Gå til innhold

Gallestein, fjerning v galle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det komplikasjoner ift matinntak eller annet?

Anonymous poster hash: 8ed63...dd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ulikt. Noen får lettere løs mage. Noen får lettere magesmerter av ulike typer mat. Noen får ingen problemer. De fleste sliter med mat den første uka. Alt er uansett bedre enn smertene ved gallestein anfall.

Skrevet

Jeg fjernet galleblæren for noen dager siden. Fikk bare beskjed om å prøve meg frem til hva slags mat jeg kan spise, spise små og hyppige måltider i starten. Har spist normalt etter operasjonen, ikke hatt problemer med magen enda. 

Anonymous poster hash: 1f8ec...686
Skrevet

Fjernet galleblæren for 9 år siden. Har kunnet spise hva jeg vil uten problemer.

Men har faktisk slitt når jeg har spist smågodt. Sukker er blitt som gift for kroppen min. Jeg er overbevist om at det er en sammenheng mellom sukker og gallen min. For jeg fikk anfall hver gang jeg hadde spist smågodt. Selv om det sies at det er fettrik mat som gjør at man får anfall.

Men det at kroppen min nå ikke tåler sukker er det bare positive ting ved! Har nå kuttet sukker helt fra kostholdet. Føler meg bedre, og flere kilo er blitt borte.

:-)

Man må bare prøve seg frem.

Anonymous poster hash: dc3d6...009

Skrevet

Har hatt masse problemer med magen etter å ha fjernet galleblæren, men gallesteinsanfallene fra helvete var mye verre å leve med enn å ikke takle noen matvarer. Det jeg absolutt ikke tåler i etterkant, er rakfisk. Dessverre, for det er jo så godt! Reagerer også på det mat, men som sagt, heller det enn de jæ**ige anfallene.

Anonymous poster hash: 60299...d56

Skrevet

Jeg fjerna galleblæra for tre år siden og har hver dag etterpå slitt med skikkelig magevondt og diare. Her er det ikke snakk om å ikke tåle visse typer mat, jeg blir like dårlig av all mat. Jeg hadde gladelig hatt et anfall eller to i året framfor sånn det er nå. Må alltid legge opp spising etter hvor nærme man er en do.

Anonymous poster hash: bc3b8...41d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...