Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #1 Skrevet 19. november 2015 Mannen skulle ha pappaperm fra jul. Han var ikke videre flink til å hjelpe meg med å fylle ut skjemaet, så da vi dro til NAV og leverte fikk jeg panikk og å snakke til ham var som å snakke til en vegg, så førte ham opp slik at han tar perm ETTER MEG.. F.en. Angrer så sjukt nå, kan det ikke endres på ? :( Klarer ikke baby og toåring og barnehagelevering aleine i vinter. Er lett 50-100cm snøføyke her hver morgen i ukesvis. Og så lave temperaturer at babyen ikke kan være med ut. Pappaen jobber i et "naziregime" av en arbeidsplass så det er ikke snakk om å endre arb.tid så han kan levere om morran. Hjelp, finnes det en utvei? Var nylig hos helsesøster på kontroll for eldste og hun fikk nesten panikk da jeg sa at jeg kom til å ha toåringen hjemme de kaldeste dagene. "Neeei, han MÅ i barnehagen.. Rutiner bla bla". Kan jeg ringe nav og endre? Anonymous poster hash: cd656...11e
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #2 Skrevet 19. november 2015 Skrev rotete. Jeg har perm fom oktober, pappaen skulle ta sin fom desember. Og så tok jeg resten av min etterpå... Anonymous poster hash: cd656...11e
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #4 Skrevet 19. november 2015 Ja det kan endresPuhh!! Må få ordnet det kjapt! Anonymous poster hash: cd656...11e
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #5 Skrevet 19. november 2015 Det går an å få NAV til å endre rekkefølgen, men det er ikke sikkert det er greit for arbeidsgiverene deres. Både din og mannens arbeidsgiver må jo få ordnet seg slik at de har de folkene de trenger. Anonymous poster hash: f7a78...61f
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #6 Skrevet 19. november 2015 Skjønner ikke helt hva du vil frem til her.... Ja, du kan endre på når dere skal ha permisjonen, det er ikke noe problem. Men en av dere må jo være hjemme mens den andre er på jobb, det er ikke mulig å ha permisjon samtidig.... Anonymous poster hash: 134a4...aee
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #7 Skrevet 19. november 2015 Når man skal søke permisjon må arbeidsgiver ha beskjed minst 4 uker før når permisjonen varer mer enn 12 uker. Vet ikke hvordan reglene er når mannen har søkt permisjon og arbeidsgiver antagelig har skrevet kontrakt med en vikar, også vil ikke mannen ha permisjon likevel. Da sitter arbeidsplassen med dobbel bemanning, og det er jo ikke så greit. Ikke sikkert mannen får gjennom det hos arbeidsgiver altså... Anonymous poster hash: 134a4...aee
TPK Skrevet 19. november 2015 #8 Skrevet 19. november 2015 (endret) Helsesøster kan jo roe seg litt ned, det er ikke krise om en toåring får noen dager hjemne med mammaen sin! Ifht Nav går det greit å endre, men det måjo som sagt godkjennes av arbeidsgiver. Hvis han skulle hatt perm fra desember er jo det bare ti dager til! Hvis arb.giver er så nazi som han høres ut spørs det om han vil være fleksibel her. Og hva med din jobb? De forventer at du kommer på jobb om ti dager, og så kommer du ikke likevel? Endret 19. november 2015 av TPK
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #9 Skrevet 19. november 2015 Helsesøster kan jo roe seg litt ned, det er ikke krise om en toåring får noen dager hjemne med mammaen sin! Ifht Nav går det greit å endre, men det måjo som sagt godkjennes av arbeidsgiver. Hvis han skulle hatt perm fra desember er jo det bare ti dager til! Hvis arb.giver er så nazi som han høres ut spørs det om han vil være fleksibel her. Og hva med din jobb? De forventer at du kommer på jobb om ti dager, og så kommer du ikke likevel? Nei, permen hans skulle vært fra sommeren/høsten. Å gi beskjed 4 uker før går greit. Anonymous poster hash: cd656...11e
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #10 Skrevet 19. november 2015 Helsesøster kan jo roe seg litt ned, det er ikke krise om en toåring får noen dager hjemne med mammaen sin! Ifht Nav går det greit å endre, men det måjo som sagt godkjennes av arbeidsgiver. Hvis han skulle hatt perm fra desember er jo det bare ti dager til! Hvis arb.giver er så nazi som han høres ut spørs det om han vil være fleksibel her. Og hva med din jobb? De forventer at du kommer på jobb om ti dager, og så kommer du ikke likevel? Nei, permen hans skulle vært fra sommeren/høsten. Å gi beskjed 4 uker før går greit. Anonymous poster hash: cd656...11e ? He. Er du full? Anonymous poster hash: 0708d...6ba
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #11 Skrevet 19. november 2015 Helsesøster kan jo roe seg litt ned, det er ikke krise om en toåring får noen dager hjemne med mammaen sin! Ifht Nav går det greit å endre, men det måjo som sagt godkjennes av arbeidsgiver. Hvis han skulle hatt perm fra desember er jo det bare ti dager til! Hvis arb.giver er så nazi som han høres ut spørs det om han vil være fleksibel her. Og hva med din jobb? De forventer at du kommer på jobb om ti dager, og så kommer du ikke likevel? Nei, permen hans skulle vært fra sommeren/høsten. Å gi beskjed 4 uker før går greit. Anonymous poster hash: cd656...11e Den fireukersregelen har jeg ikke hørt om. Arbeidsgiver skal varsles så tidlig som mulig. Det vanlige jeg har hørt er 3 mnd med mindre spessielle hendelser har gjort det umulig. Det er ingen selvfølge hverken at mannens arbeidsgiver gir ham permisjon fra desember hvis han søker nå, eller at din arbeidsgiver tar deg tilbake på jobb i desember om du søker nå. Anonymous poster hash: f7a78...61f
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #12 Skrevet 19. november 2015 Helsesøster kan jo roe seg litt ned, det er ikke krise om en toåring får noen dager hjemne med mammaen sin! Ifht Nav går det greit å endre, men det måjo som sagt godkjennes av arbeidsgiver. Hvis han skulle hatt perm fra desember er jo det bare ti dager til! Hvis arb.giver er så nazi som han høres ut spørs det om han vil være fleksibel her. Og hva med din jobb? De forventer at du kommer på jobb om ti dager, og så kommer du ikke likevel? Nei, permen hans skulle vært fra sommeren/høsten. Å gi beskjed 4 uker før går greit. Anonymous poster hash: cd656...11e Den fireukersregelen har jeg ikke hørt om. Arbeidsgiver skal varsles så tidlig som mulig. Det vanlige jeg har hørt er 3 mnd med mindre spessielle hendelser har gjort det umulig. Det er ingen selvfølge hverken at mannens arbeidsgiver gir ham permisjon fra desember hvis han søker nå, eller at din arbeidsgiver tar deg tilbake på jobb i desember om du søker nå. Anonymous poster hash: f7a78...61f http://www.babyverden.no/Gravid/Rettigheter/Fodselspermisjon-og-foreldrepenger---hva-har-dere-krav-pa/ Anonymous poster hash: f7a78...61f
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #13 Skrevet 19. november 2015 Helsesøster kan jo roe seg litt ned, det er ikke krise om en toåring får noen dager hjemne med mammaen sin!Ifht Nav går det greit å endre, men det måjo som sagt godkjennes av arbeidsgiver. Hvis han skulle hatt perm fra desember er jo det bare ti dager til! Hvis arb.giver er så nazi som han høres ut spørs det om han vil være fleksibel her.Og hva med din jobb? De forventer at du kommer på jobb om ti dager, og så kommer du ikke likevel?Nei, permen hans skulle vært fra sommeren/høsten. Å gi beskjed 4 uker før går greit.Anonymous poster hash: cd656...11e ? He.Er du full? Anonymous poster hash: 0708d...6ba Nei? HANS PERMISJON ER SATT OPP TIL Å STARTE ETTER MIN. Jeg har 100%dekning f.o.m oktober15.Regn deg frem, så finner du ut at det er sommeren/høsten 2016 når hans permisjon egentlig skulle starte. Det siste jeg skrev: det går greit for oss å gi beskjed 4 uker før hans perm, den MÅ ikke starte i desember, bare han får den pm vinteren. F.eks januar. Anonymous poster hash: cd656...11e
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #14 Skrevet 19. november 2015 Helsesøster kan jo roe seg litt ned, det er ikke krise om en toåring får noen dager hjemne med mammaen sin!Ifht Nav går det greit å endre, men det måjo som sagt godkjennes av arbeidsgiver. Hvis han skulle hatt perm fra desember er jo det bare ti dager til! Hvis arb.giver er så nazi som han høres ut spørs det om han vil være fleksibel her.Og hva med din jobb? De forventer at du kommer på jobb om ti dager, og så kommer du ikke likevel?Nei, permen hans skulle vært fra sommeren/høsten. Å gi beskjed 4 uker før går greit.Anonymous poster hash: cd656...11e Den fireukersregelen har jeg ikke hørt om. Arbeidsgiver skal varsles så tidlig som mulig. Det vanlige jeg har hørt er 3 mnd med mindre spessielle hendelser har gjort det umulig. Det er ingen selvfølge hverken at mannens arbeidsgiver gir ham permisjon fra desember hvis han søker nå, eller at din arbeidsgiver tar deg tilbake på jobb i desember om du søker nå. Anonymous poster hash: f7a78...61f Drit i desember, det var bare et opprinnelig ønske fra vår side. Anonymous poster hash: cd656...11e
TPK Skrevet 19. november 2015 #15 Skrevet 19. november 2015 Helsesøster kan jo roe seg litt ned, det er ikke krise om en toåring får noen dager hjemne med mammaen sin!Ifht Nav går det greit å endre, men det måjo som sagt godkjennes av arbeidsgiver. Hvis han skulle hatt perm fra desember er jo det bare ti dager til! Hvis arb.giver er så nazi som han høres ut spørs det om han vil være fleksibel her.Og hva med din jobb? De forventer at du kommer på jobb om ti dager, og så kommer du ikke likevel?Nei, permen hans skulle vært fra sommeren/høsten. Å gi beskjed 4 uker før går greit.Anonymous poster hash: cd656...11e ? He.Er du full? Anonymous poster hash: 0708d...6ba Nei? HANS PERMISJON ER SATT OPP TIL Å STARTE ETTER MIN. Jeg har 100%dekning f.o.m oktober15.Regn deg frem, så finner du ut at det er sommeren/høsten 2016 når hans permisjon egentlig skulle starte. Det siste jeg skrev: det går greit for oss å gi beskjed 4 uker før hans perm, den MÅ ikke starte i desember, bare han får den pm vinteren. F.eks januar. Anonymous poster hash: cd656...11e Men det blir jo uansett ikke så lenge til. Det første dere må gjøre er å snakke med jobben.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #16 Skrevet 19. november 2015 Helsesøster kan jo roe seg litt ned, det er ikke krise om en toåring får noen dager hjemne med mammaen sin!Ifht Nav går det greit å endre, men det måjo som sagt godkjennes av arbeidsgiver. Hvis han skulle hatt perm fra desember er jo det bare ti dager til! Hvis arb.giver er så nazi som han høres ut spørs det om han vil være fleksibel her.Og hva med din jobb? De forventer at du kommer på jobb om ti dager, og så kommer du ikke likevel?Nei, permen hans skulle vært fra sommeren/høsten. Å gi beskjed 4 uker før går greit.Anonymous poster hash: cd656...11e Den fireukersregelen har jeg ikke hørt om. Arbeidsgiver skal varsles så tidlig som mulig. Det vanlige jeg har hørt er 3 mnd med mindre spessielle hendelser har gjort det umulig. Det er ingen selvfølge hverken at mannens arbeidsgiver gir ham permisjon fra desember hvis han søker nå, eller at din arbeidsgiver tar deg tilbake på jobb i desember om du søker nå. Anonymous poster hash: f7a78...61f Drit i desember, det var bare et opprinnelig ønske fra vår side. Anonymous poster hash: cd656...11e Hva sier arbeidsgiveren din da? Er det greit at du kommer tilbake mye tidligere enn forventet og bare for noen uker? Om dere for til dette kommer an på arbeidsgiverene. Med Nav er det bare om å gjøre å få sendt inn de riktige papirene og få stoppet eventuell utsending av penger i tide. Anonymous poster hash: f7a78...61f
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #17 Skrevet 19. november 2015 Hi Hva snakket du egentlig om? Du virker helt borte jo! Anonymous poster hash: 1e053...0cf
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #18 Skrevet 19. november 2015 Er du egentlig sikker på at du vil tilbake i jobb når barnet er så lite? Barnet kan jo ikke være stort mer enn 8 uker i begynnelsen av jenuar hvis du startet permisjonen din i oktober. Det er ikke så mange som føler seg klare for jobb så tidlig, selv om du får fri til amming. Anonymous poster hash: f7a78...61f
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #19 Skrevet 19. november 2015 Hva skal du gjøre når far har permisjon, HI? Anonymous poster hash: 973ea...2e4
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #20 Skrevet 19. november 2015 Kanskje du tenker å ta ulønnet permisjon når han har fedrekvoten? Anonymous poster hash: 0708d...6ba
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #21 Skrevet 19. november 2015 Bare jeg som ikke henger helt med i denne tråden😂 Anonymous poster hash: 4121b...fea
Blondzilla Skrevet 19. november 2015 #22 Skrevet 19. november 2015 Dere kan ikke ta ut permisjon samtidig. Dette skjønte jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #23 Skrevet 19. november 2015 Dette er bare surr.. Du skriver at du starter i oktober og "mannen skulle ta perm fom desember". Nå er det sommeren? Og er det bedre for pappan å ta med babyen i barnehagen om morgenen? Det er bare du som ikke greier det? Anonymous poster hash: f7a2c...2c7
Ladybird2014 Skrevet 19. november 2015 #24 Skrevet 19. november 2015 Opp med hånden de som ikke skjønte denne tråden! 🙋
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #25 Skrevet 19. november 2015 🙋 Anonymous poster hash: 22fa0...1f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå