Gå til innhold

Tar det aldri slutt? Mine stakkars nerver!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter som studerer i paris.

fredag var hun og venninnene på vei ut på byen, de skulle på bar. De somlet heldigvis så mye at de fikk med seg at det hadde skjedd noe skyting, så de ombestemte seg og holdt seg hjemme.

Det var en skummel kveld/natt for en mamma som satt i Norge og så hvordan det utviklet seg, og ikke så langt unna min datters leilighet heller.

Så går helgen, de holder seg mest hjemme, og mandag er hun på vei til skolen for å få info om hva som skjer fremover. Vi meldes litt, og jeg leser så på nettavisene at det er bombetrussel på en metrostasjon i paris sentrum. Sender henne melding om dette og at hun i hvert fall ikke må ta metroen. Men da svarer hun at hun akurat er på vei ned for å ta en metro som skal forbi denne metrostasjonen. Så heldigvis går hun opp igjen og tar bussen i stedet. Kommer alt for sent på skolen.

Der får de vite at de som vil kan få dra jhem til sine egne land, eksamen kan ordnes på andre måter.

I dag morges skulle datteren min til flyplassen for å fly hjem. Ruten går rett forbi Saint Denis. Og jada, selvfølgelig. Alle borgere ble bedt om å holde seg inne, stor politiaksjon, bomber og skyting i Saint Denis.

Det gikk heldigvis (og egentlig selvsagt) greit for henne med taxi som kjørte en annen vei utenom dette stedet.

Og så, NÅ, tenker jeg, er hun endelig i sikkerhet ute av Paris, for nå har flyet hennes landet på Kastrup.

Men hva f...leser jeg på nettavisene. Nå er det bombetrussel DER også og alle evakueres!

Føler hun forfølges av bombetrusler og politiaksjoner....

Ringte henne nå, men selv tar hun det heldigvis med stor ro.

Gleder meg til å få henne hjem! Lille babyen min, selv om hun er stor!

Anonymous poster hash: 03c7a...b17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ganske nerveslitende ut, ja! Krysser fingre for at datteren din kommer seg hjem uten flere hindringer.

Anonymous poster hash: 333f2...5f5
Skrevet

Huff...datteren din har jo maks uflaks! Godt at hun kommer hjem igjen ;) uten å være bastant så tror jeg det på kastrup er et resultat av at folk er litt på tuppa og ikke tar noen sjanser. Man veit jo at bagasje ikke skal ligge å slenge, men det skjer på flyplasser hele tiden.

Skrevet

Ja, snakket med henne  igjen nå, Hun syns det virker veldig udramatisk. Hun er på den terminalen de sier er evakuret, men hun tror det er bare innsjekk-området og den "ytre" delen som er evakuert, ikke innenfor sikkerhetssonene i den internajsonale sonen.

Ser ut til å greit nå.

hi

Anonymous poster hash: 03c7a...b17
Skrevet

Huff, stakkars deg.

Det er ille å være den som sitter hjemme og bare må lese seg til informasjon.

Men snart har du henne hjemme💕tenk så heldig du er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...