Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #1 Skrevet 19. november 2015 Soler seg i glansen av mannens yrke? Som mener DE er bedre enn naboen fordi mannen er lege, pilot etc når nabomannen er feks bilmekaniker. Anonymous poster hash: 3a342...364
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #2 Skrevet 19. november 2015 Soler seg i glansen av mannens yrke? Som mener DE er bedre enn naboen fordi mannen er lege, pilot etc når nabomannen er feks bilmekaniker. Anonymous poster hash: 3a342...364 Det trenger du vel egentlig ikke å spørre om? Det finnes også mennesker som "soler seg i glansen" av forfedrene sine, barna sine, vennene sine etc etc. Anonymous poster hash: 0049d...f23
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #3 Skrevet 19. november 2015 Jeg gjør det, eller ikke helt sånn du beskriver, men jeg er ufattelig stolt av mannen min og stolt av meg selv som klarte å kapre han. Anonymous poster hash: 6c5ee...af5
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. november 2015 #4 Skrevet 19. november 2015 Tipper det er de samme som har tittel i telefonkatalogen.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #5 Skrevet 19. november 2015 Soler seg i glansen av mannens yrke? Som mener DE er bedre enn naboen fordi mannen er lege, pilot etc når nabomannen er feks bilmekaniker. Anonymous poster hash: 3a342...364 Det trenger du vel egentlig ikke å spørre om? Det finnes også mennesker som "soler seg i glansen" av forfedrene sine, barna sine, vennene sine etc etc. Anonymous poster hash: 0049d...f23 Ja, men det er da hakket verre å tro de selv er noe stort basert på hva mannen jobber med. Å være stolt av slekt og barn er vel mer normalt? Noe man identifiserer seg med. Jeg er selv stolt av mitt opphav og de sterke kvinnene i familien som har skrevet seg inn i historiebøkene. Jeg er stolt, men snakker ikke om det eller tror jeg er bedre. Alle har sin historie. Men å være stolt av seg selv fordi mannen har et statusyrke er noe jeg forbinder med 50/60-tallet og disse fine fruene som kalte seg legefrue og direktørfrue. Anonymous poster hash: 3a342...364
Luksusdyret Skrevet 19. november 2015 #6 Skrevet 19. november 2015 Jepp, flust med sånne. Utrolig latterlig forresten: "jeg sitter på ræva hjemme og filer negler, men jeg er så mye bedre enn min sykepleiernabo siden min mann er rik og mektig". Får sånn "Real housewives of Orange County"-inntrykk av det hele. Fysj.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #7 Skrevet 19. november 2015 Hehehe, tipper de er ganske frustrert over at titlene deres har forsvunnet i det moderne samfunn. Jeg er direktørfrue Larsen, prestefrue Jacobsen, legefrue Wilhelmsen eller hva det nå måtte være Anonymous poster hash: a6a6d...4b7
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #8 Skrevet 19. november 2015 Jeg kjenner en tysk dame som insisterer for å bli kalt "frau doctor doctor xx" siden mannen hennes har to doktorgrader. Anonymous poster hash: e2bbe...c9a
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #9 Skrevet 19. november 2015 Soler seg i glansen av mannens yrke? Som mener DE er bedre enn naboen fordi mannen er lege, pilot etc når nabomannen er feks bilmekaniker. Anonymous poster hash: 3a342...364 Ikke bedre nei, men er man gift med en person av en mer høytstående stilling/lederstilling i lokalsamfunnet så blir det i realiteten sett litt mer "opp til" kanskje? Det kommer jo litt an på det økonomiske også. Det blir mer sett opp til at man har god(e) stilling(er) enn at man naver og/eller ikke gidder å gjøre en innsats i livet. Jeg er gift med en som har lederstilling, og har tidligere fått litt bakoversveis når det gjelder slik. Jeg blir omtalt som kona til xxx (mannens stilling uavhengig av min egen jobb og karriere). Jeg prøver ikke selv å fremheve det, men alle vet det. F.eks da vi flyttet hit pga mannens stilling var det da status å komme på besøk til barnet vårt. Ene moren krevde da av barnet sitt å håndhilse på oss begge og si takk for at h*n fikk komme. For meg var dette sjokkerende og lite hyggelig. Jeg ser opp til de gjør en innsats i livet og oppfører seg bra- ikke av deres stillinger. Anonymous poster hash: c2851...1ad
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #10 Skrevet 19. november 2015 Ja, det er fremdeles folk som gjør det. Men de som gjør det har nok ikke så mye å fare med selv siden de må prøve å få litt glans fra andres innsats Når det er sagt, det er ikke noe galt i å være stolt av en partner som er dyktig i jobben sin og via sin dyktighet har nådd høye mål. Men man kan være like stolt av en annen som kanskje ikke har nådd like "høyt", men som likevel er svært pliktoppfyllende eller kreativ eller dyktig. Det går ikke på status, det går på å verdsette målrettethet og hardt arbeid. Når det gjelder mer kjente partnere så er det vel naturlig at det fra tid til annen blir nevnt. Snakker man f.eks. om at man var sammen med Lisa i går og den man snakker med ikke automatisk vet hvem Lisa er, så er det lett å si "Lisa, kona til xxx", hvis "mannen xxx" er en person "alle" vet hvem er. Jeg flyttet for noen år tilbake til et mindre sted, og der var det veldig praktisk når folk sa det slik, jeg fikk mye raskere oversikt over hvem som var hvem, hvem som hørte sammen osv. Men det gjorde da på ingen måte at jeg etter den tid definerte "Lisa" ut fra hva mannen gjorde! Men jeg tror de som går opp i rollen som "konen til direktør/lege/kaptein X" er usikre og prøver å få bedre selvtillit gjennom mannen. Det er jo veldig synd, for om forholdet går dukken så står de igjen med veldig lite. Ikke like morsomt å stadig presentere seg som "ekskona til direktør/lege/kaptein X" - spesielt ikke om han har funnet en ny dame som kanskje har mer å fare med selv og som person :/ Anonymous poster hash: 29353...bd9
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #11 Skrevet 19. november 2015 Jeg beundrer folk som jobber hardt, setter seg mål og når dem. Men jeg ser ikke OPP til folk med høye stillinger eller vriene utdanninger, føler meg på ingen måte underlegne dem. Og jeg ser i hvert fall ikke opp til noen bare med utgangspunkt i hvem de har gifta seg med, det er jo latterlig 😂 Anonymous poster hash: f99ac...a78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå