Gå til innhold

Hva tror dere feiler denne personen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er min svigermor, som jeg sliter veldig med å omgås. Jo mer jeg tilbringer tid med henne, jo mer ser jeg avvik i det jeg kaller normal atferd...

Hun smiler stort sett aldri. Virker sur hele tiden, tar ikke ironi.. Når noen rundt henne spøker, så kan de fleste le, men hun freser til fordi hun ikke forstår at man tuller. 

Om det er familieselskap, så kan hun sitte å si "blææ" med tungen ut, dersom hun ikke syns maten er så god. 

Hun baksnakker de fleste, og sier ting som en 10 åring kunne sagt.. Feks, hun sendte melding til sønnen si og sa at hun måtte snakke med han om noe.. Når han spurte om de ikke kunne ta det over telefon, så sa hun ( ordrett ): Nei, hvis du ikke gidder å komme opp, så gidder ikke jeg å si det. Altså? Om det hadde vært noe viktig, så kunne hun sagt at dette er viktig og hun vil gjerne ta det ansikt til ansikt... 

Det skal forresten sies at det hun skulle snakke med han om, var en helt hverdagslig ting. 

Ett av hennes barn ba henne om hjelp. Datteren hadde inkasso på seg som hun nedbetalte hver mnd. Grunnet inkassokrav og betalingsanmerkning, så fikk ikke datteren ta opp ett telefonabonnement på seg selv, og kontantkort ble veldig dyrt i lengden. Datteren spurte derfor om hun kunne få ta opp ett abonnement i moren sitt navn, og dette sa moren var ok, DERSOM datteren også betalte hennes abonnement.

Min samboer ( sønnen hennes ) jobber offshore, og i julen i fjor var han ute på sjøen på julaften. Når han gikk av vakt og sjekket telefonen sin, så hadde han mange meldinger fra moren sin, og mange ubesvarte anrop. Han trodde hun ringte for å ønske han god jul, men hun ringte for å etterlyse julegaven sin fra han. Hvilken mor gjør slikt??? 

Sønnen var syk og moren kom på besøk for å se hvordan det sto til... Dette er noen år siden da.. Allikavel, hun hadde med noen halsdrops til han og litt mer.. Når hun dro hjem så fikk han melding om at han skylder henne 48 kr, og om han kan føre over dette til kontoen hennes...

Kan hende hun er "normal", men jeg har aldri møtt ett menneske som er på denne måten, og hun er veldig vanskelig å være sammen med... 

Anonymous poster hash: 01527...05f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det slår meg at hun kanskje kan være det jeg kalle noe kort. Altså at hjulet snurrer, men hamsteren er død. Lyset er på, men det er ingen hjemme. Dum rett og slett..

Anonymous poster hash: 12685...45a

Skrevet

Veldig lav sosial intelligens

Anonymous poster hash: 8c643...fe7
Skrevet

Hun høres helt normal, men kjip ut.

At du misliker henne er tydelig.

Anonymous poster hash: a0052...609
Skrevet

Det slår meg at hun kanskje kan være det jeg kalle noe kort. Altså at hjulet snurrer, men hamsteren er død. Lyset er på, men det er ingen hjemme. Dum rett og slett..

Nå lo jeg ;)

Beklager, Hi. Ler ikke av situasjonen din! Men det er nesten så jeg kan være enig med anonym 45a, at din svigermor kanskje er litt kort. Enten det eller at hun har en eller flere psykiske diagnoser.

Tviler på om hun noen gang ville se problemet selv og ev. få hjelp for det, hun virker ikke som typen.

Jeg tror veien å gå er å akseptere at hun er som hun er, ikke forvente noe spesielt fra henne og heller ta positive overraskelser som en bonus.

Anonymous poster hash: cd423...7bc

Skrevet

Har hun alltid vært sånn?

Hvor gammel er hun?

Anonymous poster hash: d1e5d...6d5

Skrevet

Jeg vet ikke om hun alltid har vært slik, men hun har vært så lenge jeg har kjent henne.. Første gangen jeg møtte min svigermor, var da jeg skulle på middag hos de. Yngste sønnen hennes sa på spøk " Nå var det bra du kom på besøk, mamma har snoka på deg på facebook og vært veldig nyskjerrig ". Svigermor sa at det har hun da aldeles ikke gjort. Yngstesønnen sier så på en litt spøkfull måte at joooda, det har du vel. Med ett glimt i øyet såklart. Da SKRIKER hun til å sier at nå får han f*** meg slutte å lyve, og lager det styret av ingenting. Yngstesønnen ( 15 år ) er bare 15 år..? Og hun hadde altså snoka på facebooken min, men hvem bryr seg om det?? 

Hadde jeg vært svigermor i dette tilfellet, så hadde jeg sagt noe ala " Såklart snoker jeg, må jo finne ut mest mulig om deg " på en spøkfull og lattermild måte... Ikke klikka slik som hun gjorde i dette tilfelle... 

Hun er i slutten av 40-åra

Anonymous poster hash: 01527...05f
Skrevet

Hun er ikke normal ift menneskene i min omgangskrets, men noen er jo rett og slett bare dumme og har dessverre ikke fått tildelt sosiale antenner. 

Anonymous poster hash: 268a3...004
Skrevet

Hun høres helt normal, men kjip ut.

Normal?? Hva slags mennesker er det du omgås med om du synes dette er normalt?

Skjønner forøvrig godt HI ikke liker henne når hun oppfører seg som en bortskjemt femåring!

Anonymous poster hash: ce3b9...21c

Skrevet

Ho høyres ut til å vere lett møblert i øverste etasje.

Skrevet

Ikke godt å si hva som feiler henne. Rart om hun har greid å oppdra barna sine til å bli normale...

Anonymous poster hash: da3f1...1ab

Skrevet

Hvis dette er noe som har endret seg over tid så hadde jeg mistenkt tidlig demens.

Anonymous poster hash: 56951...b08

Skrevet

Høres ikke normalt ut. Enten er hun bare 'kort' og skjønner ikke sosiale koder (hvis hun alltid har vært sånn), eller så kan det vel være psykisk sykdom, begynnende demens osv...

Anonymous poster hash: 9edc3...709
Skrevet

Strålende uttrykk!

Skrevet

Hun feiler ikke noe, hun mangler noe...

Bare å jatte med, disse personene forandrer seg sjelden, og , de ser seg selv aldri objektivt.

Ønsker deg lykke til, hun kan bli en hard nøtt å ha rund seg.

Anonymous poster hash: da7ab...ad3

Skrevet

"Hjulet snurrer, men hamsteren er død".

Genialt😂

Jeg tenker umiddelbart på 3 ting: Dumskap, asberger eller tidlig demens.

En tante av meg har frontallappdemens, og hun eier tilsynelatende ingen sosial intelligens. Hun framstår som usympatisk, frekk og dum.

Skrevet

"Hjulet snurrer, men hamsteren er død".

Genialt

Jeg tenker umiddelbart på 3 ting: Dumskap, asberger eller tidlig demens.

En tante av meg har frontallappdemens, og hun eier tilsynelatende ingen sosial intelligens. Hun framstår som usympatisk, frekk og dum.

Tenkte akkurat disse 3 tingene jeg også!!

Anonymous poster hash: 33c95...87a

Skrevet

Mangler 10 øre på krona, spiller ikke med alle kortene, ikke helt som de andre barna i barnehagen?

Anonymous poster hash: f2c6d...33d

Skrevet

Hun høres helt normal, men kjip ut.

Normal?? Hva slags mennesker er det du omgås med om du synes dette er normalt?

Skjønner forøvrig godt HI ikke liker henne når hun oppfører seg som en bortskjemt femåring!

Anonymous poster hash: ce3b9...21c

Kanskje jeg faktisk ikke svarer ut fra egen omgangskrets, men ut fra kunnskaper?

Ingenting av det HI beskriver tyder på en psykisk lidelse, muligens med unntak av noe angst.

Ufin og gjerrig tenker jeg derimot at svigermoren er. Og muligens ikke den smarteste.

Skrevet

Demens? Minner om en eldre slektning

Skrevet

Hun høres ikke helt god ut.

Stakkars deg, HI. ❤️

Anonymous poster hash: 1d8ac...40a

Skrevet

Hun høres nesten tilbakestående ut, eller begynnenede demens.

Anonymous poster hash: 6499a...7a3

Skrevet

Har du spurt mannen din om hun alltid har hatt disse "særegenhetene" i væremåte?

Som flere her sier - om det ikke er tilfelle burde hun kanskje utredes for tidligdemens - det var det første jeg tenkte.

Anonymous poster hash: bf088...ff2
Skrevet

Fantastisk bra kommentar om hamsteren 😂

Anonymous poster hash: ab34e...768

Skrevet

Har du spurt mannen din om hun alltid har hatt disse "særegenhetene" i væremåte?

Som flere her sier - om det ikke er tilfelle burde hun kanskje utredes for tidligdemens - det var det første jeg tenkte.

Anonymous poster hash: bf088...ff2

Det tenkte jeg faktisk også. Eller kanskje hun har hatt en liten hjerneblødning som ikke har blitt oppdaget, men som er stor nok til å påvirke hennes kognitive evner? Med mindre hun har alltid vært slik selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...