Gå til innhold

Hvorfor kaller dere barna deres for "diagnosebarn"v

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor dere kaller barna deres for "diagnosebarn" eller "adhd-barn". Det høres ut som om det er kun det som definerer ungene deres?

Anonymous poster hash: 41018...cf5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du refererer til innlegget mitt, så kaller jeg ham ikke det til vanlig. Faktisk første gangen. Det var mest for å få frem at det er en grunn til at han reagerer slik han gjør i overskriften. På en kortfattig måte.

Anonymous poster hash: 8ee11...c4e

Skrevet

Men herregud, da. Hvis poenget er at ungen har en diagnose, så kall nå en spade en spade! I alle andre sammenhenger er jeg sikker på at barn er barn. Noen ganger er de gutt, jente, fireåring, tenåring, trassige osv. Og noen ganger er de diagnosebarn.

Anonymous poster hash: 5f7ea...ff4

Skrevet

Iblant er det avgjørende å få frem at barnet har diagnose og da kan man like gjerne si "diagnosebarn".

Skrevet

Men herregud, da. Hvis poenget er at ungen har en diagnose, så kall nå en spade en spade! I alle andre sammenhenger er jeg sikker på at barn er barn. Noen ganger er de gutt, jente, fireåring, tenåring, trassige osv. Og noen ganger er de diagnosebarn.

Anonymous poster hash: 5f7ea...ff4

Enig i dette.

Når resten av innlegget tydelig viser foreldrekjærlighet er dette storm i vannglass.

Stakkars "ørebarnet" mitt som har en mor som definerer ungen først og fremst via væske i mellomøret!

Skrevet

Jeg omtaler ikke barnet mitt slikt til barnet eller til tilfeldige mennesker jeg prater med. men om jeg skal skrive noe her inne og ikke ønsker å si akkurat hva som feiler mitt barn men skal ha fram at det er mer krevende eller har problemer med ting.

Det er for å gjøre meg og oss mer anonyme og for å forklare med mindre ord om det ikke er barnet og dets diagnose som er hovedpunktet.

Anonymous poster hash: 21c30...e99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...