Gå til innhold

Vurderer å bruke kredittkort..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bygde hus i fjor, og det har tatt tid å bo seg til. Vi har nå funnet ut at vi trenger noen møbler fra Ikea for å imøtekomme oppbevaringsbehovene våre i entre, hall og stue samt tv-stue. Nå før jul går det en del tusen til julegaver, men jeg har så lyst å få møblene på plass nå før jul, hadde vært så fint å gå julen i møte med et mer ferdig hjem. Det vi ønsker å kjøpe koster 10.000kr, så det er ikke all verdens. Men vi har ikke penger (til dette formålet) før over nyttår. Er det greit å kjøpe møblene på kreditt, eller er det bare dumt? Vi har begge fast jobb, så inntekten er sikret.

Anonymous poster hash: 59d51...be8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket kredittkort har dere? Jeg bruker kredittkortet mitt mye, det har 45 dager rentefri kreditt. Så lenge jeg holder meg under 10-15000 kan jeg innfri all kreditten på neste lønningsdag, og la det stå noen dager før jeg trekker kreditt igjen (kredittkortet mitt er knyttet til en "kredittkonto" i Skandiabanken, så jeg kan bare føre penger frem og tilbake slik jeg vil). 

Da betaler jeg aldri renter. Så lenge dere ikke bruker penger dere ikke komme til å få ville jeg gjort det. 

Kreditt er jo ikke farlig i seg selv, man må bare bruke det fornuftig!

Anonymous poster hash: c44b8...6fa
Skrevet

Jeg ville i det minste ventet til 30 dager før dere har råd, så dere slipper renter på kredittkortet. Og så betale inn den dagen dere får lønn selvsagt. Men jeg synes egentlig hele greia er en dårlig ide. Jeg ville ventet til januar.

Anonymous poster hash: 6ddf8...33f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...