Gå til innhold

fritid 11-12 åringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker deres 11-12 åringer (gutt) å gjøre på fritiden? Hobby, aktivitet, inne, ute?

Anonymous poster hash: e3e51...3c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håndballgutten vår har dessverre nesten ikke fritid. Trener håndball tre dager i uken, en dag egentrening og helgene går med til enten egene kamper, se på kamper/renn eller delta i andre aktiviteter sammen med familien.

Når han har gjort lekser er det fritt frem for pc, TV eller å være ute m venner. Han pleier å velge det siste.

Anonymous poster hash: 1cbc5...5fd

Skrevet

Han spiller fotball 2-3 ganger i uken

Gjør lekser hver dag.

Er gjerne med en kompis hjem eller har med en kompis hjem de dagene han ikke har fotballtrening.

Når han er med kompiser blir det gjerne en del spilling, særlig om det er dårlig vær. Men de er en del ute også og da går det i bmx-sykling, sparkesykkel eller skateboard på bane (vi har bane i skolegården), spiller fotball, leker med fjernstyrte ting som biler, droner o.l.

Anonymous poster hash: 5e4a3...a42
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Trener 3 ganger i uka og på cuper i helgene. Så dårlig med fritid. Er endel ute med venner mellom slaga da

Skrevet

11 åringen...snart 12 trener 3 kvelder i uka. Utenom det er det lekser, sykler, spiller fotball utenom trening og playstation (FIFA)

Anonymous poster hash: f0138...602

Skrevet

Min gutt er 12 år. 

4 av 5 hverdager er det lekser, middag, organisert idrett (fotball og basket), dusj og kvelds. Da er det ca en time igjen før leggetid hvis han er heldig. Da er det Gaming og youtube.

Nå vinterstid bruker han og vennene stort sett all fritid på gaming (og jenter). 

Innimellom klarer jentegjengen dra dem med seg ut.

Når det ikke er vinter tar de seg gjerne noen turer til fotballbanen. Han har også noen venner som skater. Hender han er med dem til skateparken.

De han er sammen med er 12-15 år.

Skrevet

Stakkars barn som nesten ikke har fritid....

Anonymous poster hash: bf0d6...f7d

Skrevet

Stakkars barn faktisk ;)

De velger jo selv da, gutter som driver idrett gjør det gjerne fordi de synes det er sosialt og morsomt, ikke fordi vi tvinger dem....

Nesten ikke fritid er vel også å ta i litt.

Min sønn går i 6.klasse og er hjemme fra skolen halv tre.

Trening 2-3 ganger i uke i 1,5 time på kvelden.

Skoleflink så leksene tar mellom 15 og 45 min.

Resten av ettermiddagen er fritid.

Det å være på fotballtrening er også fritid, de har det jo helt topp. Foretrekker det fremfor å ha en unge som bare sitter og "slapper av" med TV og ipad altså.

Anonymous poster hash: 5e4a3...a42

Skrevet

De har lite selvstyrt fritid, men hvis jeg hadde nektet gutten min å drive med det han elsker så hadde det raknet for han! Prisen for å drive med det han elsker er mindre selvstyrt fritid, de trener to timer tre ganger i uken og har egentrening på en time en gang i uken. Han er også med på andre ting som tar tid, men hans aller største drivkraft er det sosiale i det han foretar seg.

Anonymous poster hash: 1cbc5...5fd

Skrevet

Han spiller fotball 2 ganger i uka, går på klatring og spiller fiolin på fritiden. Skolen er slutt 14.30 så han har en del tid til venner og lekser på tidlig ettermidag. Ellers er han jo sammen med venner både på trening og orkesterøvelser.

Den delen av fritiden som ikke er organisert bruker han på lekser, øving, er med kamerater hjem eller har besøk, sitter på nett ol. I helgene er det noen konserter og kamper (ingen konkuranse på klatringen). Han er med familien på hytta, vi drar i svømmehallen eller på tur. Noen ganger er han med venner, noen ganger familien. Det er ikke bastandig han "gjør" så veldig my.

Anonymous poster hash: 0299f...c7d
Skrevet

Her bor tre annerledes 11-13-åringer. Ingen av dem driver med fritidsaktiviteter og ingen av dem er overdrevent interesserte i å være sammen med venner. Sammen leker de ute, spiller brettspill, og selvfølgelig litt skjermspill. 

Anonymous poster hash: a6cd6...b1f
Skrevet

Min 11-åring går på organisert trening én dag i uken. Resten av tiden, utenom lekser, soving og middag, går med til trampoline, trampoline, trampoline, trampoline og trampoline, pluss litt parcours med noen litt eldre gutter innimellom.

Anonymous poster hash: b009d...149
Skrevet

HI her

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg ser at sønnen min/vennene hans er i en overgangsfase mtk hva fritiden går til. Før lekte de masse, men veldig mange av vennene er "flyttet" inn foran data/playstation o.l. Her har interesse for slikt aldri vært stor men kjøpte nå slik at han "henger med" han syntes det er litt gøy, men (heldigvis) så sjeldent at det støver mer ned enn at vi trenger noen form for restriksjoner. Poenget er nå at få av vennene leker like aktivt som min sønn foretrekker (han er med organisert 2 ganger I uken) og kreativitet min stopper litt opp (samme for min sønn) så skulle hatt noen innspill på hva oppmuntre til. Han leker hjemme, men er blitt mer og mer alene, og det er noe han også mistrives med..

Jeg har egentlig sagt kun én aktivitet pr barn her, men vurderer å la han bli med på en til, mtp det sosiale og følelsen å være del av noe..

Jeg vil han skal være barn og leke som barn skal så lenge som mulig, men forstår det blir kjedelig når det kun er playstation ipad og til nød en halvtime med fotballen om været er bra nok når han er med venner på fritiden. Heller en aktivitet til så det sosiale får sitt utløp, så kan han leke med lego, fly helikoptre og lage terrengbaner i skogen den tiden han er alene, uten at det blir så leit?

Noen meninger ang tankene mine..?

Anonymous poster hash: e3e51...3c4

Skrevet

Min sønn leker endel fremdeles. Sykler, klatrer, er på lekeplasser eller i skogen, etc. Også spiller han fotball og basket enten i gata eller i ballbinge.

Vi går og sykler også mye turer, han og jeg. Utroooolig god mulighet for gode samtaler på slike turer!!! :D

Ellers blir der jo fritidsaktiviteter et par ettermiddager i uka, og selvsagt både TVtitting og spilling (mobil eller iPad, story sett) iblant.

Han er utrolig ny sammen med kompiser, både ettermiddager og nå etterhvert også i helgene.

Huset vårt er stort sett fullt av barn, og det er sjeldent vi ikke er et par ekstra rundt middagsbordet ;-)

Anonymous poster hash: 7d6a6...819

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...