Gå til innhold

Bursdagsgave til ekstremt rikt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min går i barnehagen med en jente som kommer fra en ekstremt rik familie. Nå er hun invitert i bursdag til denne jenta, men hva gir vi som gave? Det vanlige er å finne noe til mellom 50,- og 100,-, men hva kjøper man til en som er så rik? (Familien har mange hundre millioner)

Anonymous poster hash: 0e4e7...e43
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et barnehagebarn merker som regel lite til at foreldrene har mye verdier altså, antagelig setter hun like stor pris på en morsom eventyrbok, en fargebok med prinsesser eller rosa hårspenner som alle andre ;)

Anonymous poster hash: 13a9b...ac0
Skrevet

Du kjøper det du ville kjøpt til et barn som kommer fra en fattig familie. At familien har mye penger skal du ta lang fart å drite i. Og om den ungen er bortskjemt med det dyreste av det dyre, det skal du faktisk drite i det og. Ikke gjør forskjell på folk utifra lommeboken deres. Lær ungen din å behandle alle likt.

Anonymous poster hash: 0a97e...28e
Skrevet

Et barnehagebarn merker som regel lite til at foreldrene har mye verdier altså, antagelig setter hun like stor pris på en morsom eventyrbok, en fargebok med prinsesser eller rosa hårspenner som alle andre ;)

Anonymous poster hash: 13a9b...ac0

Håper det. Det virker bare som om hun har "alt" av aller beste kvalitet allerede.

Skrevet

Jeg tenker at du behandler henne likt som andre venninner💜

Anonymous poster hash: 6bdeb...7c0

Skrevet

Det samme man kjøper til de "vanlige" barna. Barn er barn.

Eksempel. Min datter skulle selv få velge HVA hun ville ha i lekebutikken, pris inget tema.

Hun valgte en rød rive til 20,- for hun ville hjelpe å rydde i hagen.

Det var ikke noe annet hun ville ha.

Anonymous poster hash: 262ab...981

Skrevet

Kjøp det du hadde kjøpt til et hvilket som hest annet barn. Vi har også noen vennefamilier som er blant Norges rikeste, men barna deres får da helt vanlige julegaver likevel.

Anonymous poster hash: bc10b...373
Skrevet

Om hun er en slik som har ekstremt mange ting fra før ville jeg gitt noe a la fargeblyanter eller perler eller viskelær eller noe annet som blir brukt opp og som barn sjeldent får for mye av. Ut over det ville jeg absolutt ikke ha tatt hensyn til at foreldrene er rike.

Skrevet

Herregud, for et teit spørsmål... Man behandler jo "ekstremt rike" barn på samme måte som man ville behandlet hvilket som helst annet barn.

Jeg kommer selv fra en familie med mye penger, men som barn var jeg jo ikke bevisst dette... Alle behandlet meg som man behandler andre barn, og jeg fikk aldri hverken større eller mindre gaver enn alle andre.

Anonymous poster hash: 37218...12b

Skrevet

Ungene her har også venner som er rike, men her gir man gaver av samme verdi uansett hvir rik/fattig foreldrene er.

Er er faktisk ikke slik her at mye har krav på mer. La oss si at to av mine nære venninner som skal feire bursdag, den ene har god rå og steller i stand stor selskap med fancy middag, mens den andre har dårlig rå og ordner en koselig middag med taco og billig vin. De får gave til samme verdi fordi. Den ene er ikke mer verdt enn den andre, bare fordi den ene har større sum på kontoen enn den andre.

Sånn er det med barn også, hvorfor skal Ola fra den rike familien får mer enn Gustav fra den fattige liksom.

Skrevet

En barnesegway eller Barbieslott? Nei, du kjøper noe dill som ellers. Om barnet setter mindre pris på gavene enn andre barn er det ikke din feil.

Skrevet

Du mener det sikkert ikke vondt, og jeg antar at formuen til familien gjør deg usikker, men det du i praksis gjør akkurat nå, er å fremmedgjøre denne jenta pga familiesituasjonen hennes. Noe som er ganske dårlig gjort. Det du skal spørre deg om, er hva jenter på x år liker.

Skrevet

Jeg ble plutselig glad for at jeg ikke aner noe som helst om økonomien til familiene til mine barns venner. :P

Anonymous poster hash: 0daa5...52a
Skrevet

Rike barn liker akkurat de samme gavene fra sine venner som alle andre barn. Tror du rike barn bader i pengebingen om kvelden og får lov å velge seg ut alt hva de ønsker seg. Rike barn har, tro det heller ei, oftest akkurat samme regler som ikke-rike barn.

Skrevet

Jeg tror HI bekymrer seg mer for at barnet allerede har alt. Hva gir man til et barn som allerede har alt?

Anonymous poster hash: 76229...ab3

Skrevet

Jeg tror HI bekymrer seg mer for at barnet allerede har alt. Hva gir man til et barn som allerede har alt?

Man gir noe med byttelapp. Som ellers.

Anonymous poster hash: 11fd7...ecc

Skrevet

La være å tenke på at barn har "alt". Rike barn har ikke ALT. Er det noe "det rike barnet" elsker, eks. lego - kan man aldri få nok av lego.

Min eldste sparer til playstation 4....han ville blitt kjempe glad for en 50 lapp å putte på sparegrisen. Mitt barn er ikke rikt, men hans pappa er millionær. Men likevel må mitt barn lære å spare på lik linje med andre barn..

Skrevet

Hva med en opplevelse?

Invitasjon til å bli med dere på kino for eksempel?

Skrevet

Kinobillett, gavebillett lekeland eller badeland.

Anonymous poster hash: c248c...d98

Skrevet

Ja, det var mer det som var "bekymringen" enn at jeg trodde jeg måtte bruke mer penger enn vanlig. Det løste seg i hvertfall. Kom over en bok tidligere i dag på tilbud som mitt barn har vært veldig glad i.

Skrevet

Hva med en liten sølvkniv som matcher sølvskjeen i munnen?

Anonymous poster hash: 2e873...b06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...