Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #1 Skrevet 19. november 2015 Jeg har alltid gjort det, følte alle gjorde det. Men nå er barnet mitt blitt 2 år og griser mye så klærne blir rett og slett ikke rene og av og til lukter de. Greit å begynne med vanlig vaskemiddel nå? 😜 Anonymous poster hash: c1cb6...41d
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #2 Skrevet 19. november 2015 Lukter rent..? Les litt om det. Anonymous poster hash: f0a6f...b7a
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #3 Skrevet 19. november 2015 Jeg har alltid gjort det, følte alle gjorde det. Men nå er barnet mitt blitt 2 år og griser mye så klærne blir rett og slett ikke rene og av og til lukter de. Greit å begynne med vanlig vaskemiddel nå? 😜 Anonymous poster hash: c1cb6...41d Da har du enten gammel vaskemaskin eller bruker for mye såpe. Da lukter det ikke godt av klærne. Vi bruker neutral hele gjengen og klærne lukter ingenting. Anonymous poster hash: e5236...ad7
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #4 Skrevet 19. november 2015 Jeg bruker bare neutral, og det lukter ingenting. Er det vanskelige flekker, bruker jeg flekk fjerner på det. Anonymous poster hash: 05d85...478
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #5 Skrevet 19. november 2015 Nei. Det gidder jeg ikke gjorde det frem til 1-års alder.. Anonymous poster hash: 93eab...663
Modesty Blaise. Skrevet 19. november 2015 #6 Skrevet 19. november 2015 Jeg bruker kun det til all klesvask. Det er en tilvending, men nå klarer jeg ikke klær som er vasket med vanlig vaskemiddel. For å ikke snakke om parfymert tøymykner. Det stinker.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #7 Skrevet 19. november 2015 Hvis du må maskere vond lukt med parfyme, så er ikke klærne rene. Jeg bruker med parfyme. Elsker duften av Ariel! Anonymous poster hash: b4464...9d4
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #8 Skrevet 19. november 2015 Vet ikke? Bruker Blenda Anonymous poster hash: 20df3...8fa
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #9 Skrevet 19. november 2015 Bruker bare parfymefritt til alle, også treningstøy og arbeidsklær. Det blir rent og lukter ikke. Anonymous poster hash: df638...c25
Keiserpingvin Skrevet 19. november 2015 #10 Skrevet 19. november 2015 Jeg bruker kun det til all klesvask. Det er en tilvending, men nå klarer jeg ikke klær som er vasket med vanlig vaskemiddel. For å ikke snakke om parfymert tøymykner. Det stinker. Samme her.
**snuskeluska** Skrevet 19. november 2015 #11 Skrevet 19. november 2015 Vi bruker kun parfymefritt til alt av tøy, også treningstøy. Vi bruker heller ikke skyllemiddel. Alt blir rent - ingen problem
soleia Skrevet 19. november 2015 #12 Skrevet 19. november 2015 Brukte det før, men synes omo tek flekkane betre. Brukar ikkje skyllemiddel, for det synes eg blir forferdeleg parfymelukt.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #13 Skrevet 19. november 2015 Nei. Det gidder jeg ikke gjorde det frem til 1-års alder.. Anonymous poster hash: 93eab...663 Samme her. Men setter på ekstra skylling på vaskemaskina for at ikke parfymelukten skal bli så sterk. Anonymous poster hash: c5caa...c7e
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. november 2015 #14 Skrevet 19. november 2015 Jeg bruker Enjo vaskemagneter. Har gjort det siden 2007. Da kan jeg bruke veldig lite eller ingenting vaskepulver, og klærne lukter bra og blir rene. Minste har atopisk eksem, og jeg føler det er spesielt bra for han. Når jeg bruker vaskemiddel bruker jeg Neutral og Blenda i små mengder. Lukter klærne vondt, prøv med en maskinrens, ev. vask et par maskiner med eddik/kalkrenser el. Og vask gummien i døra, inni den lommen som blir der. Og lukk aldri døra uten at maskinen er i bruk, det gir fort lukt.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #15 Skrevet 19. november 2015 Blenda sensitive og milo parfymefri på både små og store. Lukter bare rent og ingen flekker. Super vaskemaskin! Anonymous poster hash: 375af...bec
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #16 Skrevet 19. november 2015 Her brukes kun Neutral vaskepulve. Fryktelig kjedelig at det ikke lukter rent når vi tar ut en maskin med nyvaska tøy. Det er rent, men det lukter ingenting. En unge som har veldig kraftig atopisk eksem, så skulle vi vasket noe med annet vaskemiddel måtte jeg ha renset maskinen mellom hver gang. Mannen fikk det for seg at treningstøyet skulle ha skyllemiddel for en liten stund siden og at ungen ikke reagerte om det var vasket en maskin før med skyllemiddel. Uheldigvis for ungen var det sengetøyet hennes som ble vasket etteerpå, og det endte nesten i blodbad. Hun klødde seg til blods. Det var først da han innrømmet å ha brukt skyllemiddel. Jiha, at ikke menn bare kan hør og skjønne at det er en grunn til at jeg er så streng på visse ting. Anonymous poster hash: 0ad1b...6cc
Villbringebringebær Skrevet 19. november 2015 #17 Skrevet 19. november 2015 Bruker neutral til alt. Sendte klærne mine til vask på forrige ferie og enda syntes jeg de stinker syntetisk og parfyme. Lite vits p sende bort når keg endte op med å vaske alt på nytt igjen flere runder. Prøv å rens maskinene din hi, of la døren stå åpen etter endt vask. Skal ikke lukte av rene klær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå