Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #1 Skrevet 18. november 2015 Jeg får ofte følelsen av at normalen er å dra på mange festligheter både før jul og i julen. I år er jeg gravid så det er ikke naturlig (for meg, sliten og trøtt) å bruke penger og krefter på julebord ol i år. Men jag bruker heller ikke å gå ut mange ganger i løpet av jul og førjulstiden. Hvor vanlig er det egentlig å vere invitert/invitere på fest mange ganger i løpet av juletiden? Er det jeg som ikke har nok venner? Føler det igrunn ikke slik, men noen ganger får man følelsen av at det er helt unormalt å vere hjemme mesteparten av julen. Anonymous poster hash: 1f288...cee
Hibiscushula Skrevet 18. november 2015 #2 Skrevet 18. november 2015 Vi har pleid å dra ut en gang i løpet av romjula, men tror ikke det blir sånn i år siden jeg er gravid. Er invitert på noe greier før jul i år, men dropper det også. Orker ikke å være sosial, bruler mesteparten av tiden i lag med spybøtta😎
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #3 Skrevet 18. november 2015 For 6-7 år siden var jeg i en "gjeng" som var ganske glade i en fest, og vi festet stort sett hele jula rundt. Etter at jeg fikk barn har jo derimot julen sett helt annerledes ut og jeg har ikke drukket alkohol på snart 6 år. Som relativt ung er det mange som reagerer på at jeg heller er edru og sjofør ute på byen istedenfor å drikke, men jeg liker å ha kontrollen, og ihvertfall over meg selv så da har det bare blitt sånn. Så får de bare tenke akkurat hva de ønsker om det. Jula for meg og barna er relativt rolig, men jeg tenker at nå skal jeg være med på en bygdefest i romjula som arrangeres hvert år som jeg aldri ender opp med å dra på. Anonymous poster hash: 31c0d...571
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #4 Skrevet 18. november 2015 Ja, i "gamledager" da jeg var tidlig i tyveårene var det fest hele romjulen, men det tilhører liksom et annet liv nå;-) Anonymous poster hash: 1f288...cee
LivetErEnLek Skrevet 18. november 2015 #5 Skrevet 18. november 2015 Det er en del før jul, to private julebord og to med jobb. I selve jula er vi sammen med familien.
Hønemor30 Skrevet 18. november 2015 #6 Skrevet 18. november 2015 Privat julebord med venner Julebord med hans jobb og med min jobb. Det er det som er før jul. I julen blir det ikke fest men mye hygge med familie og venner. Fest nyttårsaften med barn, så altså ikke fyllefest jeg mener.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #7 Skrevet 18. november 2015 Nei, jg er kronisk syk så ingen julebord etc her. Mannen min har i februar. Vi har litt folk hos oss ellers ikke noe håper jeg. For å være ærlig kunne jeg fint feiret jula på ei nedsnødd hytte uten kontakt med omverdenen, kun sammen med mann og barn 💕 Anonymous poster hash: a9a07...5f2
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #8 Skrevet 18. november 2015 Barna våre har vokst til litt så nå har vi tatt opp igjen det sosiale livet så vi skal på to fester og et ball sammen, så skal jeg ut med jentene og mannen ut med kompisene. I tillegg holder vi to middagsselskap og reiser som regel i to middagsselskap ila julen. Nyttårsaften skal vi sove i telt, ake og grille pølser sammen med to vennepar med barn. Anonymous poster hash: 10279...34e
Chupa chups Skrevet 18. november 2015 #9 Skrevet 18. november 2015 Vi har INGEN planer verken før jul, i jula eller til nyttårsaften. Vet ikke hvorfor, vi har nok ingen gode venner å finne på sånt med. Og minimalt med familie. Får også inntrykk av at alle andre har hele førjulstiden og juleferien planlagt til punkt og prikke...
TPK Skrevet 18. november 2015 #10 Skrevet 18. november 2015 Fester? Nei, vi har små barn. I år jeg dessuten gravid, så det er ikke så aktuelt. Vi skal på julebord med mannen sin jobb, og så skal jeg ha en venninnekveld/fest rett før jul. I romjula blir vi nok mest hjemme, mulig mannen tar seg en tur ut med kompiser. På nyttårsaften blir det en rolig "fest" med vennepar med barn.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #11 Skrevet 18. november 2015 Vi skal på et par julebord før og etter jul og feirer nyttårsaften sammen med en del andre barnefamilier, ellers kun familiehygge. Har aldri hatt noen tradisjon med å feste i romjula. Anonymous poster hash: 134ab...29b
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #12 Skrevet 18. november 2015 Ja det ofte mye fester både med venner og jobben. Har hatt to fester med venner allerede. En med mine venner og en med samboers. Standard førjulsfester i november 😊 i tillegg en fest med jobben min forrige helg. I tillegg skal jeg på mammafest neste helg og samboer på pappafest helgen etter(dvs med foreldrene i klassen til 11 åringen). Og så har vi hvert vårt julebord med jobben de neste påfølgende helgene. Min jobb har uten partner og hans jobb har med partner. Men vi har ingen tilgang til barnevakt så sjeldent at vi drar ut sammen(med mindre det klaffer slik at barnet overnatter hos en klassevenninne den helgen). Når det gjelder jul og nyttår drar samboer ut med sine kamerater hver 2.juledag. jeg har ingen fast avtale da vi er på hans hjemsted jul/nyttår og det er timevis fra mine venner. Så da koser jeg meg heller med svigers og barnet 😊 ellers i julen og nyttårsaften er vi sammen som familie. Anonymous poster hash: ac2dd...5a0
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #13 Skrevet 18. november 2015 Før jeg fikk barn festet jeg hele julen + b Nyttår. Nå er det hjemme kvelder med irish Coffee, nettbrett eller håndarbeid . Festet fra meg før jeg fikk barn. Anonymous poster hash: 72bc1...027
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #14 Skrevet 18. november 2015 Mannen skal på konsert og julebord 2 helger før jul. Julebordet mitt krasjer med hans og han var først ut derfor drar han. Lutefisklag med slekta på mor sin side helgen før jul. 2 juledagsfest med kompisene til mannen med damer, vet ikke om jeg drar, må avvente barnevakt. Foreløpig ingen andre planer og det er helt greit. Nyttårsaften blir nok hjemme med mann og barn:-) Anonymous poster hash: 3863c...84d
frk Nilsen Skrevet 18. november 2015 #15 Skrevet 18. november 2015 I år blir det litt. Skal på jentetur, kjærestetur, julebord med venninner (annen gjeng enn de jeg skal på tur med) julebord med avdelingen på jobben. Selve jula er stille og rolig
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #16 Skrevet 18. november 2015 Nei Ingen Anonymous poster hash: 3178b...007
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #17 Skrevet 18. november 2015 Vi har INGEN planer verken før jul, i jula eller til nyttårsaften. Vet ikke hvorfor, vi har nok ingen gode venner å finne på sånt med. Og minimalt med familie. Får også inntrykk av at alle andre har hele førjulstiden og juleferien planlagt til punkt og prikke... Samme her. Ingen planer før eller i jula, heller ikke nyttår. Anonymous poster hash: 395ea...3e5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #18 Skrevet 18. november 2015 Enkelte av svarene her altså... hva skal dere fram til? Ramser opp alle jenteturene og festene dere drar på, DET var trøst til trådstarter, liksom! Anonymous poster hash: f2e33...27a
Elsker livet Skrevet 18. november 2015 #19 Skrevet 18. november 2015 Jo det er nok noen fester, blant annet en del bygdefester med vorspiel. Men vi deltar langt i fra på alt.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #20 Skrevet 18. november 2015 Enkelte av svarene her altså... hva skal dere fram til? Ramser opp alle jenteturene og festene dere drar på, DET var trøst til trådstarter, liksom! Anonymous poster hash: f2e33...27a Hva svarte jeg deg da? Ikke fokuser på det "negative" Anonymous poster hash: 3178b...007
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #21 Skrevet 18. november 2015 Nei, her har vi sluttet å dra på slike fester etter at vi fikk unger, og savner det ikke heller. Men kan finne på å invitere noen vennepar hit og kose oss med 'skitprat' Anonymous poster hash: 40eea...160
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #22 Skrevet 19. november 2015 Vi arrangerer et par juleselskap og skal i noen andre, hovedsakelig med familien, men ingen julebord eller "fester". Anonymous poster hash: 85700...a69
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #23 Skrevet 19. november 2015 Skal ikke i noe sånt. Jeg har få venner, lite familie, og lite barnefri. Nå har jeg fått meg kjæreste og, så det lille jeg har av barnefri, så vil jeg jo bare være sammen med kjæresten. Nå er jeg og sykemeldt, og har permisjon fra studiet. Så blir jo ikke invitert på noen julebord. Familien min reiser bort i julen og, så det blir bare meg og barna i julen. Anonymous poster hash: 84896...20b
Snøfnugget Skrevet 19. november 2015 #24 Skrevet 19. november 2015 Her er julen familietid. Mange familieselskaper men ingen fester
klishe89 Skrevet 19. november 2015 #25 Skrevet 19. november 2015 Aldri festet rundt juletider. Juletid = familietid her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå