Gå til innhold

Er det realistisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine barn går på en krevende aktivitet. Jeg er helt ny i denne aktiviteten, men er veldig skoleflink og kan lese meg opp til hva som helst (har fotografisk hukommelse og god forståelse for en del ting). Er det realistisk å prøve å få så god forståelse for aktiviteten at jeg kan trene dem hjemme? (er ikke snakk om aktivitet med veldig høye fysiske prestasjoner der man må trene fra man er 5 år gammel for å forstå). Har selv ei venninne som fikk begge jentene på håndball, og etterhvert ble trener for laget, selv om hun aldri har spilt håndball i hele sitt liv.

Anonymous poster hash: 997c1...416
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nesten si hvilken aktivitet det er da... Det meste er vel mulig. Men vil du ta fra dem det sosiale ved aktiviteten, og bare la dem trene hjemme?

Anonymous poster hash: 2d2fd...760

Skrevet

Du må nesten si hvilken aktivitet det er da... Det meste er vel mulig. Men vil du ta fra dem det sosiale ved aktiviteten, og bare la dem trene hjemme?

Anonymous poster hash: 2d2fd...760

Nei, selvfølgelig ikke. Trening hjemme blir supplement til det de går på ellers. De fleste av dem som trener, trener også utenom de vanlige treningene med egen trener, utenom klubben. Vi har ikke lyktes (og har heller ikke råd sånn egentlig) til å gjøre det samme, og jeg vil ikke at ungene skal seile akterut.

Anonymous poster hash: 997c1...416

Skrevet

Det å bli trent av sin egen mor kan fungere, men det kan også gi mange ekstra utfordringer. Mine bare er for eksempel mye mindre villige til å ta instruksjoner fra meg enn fra en trener og spessielt når det gjelder ting som jeg ikke har naturlig autoritet i, som den idretten jeg selv har vært landslagsutøver i.

Ofte kan det bli vansklig å skille på rollen du skal ha som mor og rollen som trener.

Anonymous poster hash: ee36b...bcf
Skrevet

Det kan fungere, men min erfaring er at barn ikke synes at det er så gøy å bli trent av mamma.  Jeg lærte opp datteren min i ridning fra 5 års alder, men da hun ble 8 så begynte det å skjære seg. Nå går hun på rideskole og hun og jeg koser oss heller på turer sammen.

Anonymous poster hash: 6c37b...043

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...