Gå til innhold

Hvirdan løse dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor på min hjemplass ca 30 min fra der mannen bodde før. mannen har et barn fra før og vi har to felles. Min jobb er 15 min i motsatt retning av hvor min mann bodde før.

Da han har barne her 50/50 innebærer dette at han må kjøre barnet på skolen.

Våre barn går i bhg på min vei til jobb så det er ikke et poblem.

Porblemet oppstår da et av våre barn er sykt. Som nå, tulla spyr og gutten må på skolen.

Vi kan ikke ta et barn på 1år i en bil for å kjøre en time tur /retur for å kjøre han på skolen. Han skal også hjem fra skolen i løpet av dagen før jeg er ferdig på jobb.

Vi har før løst det med at jeg er hjemme til han har kjørt han.

Men dette går ikke i lengden.

Forslag til hvordan vi kan løse det?

Anonymous poster hash: c219c...179

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den av dere som er hjemme med sykt barn er hjemme med sykt barn. Den andre kjører alle de andre barna på vei til jobb. Hva er problemet?

Anonymous poster hash: 238a8...386
Skrevet

Kan ikke gutten deres gå til skolen? Eller ta buss?

Anonymous poster hash: 5d250...172
Skrevet

Skal gutten gå til skolen når det tar 30 min og kjøre med bil? Ja da må han vel starte midt på natta stakkars.

Anonymous poster hash: a5976...91c

Skrevet

Buss?

Anonymous poster hash: 98c87...79f
Skrevet

Og her har man jo en av grunnene til at 50/50 deling overhodet ikke er anbefalt med mindre man bor i samme skolekrets.....

Gutten må jo ta buss da, eller dere må få taxi til han.

Anonymous poster hash: ac640...ac0
Skrevet

Men hvorfor kan ikke far kjøre barnet som vanlig til og fra skolen og bare svippe innom barnehagen på veien, eventuelt kan jo det andre barnehagebarnet også være hjemme.

Skrevet

Forutsetningen for at det skal funke med 50/50 er at en bor i samme skolekrets. Stakkars barn!

Anonymous poster hash: 44dad...cd3

Skrevet

Men hvorfor kan ikke far kjøre barnet som vanlig til og fra skolen og bare svippe innom barnehagen på veien, eventuelt kan jo det andre barnehagebarnet også være hjemme.

Problemet her er om de andre barna er syke, skal han kjøre 2 timer med barn som spyr osv??

Skrevet

Problemet her er om de andre barna er syke, skal han kjøre 2 timer med barn som spyr osv??

Hi

Skrevet

Enten slutte med 50/50

Eller så må du kjøre gutten før du skal på jobb

Anonymous poster hash: b7c94...e3d

Skrevet

Vanligvis skal begge de voksne på jobb, to barn i barnehage og en på skolen. Mor leverer barnehagebarna og far leverer skolegutten. Nå er et barnehagebarn sykt. En av foreldrene må derfor selvfølgelig være hjemme med det barnet. Det andre barnehagebarnet trenger ikke gå i barnehagen.

1: Mor er hjemme med syjt barn og det andre barnehagebarnet. Far kjører skolebarnet til skolen som vanlig og henter etter jobb.

2: Far er hjemme med sykt barn og det andre barnehagebarnet. Mor kjører skolebarnet til skolen før jobb og henter etter jobb selv om dettar litt mer tid enn vanlig.

Hvis det er viktig at det barnet som ikke er sykt går i barnehagen må den forelderen som skal på jobb starte litt tidligere slik at han/hun rekker å levere og hente begge barna, men med omgangssyke i huset er det sikkert like lurt å holde begge barnehagebarna hjemme. Sjansen er stor for at det andre barnet også spyr i løpet av dagen.

Skrevet

Flytte til skolekretsen?

Anonymous poster hash: 5e6f9...ffb

Skrevet

Hi, du er veldig dårlig til å forklare!

Løsning:

1: Begge bhg- barna er hjemme

2: Far kjører først bhg- barnet til bhg, så gutten til skolen

3: Flytte tilbake til barnets skolekrets

4: Dere skilles

Anonymous poster hash: b0911...5e9

Skrevet

Hvordan löste dere det HI?

Anonymous poster hash: 014c0...21b
Skrevet

Hi, du er veldig dårlig til å forklare!

Løsning:

1: Begge bhg- barna er hjemme

2: Far kjører først bhg- barnet til bhg, så gutten til skolen

3: Flytte tilbake til barnets skolekrets

4: Dere skilles

Anonymous poster hash: b0911...5e9

Skillsmisse løser jo ikke problemet. Så lenge de er to burde jo ikke dette være noe problem i det heletatt. Om de skilles blir det derimot vansklig. Da kommer de virklig i den situasjonen der en voksen må kunne følge opp både syke og friske barn samtidig.

Skrevet

Jeg skal prøve forklare meg bedre!

Da alle barna er friske er det ikke et problem, da leverer jeg barna i bhg før jobb og mannen min kjører han på skolen.

Jeg jobbe 8-4 jobb og gutten til mannen min sin skole begynner 8.30, altså rekker ikke jeg å levere han før jobb da jeg bruker 45-50min til jobb derfra.

Min mann jobbe offshore så jeg er avhengig av å ha nære relasjoner rundt meg da han er en del bortreist, derfor flytter vi ikke.

Så hvis barna e syke som nå, der den minste kaster opp, så har vi et problem. Vi har iblandt løst det med at jeg er hjemme til han har kjørt gutten og kommer tilbake for å ta sykt barn. Så kjører jeg på jobb, men guttungen skal jo hentes igjen også og da er jo jeg fortsatt på jobb.

Gutten er 11-år forresten, så synest det er litt for tidelig at han skal måtte ta buss 30-45 min og han må bytte buss. Om 2år begynner han på ungdomsskolen og den ligger langs bussveien og han kan begynne ta buss da.

Hi

Skrevet

Kan vi sende gutten alene med bussen så tidelig??

Hi

Skrevet

Da alle barna er friske er det ikke et problem, da leverer jeg barna i bhg før jobb og mannen min kjører han på skolen.

Jeg jobbe 8-4 jobb og gutten til mannen min sin skole begynner 8.30, altså rekker ikke jeg å levere han før jobb da jeg bruker 45-50min til jobb derfra.

Min mann jobbe offshore så jeg er avhengig av å ha nære relasjoner rundt meg da han er en del bortreist, derfor flytter vi ikke.

Så hvis barna e syke som nå, der den minste kaster opp, så har vi et problem. Vi har iblandt løst det med at jeg er hjemme til han har kjørt gutten og kommer tilbake for å ta sykt barn. Så kjører jeg på jobb, men guttungen skal jo hentes igjen også og da er jo jeg fortsatt på jobb.

Gutten er 11-år forresten, så synest det er litt for tidelig at han skal måtte ta buss 30-45 min og han må bytte buss. Om 2år begynner han på ungdomsskolen og den ligger langs bussveien og han kan begynne ta buss da.

Hi

En 11-åring klarer det helt fint. Ta bussen med ham en gang eller to så han kjenner ruta. Her må niåringen ta rutebuss til skolen. Turen tar 45 min. Han trenger ikke bytte buss da, men han er svært lite moden for alderen. Går allikevel strålende :)

Anonymous poster hash: 5e6f9...ffb

Skrevet

Hi

En 11-åring kan fint ta bussen alene, null problem!

Jeg har en 6.klassing selv og han har da kjørt buss mange ganger, for å besøke familie i skoleferier f.eks. Sist tok han buss alene i 4 timer. 

Hva er det verste som kan skje da, at han glemmer å gå av bussen? Da har han vel telefon og kan ringe en av dere. Han kommer til å klare det fint.

Anonymous poster hash: ac640...ac0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...