Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #1 Skrevet 18. november 2015 Mangfoldig identitetskart ? Hva er faren ved identitetsfellesskap? Anonymous poster hash: 418b7...5c7
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #2 Skrevet 18. november 2015 Jeg kan, men jeg vil ikke. Jeg synes du kan gjøre leksene dine selv. Anonymous poster hash: f456d...8ab
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #3 Skrevet 18. november 2015 Jeg kan, men jeg vil ikke. Jeg synes du kan gjøre leksene dine selv. Anonymous poster hash: f456d...8ab Så hjelpsom a gitt. Det er ikke lekser, jeg øver til en prøve. Svarene som står i boka er kortfattet og dårlige. 1 - At folk er sammensatt 2 - At det blir vi kontra den tenkning hvor vi er de beste Jeg ønsker å kunne gi et mer utdypende svar enn som så... Og finner ikke stort på nr 2 når jeg googler, derfor spør jeg her. Kan du kanskje svare nå? Uansett, om det hadde vært lekse å finne svar, så spiller det jo liten rolle om jeg finner svar her eller på nett, man lærer jo ikke ved å ikke få svar, gjør man vel? Anonymous poster hash: 418b7...5c7
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #4 Skrevet 18. november 2015 Jeg kan, men jeg vil ikke. Jeg synes du kan gjøre leksene dine selv. Anonymous poster hash: f456d...8ab Så hjelpsom a gitt. Det er ikke lekser, jeg øver til en prøve. Svarene som står i boka er kortfattet og dårlige. 1 - At folk er sammensatt 2 - At det blir vi kontra den tenkning hvor vi er de beste Jeg ønsker å kunne gi et mer utdypende svar enn som så... Og finner ikke stort på nr 2 når jeg googler, derfor spør jeg her. Kan du kanskje svare nå? Uansett, om det hadde vært lekse å finne svar, så spiller det jo liten rolle om jeg finner svar her eller på nett, man lærer jo ikke ved å ikke få svar, gjør man vel? Anonymous poster hash: 418b7...5c7 Ok, da. Mangfoldig identitetskart: Alle er vi sammensatte personer, med flere ulike interesser, ulike aktiviteter vi deltar i. Kort sagt; vi har mange roller å spille, og hver av rollene er med på å forme vår identitet. Den andre synes jeg du kan tenke litt på; men hjernevask og gruppepress kan være stikkord. Tenk litt selv, hvis du fremdeles står fast om en halvtimes tid, så kan du heller spørre på nytt. Trenger jeg å fortelle deg at jeg er lærer? Anonymous poster hash: f456d...8ab
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #5 Skrevet 18. november 2015 Jeg kan, men jeg vil ikke. Jeg synes du kan gjøre leksene dine selv. Anonymous poster hash: f456d...8ab Så hjelpsom a gitt. Det er ikke lekser, jeg øver til en prøve. Svarene som står i boka er kortfattet og dårlige. 1 - At folk er sammensatt 2 - At det blir vi kontra den tenkning hvor vi er de beste Jeg ønsker å kunne gi et mer utdypende svar enn som så... Og finner ikke stort på nr 2 når jeg googler, derfor spør jeg her. Kan du kanskje svare nå? Uansett, om det hadde vært lekse å finne svar, så spiller det jo liten rolle om jeg finner svar her eller på nett, man lærer jo ikke ved å ikke få svar, gjør man vel? Anonymous poster hash: 418b7...5c7 Ok, da. Mangfoldig identitetskart: Alle er vi sammensatte personer, med flere ulike interesser, ulike aktiviteter vi deltar i. Kort sagt; vi har mange roller å spille, og hver av rollene er med på å forme vår identitet. Den andre synes jeg du kan tenke litt på; men hjernevask og gruppepress kan være stikkord. Tenk litt selv, hvis du fremdeles står fast om en halvtimes tid, så kan du heller spørre på nytt. Trenger jeg å fortelle deg at jeg er lærer? Anonymous poster hash: f456d...8ab Jeg ser jo for meg at negative konsekvenser er at man blir for påvirket av andre, lite selvtenking, og eventuelt mobbing av de som holdes utenfor fellesskapet. Jeg vet vel mer eller mindre hva begrepene betyr, men jeg er helt avhengig av 5 og 6 for å komme inn på studie, så vil ha en perfekt forklaring dersom spørsmålet skulle komme opp Drøfting og gode forklaringer er jo viktig i disse fagene Anonymous poster hash: 418b7...5c7
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #6 Skrevet 18. november 2015 Jeg kan, men jeg vil ikke. Jeg synes du kan gjøre leksene dine selv. Anonymous poster hash: f456d...8ab Så hjelpsom a gitt. Det er ikke lekser, jeg øver til en prøve. Svarene som står i boka er kortfattet og dårlige. 1 - At folk er sammensatt 2 - At det blir vi kontra den tenkning hvor vi er de beste Jeg ønsker å kunne gi et mer utdypende svar enn som så... Og finner ikke stort på nr 2 når jeg googler, derfor spør jeg her. Kan du kanskje svare nå? Uansett, om det hadde vært lekse å finne svar, så spiller det jo liten rolle om jeg finner svar her eller på nett, man lærer jo ikke ved å ikke få svar, gjør man vel? Anonymous poster hash: 418b7...5c7 Ok, da. Mangfoldig identitetskart: Alle er vi sammensatte personer, med flere ulike interesser, ulike aktiviteter vi deltar i. Kort sagt; vi har mange roller å spille, og hver av rollene er med på å forme vår identitet. Den andre synes jeg du kan tenke litt på; men hjernevask og gruppepress kan være stikkord. Tenk litt selv, hvis du fremdeles står fast om en halvtimes tid, så kan du heller spørre på nytt. Trenger jeg å fortelle deg at jeg er lærer? Anonymous poster hash: f456d...8ab Jeg ser jo for meg at negative konsekvenser er at man blir for påvirket av andre, lite selvtenking, og eventuelt mobbing av de som holdes utenfor fellesskapet. Jeg vet vel mer eller mindre hva begrepene betyr, men jeg er helt avhengig av 5 og 6 for å komme inn på studie, så vil ha en perfekt forklaring dersom spørsmålet skulle komme opp Drøfting og gode forklaringer er jo viktig i disse fagene Anonymous poster hash: 418b7...5c7 God forklaring! Du har utgangspunktet her, nå er det bare å spinne videre. Hva slags fag og nivå er dette? Anonymous poster hash: f456d...8ab
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #7 Skrevet 18. november 2015 Jeg kan, men jeg vil ikke. Jeg synes du kan gjøre leksene dine selv. Anonymous poster hash: f456d...8ab Så hjelpsom a gitt. Det er ikke lekser, jeg øver til en prøve. Svarene som står i boka er kortfattet og dårlige. 1 - At folk er sammensatt 2 - At det blir vi kontra den tenkning hvor vi er de beste Jeg ønsker å kunne gi et mer utdypende svar enn som så... Og finner ikke stort på nr 2 når jeg googler, derfor spør jeg her. Kan du kanskje svare nå? Uansett, om det hadde vært lekse å finne svar, så spiller det jo liten rolle om jeg finner svar her eller på nett, man lærer jo ikke ved å ikke få svar, gjør man vel? Anonymous poster hash: 418b7...5c7 Ok, da. Mangfoldig identitetskart: Alle er vi sammensatte personer, med flere ulike interesser, ulike aktiviteter vi deltar i. Kort sagt; vi har mange roller å spille, og hver av rollene er med på å forme vår identitet. Den andre synes jeg du kan tenke litt på; men hjernevask og gruppepress kan være stikkord. Tenk litt selv, hvis du fremdeles står fast om en halvtimes tid, så kan du heller spørre på nytt. Trenger jeg å fortelle deg at jeg er lærer? Anonymous poster hash: f456d...8ab Jeg ser jo for meg at negative konsekvenser er at man blir for påvirket av andre, lite selvtenking, og eventuelt mobbing av de som holdes utenfor fellesskapet. Jeg vet vel mer eller mindre hva begrepene betyr, men jeg er helt avhengig av 5 og 6 for å komme inn på studie, så vil ha en perfekt forklaring dersom spørsmålet skulle komme opp Drøfting og gode forklaringer er jo viktig i disse fagene Anonymous poster hash: 418b7...5c7 God forklaring! Du har utgangspunktet her, nå er det bare å spinne videre. Hva slags fag og nivå er dette? Anonymous poster hash: f456d...8ab Blæh... Glemte en temmelig vesentlig ting: Knytt dette med farene ved identitetsfellesskap opp mot vår tids store konflikter. IS/Daesh, religion, konflikter osv. Anonymous poster hash: f456d...8ab
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #8 Skrevet 18. november 2015 Jeg kan, men jeg vil ikke. Jeg synes du kan gjøre leksene dine selv. Anonymous poster hash: f456d...8ab Så hjelpsom a gitt. Det er ikke lekser, jeg øver til en prøve. Svarene som står i boka er kortfattet og dårlige. 1 - At folk er sammensatt 2 - At det blir vi kontra den tenkning hvor vi er de beste Jeg ønsker å kunne gi et mer utdypende svar enn som så... Og finner ikke stort på nr 2 når jeg googler, derfor spør jeg her. Kan du kanskje svare nå? Uansett, om det hadde vært lekse å finne svar, så spiller det jo liten rolle om jeg finner svar her eller på nett, man lærer jo ikke ved å ikke få svar, gjør man vel? Anonymous poster hash: 418b7...5c7 Ok, da. Mangfoldig identitetskart: Alle er vi sammensatte personer, med flere ulike interesser, ulike aktiviteter vi deltar i. Kort sagt; vi har mange roller å spille, og hver av rollene er med på å forme vår identitet. Den andre synes jeg du kan tenke litt på; men hjernevask og gruppepress kan være stikkord. Tenk litt selv, hvis du fremdeles står fast om en halvtimes tid, så kan du heller spørre på nytt. Trenger jeg å fortelle deg at jeg er lærer? Anonymous poster hash: f456d...8ab Men fy så dårlig lærer du er, nedlatende og veldig lite motiverende Anonymous poster hash: e0de2...9bc
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #9 Skrevet 18. november 2015 Jeg kan, men jeg vil ikke. Jeg synes du kan gjøre leksene dine selv. Anonymous poster hash: f456d...8ab Så hjelpsom a gitt.Det er ikke lekser, jeg øver til en prøve. Svarene som står i boka er kortfattet og dårlige. 1 - At folk er sammensatt2 - At det blir vi kontra den tenkning hvor vi er de besteJeg ønsker å kunne gi et mer utdypende svar enn som så... Og finner ikke stort på nr 2 når jeg googler, derfor spør jeg her. Kan du kanskje svare nå? Uansett, om det hadde vært lekse å finne svar, så spiller det jo liten rolle om jeg finner svar her eller på nett, man lærer jo ikke ved å ikke få svar, gjør man vel? [/size]Anonymous poster hash: 418b7...5c7 Ok, da.Mangfoldig identitetskart:Alle er vi sammensatte personer, med flere ulike interesser, ulike aktiviteter vi deltar i. Kort sagt; vi har mange roller å spille, og hver av rollene er med på å forme vår identitet. Den andre synes jeg du kan tenke litt på; men hjernevask og gruppepress kan være stikkord. Tenk litt selv, hvis du fremdeles står fast om en halvtimes tid, så kan du heller spørre på nytt. Trenger jeg å fortelle deg at jeg er lærer? Anonymous poster hash: f456d...8ab Men fy så dårlig lærer du er, nedlatende og veldig lite motiverende Anonymous poster hash: e0de2...9bc Hvorfor? Hvor er hun nedlatende? Hun prøver å hjelpe HI til å tenke og finne svaret selv. Er det ikke det gode lærere gjør da? Anonymous poster hash: 2aa2c...d4b
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #10 Skrevet 18. november 2015 Jeg kan, men jeg vil ikke. Jeg synes du kan gjøre leksene dine selv. Anonymous poster hash: f456d...8ab Så hjelpsom a gitt. Det er ikke lekser, jeg øver til en prøve. Svarene som står i boka er kortfattet og dårlige. 1 - At folk er sammensatt 2 - At det blir vi kontra den tenkning hvor vi er de beste Jeg ønsker å kunne gi et mer utdypende svar enn som så... Og finner ikke stort på nr 2 når jeg googler, derfor spør jeg her. Kan du kanskje svare nå? Uansett, om det hadde vært lekse å finne svar, så spiller det jo liten rolle om jeg finner svar her eller på nett, man lærer jo ikke ved å ikke få svar, gjør man vel? Anonymous poster hash: 418b7...5c7 Ok, da. Mangfoldig identitetskart: Alle er vi sammensatte personer, med flere ulike interesser, ulike aktiviteter vi deltar i. Kort sagt; vi har mange roller å spille, og hver av rollene er med på å forme vår identitet. Den andre synes jeg du kan tenke litt på; men hjernevask og gruppepress kan være stikkord. Tenk litt selv, hvis du fremdeles står fast om en halvtimes tid, så kan du heller spørre på nytt. Trenger jeg å fortelle deg at jeg er lærer? Anonymous poster hash: f456d...8ab Jeg ser jo for meg at negative konsekvenser er at man blir for påvirket av andre, lite selvtenking, og eventuelt mobbing av de som holdes utenfor fellesskapet. Jeg vet vel mer eller mindre hva begrepene betyr, men jeg er helt avhengig av 5 og 6 for å komme inn på studie, så vil ha en perfekt forklaring dersom spørsmålet skulle komme opp Drøfting og gode forklaringer er jo viktig i disse fagene Anonymous poster hash: 418b7...5c7 God forklaring! Du har utgangspunktet her, nå er det bare å spinne videre. Hva slags fag og nivå er dette? Anonymous poster hash: f456d...8ab Dette er bare vgs-fag for å få studiekompetanse. Derfor jeg gjerne ønsker en perfekt formulering så jeg kan sikre meg et godt resultat. I denne prøven er innholdet rimelig simpelt, spesielt for en voksen som har bodd i samfunnet en stund. Så her gjelder det å være presis, kort og drøfte godt så jeg sikrer meg studieplass. Skal (hihi) inn på profesjon i psykologi. Jeg er godt voksen og trenger perfekt formulerte svar til en 6'er! Anonymous poster hash: 418b7...5c7
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #11 Skrevet 18. november 2015 Jeg kan, men jeg vil ikke. Jeg synes du kan gjøre leksene dine selv. Anonymous poster hash: f456d...8ab Så hjelpsom a gitt.Det er ikke lekser, jeg øver til en prøve. Svarene som står i boka er kortfattet og dårlige. 1 - At folk er sammensatt2 - At det blir vi kontra den tenkning hvor vi er de besteJeg ønsker å kunne gi et mer utdypende svar enn som så... Og finner ikke stort på nr 2 når jeg googler, derfor spør jeg her. Kan du kanskje svare nå? Uansett, om det hadde vært lekse å finne svar, så spiller det jo liten rolle om jeg finner svar her eller på nett, man lærer jo ikke ved å ikke få svar, gjør man vel? [/size]Anonymous poster hash: 418b7...5c7 Ok, da.Mangfoldig identitetskart:Alle er vi sammensatte personer, med flere ulike interesser, ulike aktiviteter vi deltar i. Kort sagt; vi har mange roller å spille, og hver av rollene er med på å forme vår identitet. Den andre synes jeg du kan tenke litt på; men hjernevask og gruppepress kan være stikkord. Tenk litt selv, hvis du fremdeles står fast om en halvtimes tid, så kan du heller spørre på nytt. Trenger jeg å fortelle deg at jeg er lærer? Anonymous poster hash: f456d...8ab Men fy så dårlig lærer du er, nedlatende og veldig lite motiverende Anonymous poster hash: e0de2...9bc Hvorfor? Hvor er hun nedlatende? Hun prøver å hjelpe HI til å tenke og finne svaret selv. Er det ikke det gode lærere gjør da? Anonymous poster hash: 2aa2c...d4b "Jeg kan, men jeg vil ikke. Jeg synes du kan gjøre leksene dine selv." Anonymous poster hash: e0de2...9bc
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #12 Skrevet 18. november 2015 Jeg kan, men jeg vil ikke. Jeg synes du kan gjøre leksene dine selv. Anonymous poster hash: f456d...8ab Så hjelpsom a gitt.Det er ikke lekser, jeg øver til en prøve. Svarene som står i boka er kortfattet og dårlige. 1 - At folk er sammensatt2 - At det blir vi kontra den tenkning hvor vi er de besteJeg ønsker å kunne gi et mer utdypende svar enn som så... Og finner ikke stort på nr 2 når jeg googler, derfor spør jeg her. Kan du kanskje svare nå? Uansett, om det hadde vært lekse å finne svar, så spiller det jo liten rolle om jeg finner svar her eller på nett, man lærer jo ikke ved å ikke få svar, gjør man vel? [/size]Anonymous poster hash: 418b7...5c7 Ok, da.Mangfoldig identitetskart:Alle er vi sammensatte personer, med flere ulike interesser, ulike aktiviteter vi deltar i. Kort sagt; vi har mange roller å spille, og hver av rollene er med på å forme vår identitet. Den andre synes jeg du kan tenke litt på; men hjernevask og gruppepress kan være stikkord. Tenk litt selv, hvis du fremdeles står fast om en halvtimes tid, så kan du heller spørre på nytt. Trenger jeg å fortelle deg at jeg er lærer? Anonymous poster hash: f456d...8ab Men fy så dårlig lærer du er, nedlatende og veldig lite motiverende Anonymous poster hash: e0de2...9bc Hvorfor? Hvor er hun nedlatende? Hun prøver å hjelpe HI til å tenke og finne svaret selv. Er det ikke det gode lærere gjør da? Anonymous poster hash: 2aa2c...d4b "Jeg kan, men jeg vil ikke. Jeg synes du kan gjøre leksene dine selv." Anonymous poster hash: e0de2...9bc En god lærer gir ikke svarene. Enig med anonym, hun er verken nedlatende eller dårlig lærer. Hun velger en god tilnærmingsmetode. Anonymous poster hash: 32b89...34d
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #13 Skrevet 18. november 2015 Jeg kan, men jeg vil ikke. Jeg synes du kan gjøre leksene dine selv. Anonymous poster hash: f456d...8ab Så hjelpsom a gitt.Det er ikke lekser, jeg øver til en prøve. Svarene som står i boka er kortfattet og dårlige. 1 - At folk er sammensatt2 - At det blir vi kontra den tenkning hvor vi er de besteJeg ønsker å kunne gi et mer utdypende svar enn som så... Og finner ikke stort på nr 2 når jeg googler, derfor spør jeg her. Kan du kanskje svare nå? Uansett, om det hadde vært lekse å finne svar, så spiller det jo liten rolle om jeg finner svar her eller på nett, man lærer jo ikke ved å ikke få svar, gjør man vel? [/size]Anonymous poster hash: 418b7...5c7 Ok, da.Mangfoldig identitetskart:Alle er vi sammensatte personer, med flere ulike interesser, ulike aktiviteter vi deltar i. Kort sagt; vi har mange roller å spille, og hver av rollene er med på å forme vår identitet. Den andre synes jeg du kan tenke litt på; men hjernevask og gruppepress kan være stikkord. Tenk litt selv, hvis du fremdeles står fast om en halvtimes tid, så kan du heller spørre på nytt. Trenger jeg å fortelle deg at jeg er lærer? Anonymous poster hash: f456d...8ab Men fy så dårlig lærer du er, nedlatende og veldig lite motiverende Anonymous poster hash: e0de2...9bc Hvorfor? Hvor er hun nedlatende? Hun prøver å hjelpe HI til å tenke og finne svaret selv. Er det ikke det gode lærere gjør da? Anonymous poster hash: 2aa2c...d4b "Jeg kan, men jeg vil ikke. Jeg synes du kan gjøre leksene dine selv." Anonymous poster hash: e0de2...9bc En god lærer gir ikke svarene. Enig med anonym, hun er verken nedlatende eller dårlig lærer. Hun velger en god tilnærmingsmetode. Anonymous poster hash: 32b89...34d Æh... Jeg valgte jo å hjelpe til, etter at "eleven" først viste hva hun kunne! En lærer bør ikke bare gi svarene uten at eleven først prøver selv, mener jeg. Til HI: Jeg tror du kan dette stoffet. Begrep 1: bruk deg selv som eksempel, du kler mange roller. Begrep 2: Bruk det du skrev først, det du skrev etterpå, og til slutt trekker du fram eksempler. Anonymous poster hash: f456d...8ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå