Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #1 Skrevet 19. november 2015 Jeg har blandede følelser om dette. Synes at selvfølgelig skal man betale for noe siden noen faktisk må bruke tid på å lage dette, men på den andre siden synes jeg det er for dyrt samt litt urettferdig ovenfor de som ikke har noe annet valg enn å kjøpe og gi mme. Det er jo ikke alle som velger selv om de vil gå over til mme heller, og da å plutselig betale en snau 100 lapp i uka føler jeg kanskje blir litt urettferdig. De kjære små tullene og tassene vil jo etterhvert vokse og kreve mer også. Så jeg er vel 35% på at det er rettferdig og 65% på at det er urettferdig og litt for dyrt selv for den som har økonomien til det (som jeg er ganske sikker på at de aller fleste mødre/foreldre har) Hva synes dere? Anonymous poster hash: b6ce9...0c9
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. november 2015 #2 Skrevet 19. november 2015 Hvis man ikke har råd til å fø sine barn bør man avstå fra å få dem. Ærlig talt, hva skjer når ungen blir større og spiser fast føde da, om man ikke har råd til mme engang?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #3 Skrevet 19. november 2015 Å full amme krever 800kcal døgnet. Tror nok den maten ammere spiser ekstra for å holde melkeproduksjon oppe fort koster like mye, men vi får jo glede av å kunne spise litt ekstra. Anonymous poster hash: 9fafa...da4
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #4 Skrevet 19. november 2015 At om du ikke har råd til mme, eller syns det er urettferdig.. Så kan du drite i å få barn.. Anonymous poster hash: ae73f...12a
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #5 Skrevet 19. november 2015 Man burde få det på resept eller noe. Sånn at de som trenger mye kan få det billigere... Anonymous poster hash: a307b...eed
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #6 Skrevet 19. november 2015 Hvis man skal kjøpe mat til sitt barn, så syns jeg det er rettferdig å betale for det. At noen/mange er så heldige at de får morsmelk gratis av sine bryster er jo bra, men det forandrer ikke saken at de som må gi fabbrikklagd mat til barnet sitt må betale for det. Jeg er gravid og vet ikke om jeg må ha mme, eller om jeg kan jo mm, så jeg er upartisk. Anonymous poster hash: 83ffc...e94
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #7 Skrevet 19. november 2015 Jeg tenker at noen utgifter må en ta høyde for når en får barn. De som har behov for mme som er dyrere enn vanlig mme kan vel søke om støtte til det, og det syns jeg er rettferdig. Anonymous poster hash: 05d8a...386
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #8 Skrevet 19. november 2015 Hvis barnet må ha spesialfelt får man det dekket, og synes det er helt ok å betale av egen lomme når det ikke er noen medisinsk grunn. Samtidig forstår jeg at dette er en utgift som kan kjennes urettferdig da ikke alle barn lar seg bli diet. Anonymous poster hash: de6d4...31f
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #9 Skrevet 19. november 2015 Om man ikke har råd til å gi barnet sitt mat, enten om det er snakk om mme, grøt, brød eller hva det nå er, så kan man spørre NAV om økonomisk støtte. Anonymous poster hash: 83ffc...e94
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #10 Skrevet 19. november 2015 Ehh, jeg betaler ikke skatt for å dekke andre barns mme... Anonymous poster hash: 29237...47b
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #11 Skrevet 19. november 2015 Jeg var sulten HELE tiden da jeg ammet, og jeg måtte betale den ekstra maten helt selv. Er 100% sikker på at det ble dyrere. Anonymous poster hash: 2bf10...6b2
Superdolly Skrevet 19. november 2015 #12 Skrevet 19. november 2015 Hvem skulle betalt da? Det er firmaer som lager disse produktene, og de eksisterer på grunn av overskuddet. Enkelt sagt. Det finnes ikke det firma i verden som er villig til å lage et produkt og dele det ut gratis fordi det er "urettferdig" at noen må betale for det. Det tar heller ikke så lang tid før babyer blir såpass store at de må ha fast føde i tillegg til melk. Hvem skal betale for det? Når tenker du at foreldrene skal begynne å betale for maten til sitt barn?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #13 Skrevet 19. november 2015 Jeg har barn nr to som må ha mme og har aldri tenkt på at andre burde finansiere mine barns mat. Å bruke argument som at det er urettferdig... Vel, jeg er ikke 14 år.. Anonymous poster hash: a68d6...3d0
Firekids Skrevet 19. november 2015 #14 Skrevet 19. november 2015 For en tullete verden. Det er jo ingen andre enn deg selv som har ansvar for å gi dine barn mat.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #15 Skrevet 19. november 2015 Ja, selvsagt må vi betale for maten til barna våre. Helt til de er 18, faktisk. Anonymous poster hash: fbfbb...a62
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #16 Skrevet 19. november 2015 Skal de med mye brystmelk få gratis brystpumpe, kremer til såre brystvorter, osv, siden det er urettferdig at de som bruker mme slipper dette? Anonymous poster hash: 83ffc...e94
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #17 Skrevet 19. november 2015 Skal de med mye brystmelk få gratis brystpumpe, kremer til såre brystvorter, osv, siden det er urettferdig at de som bruker mme slipper dette? Anonymous poster hash: 83ffc...e94 Pluss ammeinnlegg, ammetopper, ammeskjold osv. Anonymous poster hash: 2bf10...6b2
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #18 Skrevet 19. november 2015 Er du seriøs? Herregud hva folk kan få for seg at staten skal betale for? Hjelpes, selvfølgelig skal alle betale mat for barna sine selv, ærlig talt! Anonymous poster hash: d82e2...a4b
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #19 Skrevet 19. november 2015 Og amme bh, ikke minst. Anonymous poster hash: 83ffc...e94
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #20 Skrevet 19. november 2015 Sånn kan man jo si om ALT da..urettferdig at jeg må betale for bind når mannen slipper mensen. Urettferdig at jeg må betale for zyrtec når andre ikke har allergi..urettferdig at du må betale for mme når andre har melk i puppen...Hvis du sliter allerede nå, Lykke til med å brødfø tenåringer Anonymous poster hash: d6456...f70
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #21 Skrevet 19. november 2015 Urettferdig at noen må betale for bleier til barnet er 3 år, mens andre kun trenger å betale til barnet er 2 år. Anonymous poster hash: 83ffc...e94
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #22 Skrevet 19. november 2015 Det er helt og fullt rettferdig at folk må kjøpe mat til barna sine. Anonymous poster hash: 3bb38...c38
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #23 Skrevet 19. november 2015 Hva med dere som har jenter da, skal man få tillegg fra forventet pubertet siden bind, tamponger og truseinnlegg er en ekstrautgift? Hva med regulering og briller skal de dekkes av mangfoldet også? Hvor skal grensa gå da? Skal alle få en "standard" sydentur også slik at det blir likt?? Anonymous poster hash: 6fad0...d12
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #24 Skrevet 19. november 2015 Dette er det rareste jeg har hørt... Skal de barna som driter 10 ganger per dag få bleier på resept da? Eller hva med gulpere? Tenk deg om, a! Anonymous poster hash: b245b...d00
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #25 Skrevet 19. november 2015 Hvis man skulle benyttet denne tankegangen er det mye som hadde blitt urettferdig. Man har ekstra behov for kalorier når man ammer og jeg vil tro mange betaler mer for den ekstra maten enn det. Noen barn reagerer på ingredienser i mors mat - skal man da ha betalt for at man må justere dietten? Amming reduserer vekten til mange - skal man da betale treningsstudio for de som ikke får denne drahjelpen ti lå gå ned i vekt? Noen ammende får ikke igjen mensen på mange måneder, andre som gir mme (eller bare ikke ammer om natten) kan få mensen igjen tidlig. Skal disse da få støtte til bind og tamponger? OSV Anonymous poster hash: fc427...1cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå