Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #1 Skrevet 18. november 2015 En ny lærling starter på jobb på sykehjemmet der du bor, Helsefagarbeider.. Veilederen hans er kvinne og gutten på 19 år er muslim. Han ber om en mannlig veileder fordi han ser ned på kvinner, dette sier han nesten rett ut. Dette er et sykehjem med kvinnelige brukere også såklart. Jeg bør litt paff når min venninne fortalte dwtte! Vet ikke hva jeg ville sagt.. Anonymous poster hash: 49b73...cab
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #2 Skrevet 18. november 2015 Jeg foreslår at han slutter. Vi trenger flere helsefagarbeider, og kommer til å trenge enda flere om noen år. Men han har ingenting å gjøre i dette yrket. Anonymous poster hash: 89e3f...320
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #4 Skrevet 18. november 2015 Jeg har faktisk litt vondt for å tro på det. En muslimsk mann som ser ned på kvinner ville neppe ha valgt seg et typisk kvinneyrke der han må ha visst at sjansen for å få en kvinnelig leder var stor. Skulle det likevel stemme, så burde han få beskjed om at det er holdninger som er uforenelig med yrkesvalget hans. Anonymous poster hash: 0c48d...344
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #5 Skrevet 18. november 2015 Hvis du ikke er hans veileder eller hennes leder synes jeg ikke det er noe du bør tenke så mye på. For det første kan det å ha en manlig muslim ansatt være et veldig gode for mange av pasientene og for det andre er det nødvendig å snakke grundig med begge parter for å bestemme om noen skal få byttet veileder. At han sier "nesten rett ut" at han ser ned på kvinner høres difust ut. Utgangspunktet må være hva han faktisk sier og om et bytte kan være positivt. Anonymous poster hash: e4af7...f81
Merdee Skrevet 18. november 2015 #6 Skrevet 18. november 2015 Synes også dette høres merkelig ut. Kan det tenkes at dette mer er din venninnes gjetting på hvorfor han ønsket en annen veileder? Hva slags holdning har din venninne til muslimer og menn i omsorgsyrker generelt?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #7 Skrevet 18. november 2015 Enda en trolletråd for å sverte muslimer? Anonymous poster hash: bb60f...9a1
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #8 Skrevet 18. november 2015 Synes også dette høres merkelig ut. Kan det tenkes at dette mer er din venninnes gjetting på hvorfor han ønsket en annen veileder? Hva slags holdning har din venninne til muslimer og menn i omsorgsyrker generelt? Dette er ikke tull! Ingen av oss er rasistisk. Han sa noe sånn som at han hvertfall ikke skulle ha en KVINNE å lære han opp. Jeg er ikke ute etter å sverte noen. Har jobbet med mange utenlandske menn, i omsorg. Ingen har slike nedsettende holdninger mot kvinner. Anonymous poster hash: 49b73...cab
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #9 Skrevet 18. november 2015 Jeg er ikke HI men kan nesten bekrefte at dette ikke er tull. Har opplevd det det samme i dagligvaren. Jeg var leder til flere, men to muslimer tok ikke imot ordre fra meg. Beskjeder om ting de skulle gjøre måtte jeg gi igjennom en mannlig ansatt. Dette ble et stort problem og den ene endte med å si opp for å slippe å jobbe under en jente. Sad but true. Anonymous poster hash: df2be...337
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #10 Skrevet 18. november 2015 Religion er forresten irrelevant, bare venninna som nevnte det.. Dårlige holdninger kan jo alle ha. Dumt at slike skal jobbe i pleie og omsorg. Hva med de gamle damene som ikke kan forsvare seg selv? Anonymous poster hash: 49b73...cab
Mamma_til_2 Skrevet 18. november 2015 #11 Skrevet 18. november 2015 Fin venninne har vell taushetsplikt for hva som blir sakt og gjort på arbeidsplassen det gjelder både brukere og personell.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #12 Skrevet 18. november 2015 Fin venninne har vell taushetsplikt for hva som blir sakt og gjort på arbeidsplassen det gjelder både brukere og personell. Har jobbet på samme arbeidsplass. Taushetsplikt omhandler vel brukere? Hun har aldri nevnt navn på personen heller. Anonymous poster hash: 49b73...cab
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #13 Skrevet 18. november 2015 Jeg har som tannlege hatt mannlige, muslimske tannhelsesekretærelever på utplassering. Det har aldri vært noe snakk om at de ikke kunne ha kvinnelig veileder. Det eneste "problemet" har vært at alle nye pasienter, uten unntak, automatisk har gått ut i fra at jeg var sekretæren og studenten var tannlegen Anonymous poster hash: 78106...ade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå