganger, men det går. Hun sover i vogn der, men sover kun i seng hjemme både natt og hvilen på dagtid.

Derfor lurte jeg på: er det helt bak mål for meg å spør om å sette en reiseseng der? Hun sover på et rom der nå, men da i en vogn. Hun kan ikke sove ute sier de for da følger hun med på alle andre.

Denne jenta kan sove 16,5 time om natta og likevel ha en blund på 2 timer. Hun trenger tydeligvis denne søvnen og tenkte kanskje en reiseseng hadde gjort det lettere for både henne og personalet? Siden hun allerede sover inne på et rom alene i vogn.

Helt teit eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en tråd om barnet mitt som snart fyller to år aldri ble lagt for å hvile, til tross for utallige beskjeder. Endelig, etter et foreldremøte, legger de henne. Likevel sier de at det tar litt tid noen ganger, men det går. Hun sover i vogn der, men sover kun i seng hjemme både natt og hvilen på dagtid.

Derfor lurte jeg på: er det helt bak mål for meg å spør om å sette en reiseseng der? Hun sover på et rom der nå, men da i en vogn. Hun kan ikke sove ute sier de for da følger hun med på alle andre.

Denne jenta kan sove 16,5 time om natta og likevel ha en blund på 2 timer. Hun trenger tydeligvis denne søvnen og tenkte kanskje en reiseseng hadde gjort det lettere for både henne og personalet? Siden hun allerede sover inne på et rom alene i vogn.

Helt teit eller?

Nei, det er ikke teit å spørre om

Anonymous poster hash: 9fd13...dce

Skrevet

De fleste Bhg bruker ikke senger lenger pga dersom det skulle brenne går det fortere å trille ut vogner. Hvertfall der jeg jobber. Ved utbrudd av brann så kan en ta to og to vogner.

At barnet ditt ikke er vandt med å sove i vogn vil barnet venne seg til.

Evt så har ikke barnet behov for å sove. Men foreldrene som har behov.

Skrevet

nei, det synes jeg ikke er teit å spør om! 

hadde det vært på min avdeling hadde jeg sagt ja, når alt allerede ligger tilrette for seng når hun allerede sover i vogn inne :) 

det er jo fort gjort å slå opp og ned.. 

(veldig greit å ha en reise seng som er ENKEL å slå opp og ned, mange voksne som irriterer seg over ting som f.eks en vanskelig reiseseng ;p ) 

Anonymous poster hash: 2c831...08d
Skrevet

Helt teit eller?

16,5 timer søvn på natt? Pluss to timer på dagtid? En snart toåring som søver 18,5 av døgnets 24 timer? Tror du bør få tatt noen blodprøver, for dette høres ikke normalt ut

Anonymous poster hash: a7c5b...9d4

Skrevet

Helt teit eller?

16,5 timer søvn på natt? Pluss to timer på dagtid? En snart toåring som søver 18,5 av døgnets 24 timer? Tror du bør få tatt noen blodprøver, for dette høres ikke normalt ut

Enig med anonym over her, dette er virkelig ikke normalt. Kom deg til legen litt brennkvikt!

Anonymous poster hash: a26bf...6df

Skrevet

Jeg reagerte også på søvn. Virkelig ikke normalt.

Skrevet

Helt teit eller?

Enig med anonym over her, dette er virkelig ikke normalt. Kom deg til legen litt brennkvikt!

Anonymous poster hash: a26bf...6df

Helt enig, det er ikke normalt. Fikk ikke det med meg når jeg svarte i stad. Da forstår jeg jo hvorfor barnehagen setter seg litt på bakbeina her.

Hvis dette barnet sover 16,5 på natta, så må hun jo bli lagt med en gang hun kommer hjem fra barnehagen. Hvis hun står opp klokken 8, så sover hun minst fra 4-5 tiden på ettermiddagen og helt rundt

Anonymous poster hash: 9fd13...dce

Skrevet

Ja, det med søvnen varierer. Men hun kan legge seg kl 18 og sove til 10.30. Hun sover nok ikke så lenge, men ligger i sengen å slapper av. Som regel sover hun 12-14 timer om natten. Hun har sovet sånn siden hun ble født.

Jeg har prøvd å droppe hvilen, men da blir hun sur og grinete. Og til du som sier det er foreldrene som har behov for at hun hviler på dagtid bør lese den andre tråden. Hun sovner i 16.30-17.00 tiden om hun ikke får hvile. Vi skal på kontroll neste uke og har skrevet ned at jeg synes hun sover veldig mye så vi må ta noen prøver av henne for å sjekke at alt er Ok. Hun er aktiv og frisk, alltid blid dersom hun får søvnen sin.

HI

Anonymous poster hash: 614ff...cdc

Skrevet

Ja, det med søvnen varierer. Men hun kan legge seg kl 18 og sove til 10.30. Hun sover nok ikke så lenge, men ligger i sengen å slapper av. Som regel sover hun 12-14 timer om natten. Hun har sovet sånn siden hun ble født.

Jeg har prøvd å droppe hvilen, men da blir hun sur og grinete. Og til du som sier det er foreldrene som har behov for at hun hviler på dagtid bør lese den andre tråden. Hun sovner i 16.30-17.00 tiden om hun ikke får hvile. Vi skal på kontroll neste uke og har skrevet ned at jeg synes hun sover veldig mye så vi må ta noen prøver av henne for å sjekke at alt er Ok. Hun er aktiv og frisk, alltid blid dersom hun får søvnen sin.

HI

Når får denne ungen tid til å spise når du ikke tar henne opp av sengen frør kl.10.30?

Dette høres veldig feil ut.

Vet bhg dette?

Omsorgssvikt?

Barnevernet?

Anonymous poster hash: 95249...630

Skrevet

Min datter har alltid vært et sovebarn. I 2års alderen la hun seg i 17:30-tiden og kunne fint sove til både kl.10 og kl.11 neste dag. På barnehagedager sov hun 2 ganger om dagen i barnehagen. Hun sov i barnehagen til hun var litt over 3 år.

Nå er hun 5år og har fortsatt et godt sovehjerte :)

Når man har barn som sover mye legger man opp dagene etter det. Mitt barn fikk iallfall både nok mat, nok kos, har utviklet seg akkurat slik hun skal og er frisk og rask.

Når det gjelder reiseseng kan det være at barnehagen sier nei pga. utfordringer ved eventuell brann / evakuering av bygget.

Anonymous poster hash: c5bdc...a40
Skrevet

Min datter har alltid vært et sovebarn. I 2års alderen la hun seg i 17:30-tiden og kunne fint sove til både kl.10 og kl.11 neste dag. På barnehagedager sov hun 2 ganger om dagen i barnehagen. Hun sov i barnehagen til hun var litt over 3 år.Nå er hun 5år og har fortsatt et godt sovehjerte :) Når man har barn som sover mye legger man opp dagene etter det. Mitt barn fikk iallfall både nok mat, nok kos, har utviklet seg akkurat slik hun skal og er frisk og rask. Når det gjelder reiseseng kan det være at barnehagen sier nei pga. utfordringer ved eventuell brann / evakuering av bygget. Anonymous poster hash: c5bdc...a40

shh

Må ikke si sånt her inne

Her inne er alt en "big deal" og krise!

Anonymous poster hash: 1cd5e...f0b

Skrevet

Min lille pjokk hadde aldri sovet i vogn før han begynte i barnheagen - men det ble han overraskende fort vant med.

Er forøvrig litt enig med at jenta di virker å sove litt mer enn de fleste, men noen trenger vel kanskje mer? Om jeg legger min klokka 19 begynner jeg å bli småbekymret om det fortsatt er stille i babycallen etter 07.30 på morgenen :P

Anonymous poster hash: a753e...28d
Skrevet

Min sov 8 timers netter på den alderen. Det er heller ikke normalt, men hva hjelper det når det enkelte barn trenger den mengden søvn det trenger (enten det er unormalt lite eller unormalt mye)? Skulle jeg slått ham i svime?

Da det begynte å nærme seg slutt på dagduppen og han av og til ikke sovnet til den, hendte det han sovnet mens han satt og lekte når han kom hjem fra bhg. Komplett umulig å vekke. Kanskje HI sitt barn gjør det samme hvis hun ikke får søvnen sin, hva skal HI liksom gjøre da?

Anonymous poster hash: 9acfc...394
Skrevet

Min sov 8 timers netter på den alderen. Det er heller ikke normalt, men hva hjelper det når det enkelte barn trenger den mengden søvn det trenger (enten det er unormalt lite eller unormalt mye)? Skulle jeg slått ham i svime?

Da det begynte å nærme seg slutt på dagduppen og han av og til ikke sovnet til den, hendte det han sovnet mens han satt og lekte når han kom hjem fra bhg. Komplett umulig å vekke. Kanskje HI sitt barn gjør det samme hvis hun ikke får søvnen sin, hva skal HI liksom gjøre da?

Dette var altså et svar til de som reagerer på at HIs barn sover "for mye"...

Skrevet

Hun har fri en dag i uka så da sover hun gjerne lenge. Selvfølgelig får hun mat når hun står opp! 😉 i helgene sover hun også lenger enn sine søstre. Det er ingenting som tilsier at hun mangler noe som helst, hun er aktiv og blid når hun er våken, veldig aktiv også. Aldri sur. Spiser gode porsjoner med mat og er en helt normal jente som bare virker å ha et stort sovehjerte. Men som sagt hører jeg med helsesøster på kontrollen neste uke, for sikkerhetskyld. Er også lege på kontrollen.

Tenkte bare de ansatte skulle få slippe å trille på henne så lenge som de gjør nå med å sette inn en reiseseng, men skal høre med styrer neste uke om det er mulig. Hun sovner jo i vognen også, men det tar lang tid enkelte dager sier de. Men det går jo.

Skrevet

De fleste Bhg bruker ikke senger lenger pga dersom det skulle brenne går det fortere å trille ut vogner. Hvertfall der jeg jobber. Ved utbrudd av brann så kan en ta to og to vogner.

At barnet ditt ikke er vandt med å sove i vogn vil barnet venne seg til.

Evt så har ikke barnet behov for å sove. Men foreldrene som har behov.

Høres rart ut. Samtlige av de barnehagene Jeg jeg har jobbet i, hatt praksis i og hatt unger i har hatt alternativer til vogn. Det har vært enten madrass på gulv eller reiseseng.

Og nei hi, det er ikke for mye å be om. Mange barn vokser også ut av vognen sin før de er ferdig med dagsovingen. Finnes også barn på stor avdeling som trenger en lur i ny og ned så barnehagen bør ha et alternativ som madrass eller reiseseng, ikke minst bør barnehagen tilpasse seg barnet.

Anonymous poster hash: a3697...05e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...