Gå til innhold

Sjalusi.Julebordsesongen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig sjalu av meg, og det irriterer meg....har egentlig ikke grunn til å være det.Håper det går over med tiden.Mannen skal på julebord med overnatting med jobben.Det er kun menn, og alle er/har vært utro på tidligere julebord.De er alle gift/samboer/noen har barn.Kan ikke gå rundt å tro at min mann vil være det, men blir veldig engstelig.Hvordan skal jeg takle dette?er det flere som tenker som meg?: ( kan liksom ikke være den slemme heksa som nekter mannen min å dra på julebord heller.: D men er fryktelig redd.På tidligere julebord har de sittet med jenter hele kveldene, dratt på horehus osv.er det rart jeg blir engstelig.. i tillegg er jeg gravid og føler meg utrolig lite sexy..men må prøve å stole på han. Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: 9fee3...88d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde kost meg med en kveld alene hjemme, kjøpt snop, sett en jentefilm og slappet av.

Jeg gidder ikke bruke negativ energi på ting som kanskje aldri skjer. Jeg stoler på at mannen min er sammen med meg fordi han ønsker å være sammen med meg og at han går fra meg den dagen han evt måtte ha mer lyst til å være sammen med noen andre.

Skulle han finne på å danske eller flørte med noen på et julebort plager det meg overhodet ikke, han kommer jo hjem til meg etterpå.

Skulle det kommer til utroskap og alt det fører med seg får jeg ta det når det kommer, gidder ikke hause meg opp over det før det har skjedd ihvertfall. 

Anonymous poster hash: 8135d...d23
Skrevet

Skjønner deg godt. Jeg hadde ikke likt det.

Anonymous poster hash: 1011c...055

Skrevet

Høres ikke helt normalt ut med horer på julebord? Hva synes mannen din om det da?

Anonymous poster hash: 2bdd5...c13
Skrevet

Skulle ønske jeg var av den typen som var mer avslappet...men jeg er livredd.. nei trodde ikke det var normalt jeg heller..men noen oppsøker jo slike steder.. mannen ler bare og sier at jeg ikke skal bekymre meg..han er jo ikke slik...men det sier vel alle. Når han drikker, så blir han veldig fort full, havner ofte i bråk, og husker ikke hva han har gjort osv..hjelper ikke akkurat..

Skrevet

Var det du som svarte meg på den andre tråden?

Hehe... Det skal visst ikke være så greit ;)

Jeg har heldigvis ingen forestillinger om utroskap. Jeg er mer misunnelig på at jeg ikke har mulighet til å pynte meg litt, gå ut døra og kose meg/sosialisere med andre mennesker  :legrine:

Men jeg tror jeg skal ta rådet om å få en god venninne og noe mat hit ;) Det har jeg sikkert godt av!

Anonymous poster hash: c6a80...1bd
Skrevet

ja det var meg. da er du isåfall heldig: ) Skulle ønske jeg tenkte slik.

Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt at min mann dro på et julebord der det var horer, dessverre. De aller fleste menn mister hemninger av alkohol, og at andre sitter der med horer, synes utroskap er helt greit selv om man har kone og barn hjemme, og sikkert oppmuntrer han eneste som sitter uten en hore på fange, så er veien kort til at også han får seg noe der. Hvilken interesse har han til å sitte i et rom full av utro drittsekker og horer, egentlig? Spør ham om det.

Skrevet

ja det var meg. da er du isåfall heldig: ) Skulle ønske jeg tenkte slik.

Nå er julebordene her i gården veldig begrensa på horer, såvidt jeg vet. Tror det er mest mat, vin, øl og på vennegjengjulebord - konkurranser av noe slag. Og da er det kanskje litt lettere.

Pass på deg selv og at han ikke tar med noen sykdommer hjem, om han er truende til å være utro.

Jeg fikk herpes av en utro eks. Det gjør liksom utroskapen komplett...

Anonymous poster hash: c6a80...1bd

Skrevet

tror ikke han er typen til det..og sier at han hadde klart å si ifra. Tror heller ikke at det kommer til å skje igjen ...at noen sist oppførte seg slik. er det jo ikke sikkert de gjør det i år..men jeg vet godt at menn kan oppfordre hverandre..iallefall hvis man er den eneste eller en av få... hjelpes... skremmende å tenke på egentlig.

Skrevet

Stakkar deg, HI. Jeg hadde ikke takla at han hadde dratt, men man kan jo heller ikke nekte han å dra. Hadde jeg vært deg, hadde jeg håpet at han, pga tidligere erfaringer med utroskap og horer blant mannfolka på julebordet,  selv tok initiativ til å ikke ville dra, men det høres jo ut som han vil dra. 

Vet ikke hva jeg skal si, får håpe alt går bra.

Anonymous poster hash: 1685f...4a5
Skrevet

tror ikke han er typen til det..og sier at han hadde klart å si ifra. Tror heller ikke at det kommer til å skje igjen ...at noen sist oppførte seg slik. er det jo ikke sikkert de gjør det i år..men jeg vet godt at menn kan oppfordre hverandre..iallefall hvis man er den eneste eller en av få... hjelpes... skremmende å tenke på egentlig.

Men har du spurt ham hvorfor han ønsker å dra på julebord utelukkende med utro menn og horer? hvilken interesse har han av å være der? Sitte og glane mens andre flørter, drikker og har seg?

Skrevet

Er veldig sjalu av meg, og det irriterer meg....har egentlig ikke grunn til å være det.Håper det går over med tiden.Mannen skal på julebord med overnatting med jobben.Det er kun menn, og alle er/har vært utro på tidligere julebord.De er alle gift/samboer/noen har barn.Kan ikke gå rundt å tro at min mann vil være det, men blir veldig engstelig.Hvordan skal jeg takle dette?er det flere som tenker som meg?: ( kan liksom ikke være den slemme heksa som nekter mannen min å dra på julebord heller.: D men er fryktelig redd.På tidligere julebord har de sittet med jenter hele kveldene, dratt på horehus osv.er det rart jeg blir engstelig.. i tillegg er jeg gravid og føler meg utrolig lite sexy..men må prøve å stole på han. Hva hadde dere gjort?

Unnskyld meg, men et julebord som etter hvert drar på horehus?? Hva slags firma er det mannen din jobber for????

Skrevet

Hvilken jobb er det mannen din har? Det er ikke "normalt" at julebord drar på horehus!

Du skriver:

"Er veldig sjalu av meg..... Håper det går over med tiden."

Dette er helt feil holdning til din sjalusi, Hi. En så sterk sjalusi går ikke over av seg selv! Du må jobbe med sjalusien din, for den bunner i noe i deg. Kanskje er du veldig usikker på deg selv, tviler på at noen kan elske deg. Kanskje har du opplevd utroskap tidligere som du ikke har bearbeidet. Jeg vet ikke, bare du vet hvorfor du er så sjalu.

Du skriver selv at du ikke har noen grunn til å være sjalu. Da regner jeg med at mannen din ikke har gjort noe som skulle tilsi at du hadde grunn til å være sjalu. Da må du selv ta tak i det med sjalusien og få hjelp til å bearbeide hva det enn er som er årsaken til denne veldige sjalusien. Du skal ikke gjøre det for mannen sin del, du skal gjøre det for din egen del!

Så helt uavhengig av julebordet så bør du søke hjelp slik at du får bearbeidet årsaken til at du er så veldig sjalu.

Du skriver at mennene på tidligere julebord har sittet sammen med jenter hele kveldene. Er det kvinner de møter ute tilfeldig så må det være greit å være sosiale med dem. Er det virkelig jenter så er det ikke greit - men jeg vil tro alle er myndige siden det som regel er minimum 18-årsgrense der det er alkoholservering, og 20 om det er spritservering der også.

Det at de har dratt på horehus er på ingen måte ok, ikke en gang om de var single hele gjengen.

Lurer virkelig på hvilken type arbeidsplass dette er, for jeg har opplevd mye rart rundt julebord, men aldri hørt om at noen har oppsøkt horer eller gått på horehus i den forbindelse.

Men som sagt, helt uavhengig av dette julebordet - din sterke sjalusi vil ikke gå over av seg selv med tiden. Du må selv jobbe for å bli kvitt den, så søk hjelp for akkurat det.

Jeg hadde ikke hatt noe imot at mannen dro på julebord med slike kolleger, men jeg hadde forventet at han ikke ble med på horehus eller hadde seg med andre. Og om de reiser bort til et sted på overnatting med en slik forhistorie, så hadde jeg satt pris på at mannen ikke overnattet der, for å gjøre det tydelig at han tar avstand fra de andres utroskap og utnytting av kvinner (horene). De mennene jeg har vært sammen med ville ha gjort det slik.

Anonymous poster hash: 6d8a9...bdc

Skrevet

Ja må søke hjelp for dette..er ikke godt å være så sjalu. Grunnen til dette er ja...tidligere forhold. Opplevd og ferska flere med utroskap..har vel blitt skeptisk. Han har aldri gjort og ikke tror jeg at han hadde kommet til å gjort noe som gjorde meg sjalu heller.Så jeg må egentlig bare lære meg at jeg må prøve å stole på han.Vet ikke detaljer, var vel ikke helt meningen at jeg skulle høre dette. Var ikke alle kolegaene som hadde vært der, men noen, men alle hadde flørtet med andre. For min del er ikke flørting med andre greit når man er gift. Er et helt vanlig seriøst firma, men ingen får jo kontrollert hva folk gjør på veldig privaten..hadde ingen oppsøkt disse plassene hadde de ikke finnes..så noen gjør det jo..og det er som regel gifte menn med familie. Hvem sier..." nei nå har jeg vært på julebord, og da var jeg med en hore". Liker bare ikke at min mann skal dra langt hjemmeifra med disse menneskene, når jeg ikke aner hvor de er eller hvem de er sammen med. Han synes absolutt ikke at det er greit og tar avstand fra det.

Skrevet

Har du vært dum nok til å gifte deg med en du tror ville oppføre seg som en full kuk, kjøpe sex på grunn av gruppepress og generelt oppføre seg som en ape? Hvis svaret er ja burde du velge mann på nytt. Hvis svaret er nei må du jo faktisk stole på ham, da har du ingenting å frykte og kan ønske ham god tur.

Skrevet

stoler på han ja. liker det bare ikke..

Skrevet

Det var litt av ein arbeidsplass!?  Eg hadde nok bede mannen kome tidleg heim dersom det skulle utarte seg slik.  Kva er vitsen med å sitje og sjå på galskapen?

Skrevet

Hvordan vet du at alle de andre har vært utro på julebord før? Og hvor mange er det snakk om egentlig? Hvor i alle dager jobber mannen din og hvor foregår julebordet? Ender opp på horehus? Horehus? Fins det i Norge? Skal de reise til utlandet?

Jeg hadde aldri godtatt noe sånt så vil ikke kalle det å være sjalu, for det er jeg IKKE. Helt normalt å reagere. Har du snakket med han? Hva sier han? Og hvorfor vil han gå i det hele tatt?

Skrevet

Hvordan vet du at alle de andre har vært utro på julebord før? Og hvor mange er det snakk om egentlig? Hvor i alle dager jobber mannen din og hvor foregår julebordet? Ender opp på horehus? Horehus? Fins det i Norge? Skal de reise til utlandet?

Jeg hadde aldri godtatt noe sånt så vil ikke kalle det å være sjalu, for det er jeg IKKE. Helt normalt å reagere. Har du snakket med han? Hva sier han? Og hvorfor vil han gå i det hele tatt?

Akkurat det tenkte jeg også! Hvordan i all verden vet du at alle (de andre?) har vært utro på julebord før? Har mannen din fortalt deg dette? Hvis ja - ville ikke det være et godt tidspunkt å snakke om hvorfor i all verden han ønsker å delta på dette?

Jeg visste ikke det fantes horehus i Norge engang jeg - men jeg vet at det kanskje ikke er SÅ vanlig med overnattingsjulebord.

Må forresten innrømme at før jeg leste hele innlegget trodde jeg disse mennene rotet med hverandre når det var julebord ("det er kun menn, og alle har vært utro på julebordet").

Anonymous poster hash: 08159...adc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...