Gå til innhold

Vondt i en tann og gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde hull i en tann i februar, fylte den, men de var akkurat på grensen, så de var usikker på om den trengte rotfylling eller ei. De rotfylte ikke, men bare fylte, og så sa de at hvis den begynner å verke så må jeg tilbake og rotfylle. Nå verker den, men jeg er gravid. Kan jo ikke ta bedøvelse eller røngen eller noe nå. Jeg har ikke termin før i juli og det er jo lenge å vente. Jeg har også veldig tannlegeskrekk, så fylte vel 3 hull i år, og rotfylte 3 tenner, for er så lengesiden jeg har vært hos tannlegen pga ekstremt skrekk, så er ikke bare bare å rotfylle uten bedøvelse.. What to do. 

Anonymous poster hash: d2f2b...3c0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Postet litt kjapt. Dette er snakk om hull i en fortann, så kan jo ikke la det gå uten behandling, for da vil den jo bli svart og det er ikke akkurat så fint når det er snakk om en fortann

Skrevet

Tannlegen kan både bedøve og ta røngten under graviditet, men da tar man forholdsregler. Ring tannlegen din og avtal time. Kanskje det blir en mindre omfattende behandling enn du gruer for.

Skrevet

Ok, det er greit. Sobril og slikt er vel bare å glemme siden jeg er gravid. Ekke lett, men jeg skal ringe å høre med tannlegen, må bare samle mot først. Siden jeg er gravid så bør jeg ta det nå før det blir enda vondere, men pga så skrekk så er det lettere å drøye til det er så vond at jeg ikke holder ut.  Får vel bare bite i det sure eplet, er bare ikke hel klar..

Skrevet

Ok, det er greit. Sobril og slikt er vel bare å glemme siden jeg er gravid. Ekke lett, men jeg skal ringe å høre med tannlegen, må bare samle mot først. Siden jeg er gravid så bør jeg ta det nå før det blir enda vondere, men pga så skrekk så er det lettere å drøye til det er så vond at jeg ikke holder ut.  Får vel bare bite i det sure eplet, er bare ikke hel klar..

Få deg time, også kanskje du kan få med deg noen? Beroligende kan du ikke ta nei. Men å ha med en du stoler på kan hjelpe på. Jeg har vært med venninne å holdt i hånda, ingen på tannlegekontoret sa noe på det. 

Anonymous poster hash: e8f28...818

Skrevet

Øh? Kan ikke ta røntgen eller bedøvelse?? Hvilken tannlege bruker du??

Skrevet

Jeg har ikke vært hos tannlegen mens jeg har vært gravid, men de spurte meg alltid før de skulle ta røngen og sette bedøvelse "er du gravid", så antar at de spurte for en grunn, og ikke ut av det bli, bare fordi de var nysgjerrige

Skrevet

Selfølgelig setter de bedøvelse når du er gravid. Det påvirker på ingen måte fosteret. Og du får en røntgenfrakk på isteden for krage siden du er gravid. Er mye farligere å få betennelse i en tann. Det kan sette seg i morkaka og ta råtta på ungen din.

Skrevet

Ok, så godt å høre, dere er greie:) Da skal jeg ikke grue meg like mye for å få rotfylt om jeg kan få røntgen og  bedøvelse:). HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...