Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #1 Skrevet 19. november 2015 Hun har tilbudt seg uten å bli spurt men nå blir det to kaker ekstra. Hun skal lage -En standard sitron ostekake - En ostekake med mascarpone, lakris, blåbær og lemoncurd - En gulrot- og kokoskake - 50 jordbærmadeleiner - 50 ripsmadeleiner - 35 mandelsuffleer - 5 bananbrød Og muligens noen kanelboller Hvor mye er fornuftig betaling? Alt skal ikke bakes samtidig, dette er til to individuelle arrangement. Anonymous poster hash: f1537...748
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #2 Skrevet 19. november 2015 Så snill nabo du har. Prisen kommer an på situasjonen. Er naboen en nær og kjær venninne eller en du knapt kjenner? Er bakingen en (bi)jobb for henne eller gjør hun så godt hun kan for å hjelpe deg ut av en knipe? Jeg ville ALDRI tatt betaling for mine kaker men kan gjerne tilby meg å bake f.eks. langpanne-sjokoladekake hvis noen har behov for kaker. Snakk med henne og bli enig om prisen i god tid. Det er viktig å avklare om hun gjør bakingen som en tjeneste (og kanskje blir glad for en blomst og dekking av utgifter) eller om hun anser bakingen som en jobb. Anonymous poster hash: cf8ec...860
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #3 Skrevet 19. november 2015 Så snill nabo du har. Prisen kommer an på situasjonen. Er naboen en nær og kjær venninne eller en du knapt kjenner? Er bakingen en (bi)jobb for henne eller gjør hun så godt hun kan for å hjelpe deg ut av en knipe? Jeg ville ALDRI tatt betaling for mine kaker men kan gjerne tilby meg å bake f.eks. langpanne-sjokoladekake hvis noen har behov for kaker. Snakk med henne og bli enig om prisen i god tid. Det er viktig å avklare om hun gjør bakingen som en tjeneste (og kanskje blir glad for en blomst og dekking av utgifter) eller om hun anser bakingen som en jobb. Anonymous poster hash: cf8ec...860 Ja, hun er god som gull:) vil si vi er litt nære selv om vi kanskje ikke er direkte venninner. Besøker hverandre jevnlig. Hun elsker å bake og gjør det OFTE. Er nok hennes aller største hobby som har gått litt over i livsstil. Hun tjener ikke mye penger på det og tar seg aldri betalt med mindre det er bryllup og dåp. Mine arrangementer er ikke så "viktige" og noe mer uformelt, men siden det er snakk om så store mengder må hun jo ha en viss sum. Penger for ingredienser har hun allerede fått. HI Anonymous poster hash: f1537...748
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #4 Skrevet 19. november 2015 Ingredienser + 1000,- og en stor takk? Anonymous poster hash: e5f96...362
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #5 Skrevet 19. november 2015 Ingredienser + 1000,- og en stor takk? Anonymous poster hash: e5f96...362 Er ikke 1000 litt lite for så mye arbeid? Anonymous poster hash: f1537...748
TinaK 1990 Skrevet 19. november 2015 #6 Skrevet 19. november 2015 Snakk med henne! Hør hva hun vanligvis tar og så legger du på litt ekstra siden det er førjulstid for de fleste
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #7 Skrevet 19. november 2015 Jeg selv baker mye for andre, og tar av og til betalt, av og til ikke (kommer an på hvor nær vi er. 1000,- pluss ingredienser høres greit ut synes jeg. Gjerne pluss på med en blomst/flaske vin/pose sjokolade! Anonymous poster hash: 91e75...e90
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #8 Skrevet 19. november 2015 Hva er jordbær- og ripsmadeleiner? Anonymous poster hash: 1d5c7...7fa
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #9 Skrevet 19. november 2015 Ingredienser + 1000,- og en stor takk? Anonymous poster hash: e5f96...362 Er ikke 1000 litt lite for så mye arbeid? Anonymous poster hash: f1537...748 Hvis hun gjør det som jobb er det nok det, men om hun har det som hobby og du bare vil gi en takk for hjelpen må det være ok. Det skal tross alt ikke betales skatt, arbeidsgiveravgift osv av disse pengene slik som om det var et firma som gjorde jobben. Det blir gjerne også en minimal timepris for jobben. Anonymous poster hash: e5f96...362
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #10 Skrevet 19. november 2015 Hva er jordbær- og ripsmadeleiner? Anonymous poster hash: 1d5c7...7fa Madeleiner er halvstore porøse smørkjeks. Du kan tilsette egentlig hva du vil. De er nydelige Anonymous poster hash: f1537...748
overlord Skrevet 19. november 2015 #11 Skrevet 19. november 2015 Ingredienser, 1000 kr og en gave som feks vin eller blomster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå