Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #1 Skrevet 18. november 2015 Er de virkelig så feige at de ikke tør stå for det de har gjort? Hvis de mener de har en legitim grunn for å drepe bør de kunne stå for d? Dør de i "Allahs navn"? Gud har ingenting å gjøre med drap av sivile uskyldige mennesker, så undres hvorfor de tror det. Lurer på hva som gjør de så hjernevaska. Tenker på den feige kjerringa som sprengte seg sjæl idag under aksjonen, blant annet. Disse dyrene av ekstremister er en skam for muslimer rundtomkring i verden. Anonymous poster hash: a70b1...83c
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #2 Skrevet 18. november 2015 De dør som "martyr" fordi de ønsker seg en "garantert enveisbillett til paradis". Fordi de tror så sterkt på dette er det så ekstremt enkelt å rekruttere nye selvmordsbombere. De frykter ikke døden så lenge de dør på denne måten. De elsker istedet tanken på å dø på denne måten, for de ser for seg "paradis". Helt sykt, men dessverre sant. Anonymous poster hash: e229d...4b5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #3 Skrevet 18. november 2015 De dør som "martyr" fordi de ønsker seg en "garantert enveisbillett til paradis". Fordi de tror så sterkt på dette er det så ekstremt enkelt å rekruttere nye selvmordsbombere. De frykter ikke døden så lenge de dør på denne måten. De elsker istedet tanken på å dø på denne måten, for de ser for seg "paradis". Helt sykt, men dessverre sant. Anonymous poster hash: e229d...4b5 Bare tenk hvor skuffet de vil bli når de får Perleporten slengt i trynet og en expressbillett downstairs Anonymous poster hash: 9ce2b...c7c
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #4 Skrevet 18. november 2015 Er de virkelig så feige at de ikke tør stå for det de har gjort? Hvis de mener de har en legitim grunn for å drepe bør de kunne stå for d? Dør de i "Allahs navn"? Gud har ingenting å gjøre med drap av sivile uskyldige mennesker, så undres hvorfor de tror det. Lurer på hva som gjør de så hjernevaska. Tenker på den feige kjerringa som sprengte seg sjæl idag under aksjonen, blant annet. Disse dyrene av ekstremister er en skam for muslimer rundtomkring i verden. Anonymous poster hash: a70b1...83c Synes man er ganske modig når man tør å sprenge seg selv i lufta, jeg, uansett hva man tror venter på den andre siden. Uansett så har terror ingen ting med "å stå for det man har gjort" å gjøre. Terror rammer uskyldige og forsvarsløse, det er per definisjon feigt. Forøvrig er disse ekstemistene kun en skam for seg selv, ikke for fredelige muslimer som kun lever i fred med sin religion - ikke mer enn ABB er en skam for andre enn seg selv, og ikke en representant for nordmenn generelt. Anonymous poster hash: b3e72...6f5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #5 Skrevet 18. november 2015 Jeg prøver liksom forstå.. Ingen barn er født onde. Fikk de ikke nok kjærlighet i oppveksten? Ble de mobbet og ville føle samhold et sted i livet? Hvorfor bestemmer helt vanlige mennesker seg å rekruttere seg til IS? Hvordan kan se se en uskyldig person i øynene og så drepe vedkommende etterpå? Er de rusa?! Jeg håper noen forteller dem at de kommer til motsatt plass en himmelen. Verden er et sted med mange syke mennesker. Anonymous poster hash: a70b1...83c
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #6 Skrevet 18. november 2015 En skam for menneskeheten spør du meg! Jeg syns bare det et så synd at flyktninger får hets og fremmedfrykt fordi vi er redd for terrorisme. Anonymous poster hash: a70b1...83c
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #7 Skrevet 18. november 2015 Og.. Modig? Er man modig fordi man dreper seg selv? Mennesker som dreper andre og deretter seg selv er langt fra modig. ABB tok iallfall straffen sin. Anonymous poster hash: a70b1...83c
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #8 Skrevet 18. november 2015 Jeg prøver liksom forstå.. Ingen barn er født onde. Fikk de ikke nok kjærlighet i oppveksten? Ble de mobbet og ville føle samhold et sted i livet? Hvorfor bestemmer helt vanlige mennesker seg å rekruttere seg til IS? Hvordan kan se se en uskyldig person i øynene og så drepe vedkommende etterpå? Er de rusa?! Jeg håper noen forteller dem at de kommer til motsatt plass en himmelen. Verden er et sted med mange syke mennesker. Anonymous poster hash: a70b1...83c Nei, de fleste islamske ekstremister fikk ikke nok kjærlighet i oppveksten. Al Quaida er kjent for å rekruttere blant veldig unge, foreldreløse gutter. De vokser opp på koranskoler, der de hjernevaskes. De blir fortalt at kvinner er mindreverdige og underlagt menn, og de blir fortalt at ikke-muslimer er onde, vantro, ønsker dem vondt og fortjener å dø. Hele nettverket deres er religiøse ekstremister. De voksne de er opp til forteller dem at det er en ære å dø for islam, og at det er en god ting å drepe vantro. Den verdenen de vokser opp i er en helt annen enn vår, den er som tatt ut av middelalderen. Hvis du har barn selv, så se for deg hvordan de kunne ha blitt dersom du hver eneste dag innprentet dem slike ting. Barn er sårbare og lettpåvirkelige. Mangel på nærhet om omsorg i oppveksten gir seg til og med fysiske utslag i hjernens oppkoblinger, såkalte utviklingstraumer. Det er ingen unnskyldning, men det er dessverre en forklaring. Anonymous poster hash: b3e72...6f5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #9 Skrevet 18. november 2015 Jeg prøver liksom forstå.. Ingen barn er født onde. Fikk de ikke nok kjærlighet i oppveksten? Ble de mobbet og ville føle samhold et sted i livet? Hvorfor bestemmer helt vanlige mennesker seg å rekruttere seg til IS? Hvordan kan se se en uskyldig person i øynene og så drepe vedkommende etterpå? Er de rusa?! Jeg håper noen forteller dem at de kommer til motsatt plass en himmelen. Verden er et sted med mange syke mennesker. Anonymous poster hash: a70b1...83c Nei, de fleste islamske ekstremister fikk ikke nok kjærlighet i oppveksten. Al Quaida er kjent for å rekruttere blant veldig unge, foreldreløse gutter. De vokser opp på koranskoler, der de hjernevaskes. De blir fortalt at kvinner er mindreverdige og underlagt menn, og de blir fortalt at ikke-muslimer er onde, vantro, ønsker dem vondt og fortjener å dø. Hele nettverket deres er religiøse ekstremister. De voksne de er opp til forteller dem at det er en ære å dø for islam, og at det er en god ting å drepe vantro. Den verdenen de vokser opp i er en helt annen enn vår, den er som tatt ut av middelalderen. Hvis du har barn selv, så se for deg hvordan de kunne ha blitt dersom du hver eneste dag innprentet dem slike ting. Barn er sårbare og lettpåvirkelige. Mangel på nærhet om omsorg i oppveksten gir seg til og med fysiske utslag i hjernens oppkoblinger, såkalte utviklingstraumer. Det er ingen unnskyldning, men det er dessverre en forklaring. Anonymous poster hash: b3e72...6f5 Takk for utfyllende svar, dette visste jeg ikke. Anonymous poster hash: a70b1...83c
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #10 Skrevet 18. november 2015 Og.. Modig? Er man modig fordi man dreper seg selv? Mennesker som dreper andre og deretter seg selv er langt fra modig. ABB tok iallfall straffen sin. Anonymous poster hash: a70b1...83c Jeg synes det, ja. Jeg ville aldri i verden ha turt å sprenge meg selv i tusen biter. Selvsagt krever det en form for mot å gjøre det, selv om det ikke er beundringsverdig. Synes det der med "å ta straffen sin" blir litt teit. ABB har nettopp stiftet sitt eget IS, bestående av ham selv (som han skrev til Åsne Seierstad). Er han modigere fordi han sitter i et fengsel og koker opp syke tanker? Tror vel heller han var redd for å dø enn at han hadde edle tanker om å ta straffen sin. Anonymous poster hash: b3e72...6f5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #11 Skrevet 18. november 2015 Jeg prøver liksom forstå.. Ingen barn er født onde. Fikk de ikke nok kjærlighet i oppveksten? Ble de mobbet og ville føle samhold et sted i livet? Hvorfor bestemmer helt vanlige mennesker seg å rekruttere seg til IS? Hvordan kan se se en uskyldig person i øynene og så drepe vedkommende etterpå? Er de rusa?! Jeg håper noen forteller dem at de kommer til motsatt plass en himmelen. Verden er et sted med mange syke mennesker. Anonymous poster hash: a70b1...83c Nei, de fleste islamske ekstremister fikk ikke nok kjærlighet i oppveksten. Al Quaida er kjent for å rekruttere blant veldig unge, foreldreløse gutter. De vokser opp på koranskoler, der de hjernevaskes. De blir fortalt at kvinner er mindreverdige og underlagt menn, og de blir fortalt at ikke-muslimer er onde, vantro, ønsker dem vondt og fortjener å dø. Hele nettverket deres er religiøse ekstremister. De voksne de er opp til forteller dem at det er en ære å dø for islam, og at det er en god ting å drepe vantro. Den verdenen de vokser opp i er en helt annen enn vår, den er som tatt ut av middelalderen. Hvis du har barn selv, så se for deg hvordan de kunne ha blitt dersom du hver eneste dag innprentet dem slike ting. Barn er sårbare og lettpåvirkelige. Mangel på nærhet om omsorg i oppveksten gir seg til og med fysiske utslag i hjernens oppkoblinger, såkalte utviklingstraumer. Det er ingen unnskyldning, men det er dessverre en forklaring. Anonymous poster hash: b3e72...6f5 Mange rekrutteres fra flyktningeleirer og fra dårlig integrerte grupper i vesten. De er vant til å bli sett ned på og være uønsket av samfunnet rundt seg, og streber frustrerte etter tilhørighet. Det beste vi kan gjøre for å bekjempe rekrutteringen er å behandle folk med respekt, uavhengig av religion og hudfarge. Anonymous poster hash: edba8...89d
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #12 Skrevet 18. november 2015 Jeg prøver liksom forstå.. Ingen barn er født onde. Fikk de ikke nok kjærlighet i oppveksten? Ble de mobbet og ville føle samhold et sted i livet? Hvorfor bestemmer helt vanlige mennesker seg å rekruttere seg til IS? Hvordan kan se se en uskyldig person i øynene og så drepe vedkommende etterpå? Er de rusa?! Jeg håper noen forteller dem at de kommer til motsatt plass en himmelen. Verden er et sted med mange syke mennesker. Anonymous poster hash: a70b1...83c Nei, de fleste islamske ekstremister fikk ikke nok kjærlighet i oppveksten. Al Quaida er kjent for å rekruttere blant veldig unge, foreldreløse gutter. De vokser opp på koranskoler, der de hjernevaskes. De blir fortalt at kvinner er mindreverdige og underlagt menn, og de blir fortalt at ikke-muslimer er onde, vantro, ønsker dem vondt og fortjener å dø. Hele nettverket deres er religiøse ekstremister. De voksne de er opp til forteller dem at det er en ære å dø for islam, og at det er en god ting å drepe vantro. Den verdenen de vokser opp i er en helt annen enn vår, den er som tatt ut av middelalderen. Hvis du har barn selv, så se for deg hvordan de kunne ha blitt dersom du hver eneste dag innprentet dem slike ting. Barn er sårbare og lettpåvirkelige. Mangel på nærhet om omsorg i oppveksten gir seg til og med fysiske utslag i hjernens oppkoblinger, såkalte utviklingstraumer. Det er ingen unnskyldning, men det er dessverre en forklaring. Anonymous poster hash: b3e72...6f5 I tillegg ser de mødre og fedre som feirer at deres egen sønn/datter dør som "en martyr" og nå "er i paradis". Klart det gjør at andre søsken vil følge etter i samme fotspor.. Det finnes fredelige muslimer, men islam er dessverre en religion som oppfordrer til å hate jøder, vantro og også til en viss grad kristne. De tror at Allah også hater disse så sterkt at han vil at muslimene skal drepe dem... Og dersom de dreper "vantro" i selvmordsaksjon regnes det som hellig krig og vips er man i paradis. Som selvsagt er blank løgn. Anonymous poster hash: e229d...4b5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #13 Skrevet 18. november 2015 Og.. Modig? Er man modig fordi man dreper seg selv? Mennesker som dreper andre og deretter seg selv er langt fra modig. ABB tok iallfall straffen sin. Anonymous poster hash: a70b1...83c Jeg synes det, ja. Jeg ville aldri i verden ha turt å sprenge meg selv i tusen biter. Selvsagt krever det en form for mot å gjøre det, selv om det ikke er beundringsverdig. Synes det der med "å ta straffen sin" blir litt teit. ABB har nettopp stiftet sitt eget IS, bestående av ham selv (som han skrev til Åsne Seierstad). Er han modigere fordi han sitter i et fengsel og koker opp syke tanker? Tror vel heller han var redd for å dø enn at han hadde edle tanker om å ta straffen sin. Anonymous poster hash: b3e72...6f5 Du er ikke modig når du sprenger deg selv i luften i en selvmordsaksjon. Da er du ond. Ond, egoistisk og hjernevasket. Anonymous poster hash: e229d...4b5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #14 Skrevet 18. november 2015 De dør som "martyr" fordi de ønsker seg en "garantert enveisbillett til paradis". Fordi de tror så sterkt på dette er det så ekstremt enkelt å rekruttere nye selvmordsbombere. De frykter ikke døden så lenge de dør på denne måten. De elsker istedet tanken på å dø på denne måten, for de ser for seg "paradis". Helt sykt, men dessverre sant. Anonymous poster hash: e229d...4b5 Bare tenk hvor skuffet de vil bli når de får Perleporten slengt i trynet og en expressbillett downstairs Anonymous poster hash: 9ce2b...c7c Den troen har dei ikkje. Anonymous poster hash: 35167...00c
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #15 Skrevet 18. november 2015 De dør som "martyr" fordi de ønsker seg en "garantert enveisbillett til paradis". Fordi de tror så sterkt på dette er det så ekstremt enkelt å rekruttere nye selvmordsbombere. De frykter ikke døden så lenge de dør på denne måten. De elsker istedet tanken på å dø på denne måten, for de ser for seg "paradis". Helt sykt, men dessverre sant. Anonymous poster hash: e229d...4b5 Bare tenk hvor skuffet de vil bli når de får Perleporten slengt i trynet og en expressbillett downstairs Anonymous poster hash: 9ce2b...c7c Sant. Ingen Gud sender kaldblodige mordere til paradis. Hvordan muslimer kan tro på dette er for meg helt ubegripelig. Anonymous poster hash: e229d...4b5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #16 Skrevet 18. november 2015 Jeg prøver liksom forstå.. Ingen barn er født onde. Fikk de ikke nok kjærlighet i oppveksten? Ble de mobbet og ville føle samhold et sted i livet? Hvorfor bestemmer helt vanlige mennesker seg å rekruttere seg til IS? Hvordan kan se se en uskyldig person i øynene og så drepe vedkommende etterpå? Er de rusa?! Jeg håper noen forteller dem at de kommer til motsatt plass en himmelen. Verden er et sted med mange syke mennesker. Anonymous poster hash: a70b1...83c Nei, de fleste islamske ekstremister fikk ikke nok kjærlighet i oppveksten. Al Quaida er kjent for å rekruttere blant veldig unge, foreldreløse gutter. De vokser opp på koranskoler, der de hjernevaskes. De blir fortalt at kvinner er mindreverdige og underlagt menn, og de blir fortalt at ikke-muslimer er onde, vantro, ønsker dem vondt og fortjener å dø. Hele nettverket deres er religiøse ekstremister. De voksne de er opp til forteller dem at det er en ære å dø for islam, og at det er en god ting å drepe vantro. Den verdenen de vokser opp i er en helt annen enn vår, den er som tatt ut av middelalderen. Hvis du har barn selv, så se for deg hvordan de kunne ha blitt dersom du hver eneste dag innprentet dem slike ting. Barn er sårbare og lettpåvirkelige. Mangel på nærhet om omsorg i oppveksten gir seg til og med fysiske utslag i hjernens oppkoblinger, såkalte utviklingstraumer. Det er ingen unnskyldning, men det er dessverre en forklaring. Anonymous poster hash: b3e72...6f5 I tillegg ser de mødre og fedre som feirer at deres egen sønn/datter dør som "en martyr" og nå "er i paradis". Klart det gjør at andre søsken vil følge etter i samme fotspor.. Det finnes fredelige muslimer, men islam er dessverre en religion som oppfordrer til å hate jøder, vantro og også til en viss grad kristne. De tror at Allah også hater disse så sterkt at han vil at muslimene skal drepe dem... Og dersom de dreper "vantro" i selvmordsaksjon regnes det som hellig krig og vips er man i paradis. Som selvsagt er blank løgn. Anonymous poster hash: e229d...4b5 Det stemmer ikke at islam er en religion som oppfordrer til å hate jøder og kristne. Noen muslimer, noen få, hater alle som ikke tror akkurat det samme som dem selv, inkludert andre muslimer som tolker religionen annerledes. Islam er faktisk en religion som i stor grad har vist aksept for andre monotoistiske religioner. Det er mulig å tolke muslimske skrifter på begge måter. På samme måte kan man tolke Bibelen på ulike måter (og det har jammen også blitt gjort gjennom tidene). De aller fleste muslimer hater ikke personer som tror annerledes enn dem selv, men det er dessverre den forsvinnnede lille andelen som gjør det som er mest synlig. Anonymous poster hash: b3e72...6f5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #17 Skrevet 18. november 2015 Og.. Modig? Er man modig fordi man dreper seg selv? Mennesker som dreper andre og deretter seg selv er langt fra modig. ABB tok iallfall straffen sin. Anonymous poster hash: a70b1...83c Jeg synes det, ja. Jeg ville aldri i verden ha turt å sprenge meg selv i tusen biter. Selvsagt krever det en form for mot å gjøre det, selv om det ikke er beundringsverdig. Synes det der med "å ta straffen sin" blir litt teit. ABB har nettopp stiftet sitt eget IS, bestående av ham selv (som han skrev til Åsne Seierstad). Er han modigere fordi han sitter i et fengsel og koker opp syke tanker? Tror vel heller han var redd for å dø enn at han hadde edle tanker om å ta straffen sin. Anonymous poster hash: b3e72...6f5 Du er ikke modig når du sprenger deg selv i luften i en selvmordsaksjon. Da er du ond. Ond, egoistisk og hjernevasket. Anonymous poster hash: e229d...4b5 Hjernevasket er du nok. Ond, det er et definisjonsspørsmål. Jeg synes ikke det er beundringsverdig eller ærerikt å sprenge seg selv i luften, men jeg anerkjenner at det krever en form for mot å gjøre det. Overlevelse er menneskets sterkeste instinkt, det å frivillig avslutte livet er ikke noe som faller seg lett for noen. Jeg beunderer ikke terrorister som "tar straffen sin" mer enn de som velger døden (understreking: jeg beundrer ingen terrorister!), jeg tror det handler mer om dødsangst enn et ønske om å stå for det de har gjort. Anonymous poster hash: b3e72...6f5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #18 Skrevet 18. november 2015 Jeg prøver liksom forstå.. Ingen barn er født onde. Fikk de ikke nok kjærlighet i oppveksten? Ble de mobbet og ville føle samhold et sted i livet? Hvorfor bestemmer helt vanlige mennesker seg å rekruttere seg til IS? Hvordan kan se se en uskyldig person i øynene og så drepe vedkommende etterpå? Er de rusa?! Jeg håper noen forteller dem at de kommer til motsatt plass en himmelen. Verden er et sted med mange syke mennesker. Anonymous poster hash: a70b1...83c Nei, de fleste islamske ekstremister fikk ikke nok kjærlighet i oppveksten. Al Quaida er kjent for å rekruttere blant veldig unge, foreldreløse gutter. De vokser opp på koranskoler, der de hjernevaskes. De blir fortalt at kvinner er mindreverdige og underlagt menn, og de blir fortalt at ikke-muslimer er onde, vantro, ønsker dem vondt og fortjener å dø. Hele nettverket deres er religiøse ekstremister. De voksne de er opp til forteller dem at det er en ære å dø for islam, og at det er en god ting å drepe vantro. Den verdenen de vokser opp i er en helt annen enn vår, den er som tatt ut av middelalderen. Hvis du har barn selv, så se for deg hvordan de kunne ha blitt dersom du hver eneste dag innprentet dem slike ting. Barn er sårbare og lettpåvirkelige. Mangel på nærhet om omsorg i oppveksten gir seg til og med fysiske utslag i hjernens oppkoblinger, såkalte utviklingstraumer. Det er ingen unnskyldning, men det er dessverre en forklaring. Anonymous poster hash: b3e72...6f5 I tillegg ser de mødre og fedre som feirer at deres egen sønn/datter dør som "en martyr" og nå "er i paradis". Klart det gjør at andre søsken vil følge etter i samme fotspor.. Det finnes fredelige muslimer, men islam er dessverre en religion som oppfordrer til å hate jøder, vantro og også til en viss grad kristne. De tror at Allah også hater disse så sterkt at han vil at muslimene skal drepe dem... Og dersom de dreper "vantro" i selvmordsaksjon regnes det som hellig krig og vips er man i paradis. Som selvsagt er blank løgn. Anonymous poster hash: e229d...4b5 Det stemmer ikke at islam er en religion som oppfordrer til å hate jøder og kristne. Noen muslimer, noen få, hater alle som ikke tror akkurat det samme som dem selv, inkludert andre muslimer som tolker religionen annerledes. Islam er faktisk en religion som i stor grad har vist aksept for andre monotoistiske religioner. Det er mulig å tolke muslimske skrifter på begge måter. På samme måte kan man tolke Bibelen på ulike måter (og det har jammen også blitt gjort gjennom tidene). De aller fleste muslimer hater ikke personer som tror annerledes enn dem selv, men det er dessverre den forsvinnnede lille andelen som gjør det som er mest synlig. Anonymous poster hash: b3e72...6f5 Det stemmer i alle fall for muslimer i Midtøsten. Om de ikke lærer det av foreldre så lærer de det på skolen og gjennom barne-TV. Anonymous poster hash: e229d...4b5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #19 Skrevet 18. november 2015 Jeg prøver liksom forstå.. Ingen barn er født onde. Fikk de ikke nok kjærlighet i oppveksten? Ble de mobbet og ville føle samhold et sted i livet? Hvorfor bestemmer helt vanlige mennesker seg å rekruttere seg til IS? Hvordan kan se se en uskyldig person i øynene og så drepe vedkommende etterpå? Er de rusa?! Jeg håper noen forteller dem at de kommer til motsatt plass en himmelen. Verden er et sted med mange syke mennesker. Anonymous poster hash: a70b1...83c Nei, de fleste islamske ekstremister fikk ikke nok kjærlighet i oppveksten. Al Quaida er kjent for å rekruttere blant veldig unge, foreldreløse gutter. De vokser opp på koranskoler, der de hjernevaskes. De blir fortalt at kvinner er mindreverdige og underlagt menn, og de blir fortalt at ikke-muslimer er onde, vantro, ønsker dem vondt og fortjener å dø. Hele nettverket deres er religiøse ekstremister. De voksne de er opp til forteller dem at det er en ære å dø for islam, og at det er en god ting å drepe vantro. Den verdenen de vokser opp i er en helt annen enn vår, den er som tatt ut av middelalderen. Hvis du har barn selv, så se for deg hvordan de kunne ha blitt dersom du hver eneste dag innprentet dem slike ting. Barn er sårbare og lettpåvirkelige. Mangel på nærhet om omsorg i oppveksten gir seg til og med fysiske utslag i hjernens oppkoblinger, såkalte utviklingstraumer. Det er ingen unnskyldning, men det er dessverre en forklaring. Anonymous poster hash: b3e72...6f5 I tillegg ser de mødre og fedre som feirer at deres egen sønn/datter dør som "en martyr" og nå "er i paradis". Klart det gjør at andre søsken vil følge etter i samme fotspor.. Det finnes fredelige muslimer, men islam er dessverre en religion som oppfordrer til å hate jøder, vantro og også til en viss grad kristne. De tror at Allah også hater disse så sterkt at han vil at muslimene skal drepe dem... Og dersom de dreper "vantro" i selvmordsaksjon regnes det som hellig krig og vips er man i paradis. Som selvsagt er blank løgn. Anonymous poster hash: e229d...4b5 Det stemmer ikke at islam er en religion som oppfordrer til å hate jøder og kristne. Noen muslimer, noen få, hater alle som ikke tror akkurat det samme som dem selv, inkludert andre muslimer som tolker religionen annerledes. Islam er faktisk en religion som i stor grad har vist aksept for andre monotoistiske religioner. Det er mulig å tolke muslimske skrifter på begge måter. På samme måte kan man tolke Bibelen på ulike måter (og det har jammen også blitt gjort gjennom tidene). De aller fleste muslimer hater ikke personer som tror annerledes enn dem selv, men det er dessverre den forsvinnnede lille andelen som gjør det som er mest synlig. Anonymous poster hash: b3e72...6f5 Det stemmer i alle fall for muslimer i Midtøsten. Om de ikke lærer det av foreldre så lærer de det på skolen og gjennom barne-TV. Anonymous poster hash: e229d...4b5 Nei, det stemmer heller ikke for alle muslimer i Midtøsten. Absolutt ikke. Men noen, ja. Men hat er ikke islams budskap. Det finnes også kristne som er mest opptatt av å fordømme andre (og opp gjennom historien har satt det ut i livet), selv om kristendommens hovedbudskap er kjærlighet og snu det andre kinnet til. Anonymous poster hash: b3e72...6f5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #20 Skrevet 18. november 2015 Og.. Modig? Er man modig fordi man dreper seg selv? Mennesker som dreper andre og deretter seg selv er langt fra modig. ABB tok iallfall straffen sin. Anonymous poster hash: a70b1...83c Jeg synes det, ja. Jeg ville aldri i verden ha turt å sprenge meg selv i tusen biter. Selvsagt krever det en form for mot å gjøre det, selv om det ikke er beundringsverdig. Synes det der med "å ta straffen sin" blir litt teit. ABB har nettopp stiftet sitt eget IS, bestående av ham selv (som han skrev til Åsne Seierstad). Er han modigere fordi han sitter i et fengsel og koker opp syke tanker? Tror vel heller han var redd for å dø enn at han hadde edle tanker om å ta straffen sin. Anonymous poster hash: b3e72...6f5 Du er ikke modig når du sprenger deg selv i luften i en selvmordsaksjon.Da er du ond. Ond, egoistisk og hjernevasket. Anonymous poster hash: e229d...4b5 Hjernevasket er du nok. Ond, det er et definisjonsspørsmål. Jeg synes ikke det er beundringsverdig eller ærerikt å sprenge seg selv i luften, men jeg anerkjenner at det krever en form for mot å gjøre det. Overlevelse er menneskets sterkeste instinkt, det å frivillig avslutte livet er ikke noe som faller seg lett for noen. Jeg beunderer ikke terrorister som "tar straffen sin" mer enn de som velger døden (understreking: jeg beundrer ingen terrorister!), jeg tror det handler mer om dødsangst enn et ønske om å stå for det de har gjort. Anonymous poster hash: b3e72...6f5 De opplæres til å hate deg så sterkt at de ønsker å drepe deg. Så lenge man bygger oppunder hat-tanker, så blir du jo ond, i alle fall retter de ondskapen sin mot en gruppe mennesker. Det er jo også en enormt egoistisk gjerning, dette å drepe andre for å selv komme til paradis. Anonymous poster hash: e229d...4b5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #21 Skrevet 18. november 2015 Jeg prøver liksom forstå.. Ingen barn er født onde. Fikk de ikke nok kjærlighet i oppveksten? Ble de mobbet og ville føle samhold et sted i livet? Hvorfor bestemmer helt vanlige mennesker seg å rekruttere seg til IS? Hvordan kan se se en uskyldig person i øynene og så drepe vedkommende etterpå? Er de rusa?! Jeg håper noen forteller dem at de kommer til motsatt plass en himmelen. Verden er et sted med mange syke mennesker. Anonymous poster hash: a70b1...83c Nei, de fleste islamske ekstremister fikk ikke nok kjærlighet i oppveksten. Al Quaida er kjent for å rekruttere blant veldig unge, foreldreløse gutter. De vokser opp på koranskoler, der de hjernevaskes. De blir fortalt at kvinner er mindreverdige og underlagt menn, og de blir fortalt at ikke-muslimer er onde, vantro, ønsker dem vondt og fortjener å dø. Hele nettverket deres er religiøse ekstremister. De voksne de er opp til forteller dem at det er en ære å dø for islam, og at det er en god ting å drepe vantro. Den verdenen de vokser opp i er en helt annen enn vår, den er som tatt ut av middelalderen. Hvis du har barn selv, så se for deg hvordan de kunne ha blitt dersom du hver eneste dag innprentet dem slike ting. Barn er sårbare og lettpåvirkelige. Mangel på nærhet om omsorg i oppveksten gir seg til og med fysiske utslag i hjernens oppkoblinger, såkalte utviklingstraumer. Det er ingen unnskyldning, men det er dessverre en forklaring. Anonymous poster hash: b3e72...6f5 I tillegg ser de mødre og fedre som feirer at deres egen sønn/datter dør som "en martyr" og nå "er i paradis". Klart det gjør at andre søsken vil følge etter i samme fotspor.. Det finnes fredelige muslimer, men islam er dessverre en religion som oppfordrer til å hate jøder, vantro og også til en viss grad kristne. De tror at Allah også hater disse så sterkt at han vil at muslimene skal drepe dem... Og dersom de dreper "vantro" i selvmordsaksjon regnes det som hellig krig og vips er man i paradis. Som selvsagt er blank løgn. Anonymous poster hash: e229d...4b5 Det stemmer ikke at islam er en religion som oppfordrer til å hate jøder og kristne. Noen muslimer, noen få, hater alle som ikke tror akkurat det samme som dem selv, inkludert andre muslimer som tolker religionen annerledes. Islam er faktisk en religion som i stor grad har vist aksept for andre monotoistiske religioner. Det er mulig å tolke muslimske skrifter på begge måter. På samme måte kan man tolke Bibelen på ulike måter (og det har jammen også blitt gjort gjennom tidene). De aller fleste muslimer hater ikke personer som tror annerledes enn dem selv, men det er dessverre den forsvinnnede lille andelen som gjør det som er mest synlig. Anonymous poster hash: b3e72...6f5 Det stemmer i alle fall for muslimer i Midtøsten. Om de ikke lærer det av foreldre så lærer de det på skolen og gjennom barne-TV. Anonymous poster hash: e229d...4b5 Nei, det stemmer heller ikke for alle muslimer i Midtøsten. Absolutt ikke. Men noen, ja. Men hat er ikke islams budskap. Det finnes også kristne som er mest opptatt av å fordømme andre (og opp gjennom historien har satt det ut i livet), selv om kristendommens hovedbudskap er kjærlighet og snu det andre kinnet til. Anonymous poster hash: b3e72...6f5 Hvorfor blir man selvmordsbomber da, om man ikke har et hat mot de "vantro"? Og en tro på at de får direktebillett til paradis om de dør som "martyr". Jeg mener ikke at alle muslimer hater de som ikke er muslimer, men det er så mange som opplæres til dette, og DE er et enkelt bytte i rekrutteringen av selvmordbombere. Anonymous poster hash: e229d...4b5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #22 Skrevet 18. november 2015 Og.. Modig? Er man modig fordi man dreper seg selv? Mennesker som dreper andre og deretter seg selv er langt fra modig. ABB tok iallfall straffen sin. Anonymous poster hash: a70b1...83c Jeg synes det, ja. Jeg ville aldri i verden ha turt å sprenge meg selv i tusen biter. Selvsagt krever det en form for mot å gjøre det, selv om det ikke er beundringsverdig. Synes det der med "å ta straffen sin" blir litt teit. ABB har nettopp stiftet sitt eget IS, bestående av ham selv (som han skrev til Åsne Seierstad). Er han modigere fordi han sitter i et fengsel og koker opp syke tanker? Tror vel heller han var redd for å dø enn at han hadde edle tanker om å ta straffen sin. Anonymous poster hash: b3e72...6f5 Du er ikke modig når du sprenger deg selv i luften i en selvmordsaksjon.Da er du ond. Ond, egoistisk og hjernevasket. Anonymous poster hash: e229d...4b5 Hjernevasket er du nok. Ond, det er et definisjonsspørsmål. Jeg synes ikke det er beundringsverdig eller ærerikt å sprenge seg selv i luften, men jeg anerkjenner at det krever en form for mot å gjøre det. Overlevelse er menneskets sterkeste instinkt, det å frivillig avslutte livet er ikke noe som faller seg lett for noen. Jeg beunderer ikke terrorister som "tar straffen sin" mer enn de som velger døden (understreking: jeg beundrer ingen terrorister!), jeg tror det handler mer om dødsangst enn et ønske om å stå for det de har gjort. Anonymous poster hash: b3e72...6f5 De opplæres til å hate deg så sterkt at de ønsker å drepe deg. Så lenge man bygger oppunder hat-tanker, så blir du jo ond, i alle fall retter de ondskapen sin mot en gruppe mennesker. Det er jo også en enormt egoistisk gjerning, dette å drepe andre for å selv komme til paradis. Anonymous poster hash: e229d...4b5 Jeg ser nok litt annerledes på det, men forstår hva du mener. Anonymous poster hash: b3e72...6f5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #23 Skrevet 18. november 2015 Jeg prøver liksom forstå.. Ingen barn er født onde. Fikk de ikke nok kjærlighet i oppveksten? Ble de mobbet og ville føle samhold et sted i livet? Hvorfor bestemmer helt vanlige mennesker seg å rekruttere seg til IS? Hvordan kan se se en uskyldig person i øynene og så drepe vedkommende etterpå? Er de rusa?! Jeg håper noen forteller dem at de kommer til motsatt plass en himmelen. Verden er et sted med mange syke mennesker. Anonymous poster hash: a70b1...83c Nei, de fleste islamske ekstremister fikk ikke nok kjærlighet i oppveksten. Al Quaida er kjent for å rekruttere blant veldig unge, foreldreløse gutter. De vokser opp på koranskoler, der de hjernevaskes. De blir fortalt at kvinner er mindreverdige og underlagt menn, og de blir fortalt at ikke-muslimer er onde, vantro, ønsker dem vondt og fortjener å dø. Hele nettverket deres er religiøse ekstremister. De voksne de er opp til forteller dem at det er en ære å dø for islam, og at det er en god ting å drepe vantro. Den verdenen de vokser opp i er en helt annen enn vår, den er som tatt ut av middelalderen. Hvis du har barn selv, så se for deg hvordan de kunne ha blitt dersom du hver eneste dag innprentet dem slike ting. Barn er sårbare og lettpåvirkelige. Mangel på nærhet om omsorg i oppveksten gir seg til og med fysiske utslag i hjernens oppkoblinger, såkalte utviklingstraumer. Det er ingen unnskyldning, men det er dessverre en forklaring. Anonymous poster hash: b3e72...6f5 I tillegg ser de mødre og fedre som feirer at deres egen sønn/datter dør som "en martyr" og nå "er i paradis". Klart det gjør at andre søsken vil følge etter i samme fotspor.. Det finnes fredelige muslimer, men islam er dessverre en religion som oppfordrer til å hate jøder, vantro og også til en viss grad kristne. De tror at Allah også hater disse så sterkt at han vil at muslimene skal drepe dem... Og dersom de dreper "vantro" i selvmordsaksjon regnes det som hellig krig og vips er man i paradis. Som selvsagt er blank løgn. Anonymous poster hash: e229d...4b5 Det stemmer ikke at islam er en religion som oppfordrer til å hate jøder og kristne. Noen muslimer, noen få, hater alle som ikke tror akkurat det samme som dem selv, inkludert andre muslimer som tolker religionen annerledes. Islam er faktisk en religion som i stor grad har vist aksept for andre monotoistiske religioner. Det er mulig å tolke muslimske skrifter på begge måter. På samme måte kan man tolke Bibelen på ulike måter (og det har jammen også blitt gjort gjennom tidene). De aller fleste muslimer hater ikke personer som tror annerledes enn dem selv, men det er dessverre den forsvinnnede lille andelen som gjør det som er mest synlig. Anonymous poster hash: b3e72...6f5 Det stemmer i alle fall for muslimer i Midtøsten. Om de ikke lærer det av foreldre så lærer de det på skolen og gjennom barne-TV. Anonymous poster hash: e229d...4b5 Nei, det stemmer heller ikke for alle muslimer i Midtøsten. Absolutt ikke. Men noen, ja. Men hat er ikke islams budskap. Det finnes også kristne som er mest opptatt av å fordømme andre (og opp gjennom historien har satt det ut i livet), selv om kristendommens hovedbudskap er kjærlighet og snu det andre kinnet til. Anonymous poster hash: b3e72...6f5 Hvorfor blir man selvmordsbomber da, om man ikke har et hat mot de "vantro"? Og en tro på at de får direktebillett til paradis om de dør som "martyr". Jeg mener ikke at alle muslimer hater de som ikke er muslimer, men det er så mange som opplæres til dette, og DE er et enkelt bytte i rekrutteringen av selvmordbombere. Anonymous poster hash: e229d...4b5 Noen muslimer hater alt den vestlige verden står for og ønsker seg et middelaldersamfunn med sharia-lover. De aller fleste muslimer gjør det ikke. Når du skriver blander du sammen islam, muslimer og ekstremister. Det er tre helt forskjellige ting. Islam er religionen, og for de fleste tilhengere - altså muslimer - handler den ikke om hat. Et lite fåtall av verdens en milliard muslimer legger derimot vekt på de skriftstedene som kan underbygge hat og terror. Dette er ekstremistene. Både fredelige muslimer og ekstremister er tilhengere av religionen islam, men de forstår den helt forskjellig. På samme måte var både middelalderens korsfarere, som massakrerte jøder og muslimer i mengder, og min gamle bestemor som strikket gensere til hjemløse tilhengere av religionen kristendom - men de tolket den ganske forskjellig. Anonymous poster hash: b3e72...6f5
Hannasbananas Skrevet 18. november 2015 #24 Skrevet 18. november 2015 Jeg prøver liksom forstå.. Ingen barn er født onde. Fikk de ikke nok kjærlighet i oppveksten? Ble de mobbet og ville føle samhold et sted i livet? Hvorfor bestemmer helt vanlige mennesker seg å rekruttere seg til IS? Hvordan kan se se en uskyldig person i øynene og så drepe vedkommende etterpå? Er de rusa?! Jeg håper noen forteller dem at de kommer til motsatt plass en himmelen. Verden er et sted med mange syke mennesker. Anonymous poster hash: a70b1...83c Mange av dem er flyktninger og innvandrere som møter skepsis, avvisning og rasisme i samfunnene de vokser opp i. Så enkelt er det. De blir sinte, unge mennesker som vender seg til miljøer som tar imot dem med åpne armer. Kampen mot ekstremisme begynner på mange måter med å ta vare på nabogutten som ikke har noen venner.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #25 Skrevet 18. november 2015 Jeg prøver liksom forstå.. Ingen barn er født onde. Fikk de ikke nok kjærlighet i oppveksten? Ble de mobbet og ville føle samhold et sted i livet? Hvorfor bestemmer helt vanlige mennesker seg å rekruttere seg til IS? Hvordan kan se se en uskyldig person i øynene og så drepe vedkommende etterpå? Er de rusa?! Jeg håper noen forteller dem at de kommer til motsatt plass en himmelen. Verden er et sted med mange syke mennesker. Anonymous poster hash: a70b1...83c Nei, de fleste islamske ekstremister fikk ikke nok kjærlighet i oppveksten. Al Quaida er kjent for å rekruttere blant veldig unge, foreldreløse gutter. De vokser opp på koranskoler, der de hjernevaskes. De blir fortalt at kvinner er mindreverdige og underlagt menn, og de blir fortalt at ikke-muslimer er onde, vantro, ønsker dem vondt og fortjener å dø. Hele nettverket deres er religiøse ekstremister. De voksne de er opp til forteller dem at det er en ære å dø for islam, og at det er en god ting å drepe vantro. Den verdenen de vokser opp i er en helt annen enn vår, den er som tatt ut av middelalderen. Hvis du har barn selv, så se for deg hvordan de kunne ha blitt dersom du hver eneste dag innprentet dem slike ting. Barn er sårbare og lettpåvirkelige. Mangel på nærhet om omsorg i oppveksten gir seg til og med fysiske utslag i hjernens oppkoblinger, såkalte utviklingstraumer. Det er ingen unnskyldning, men det er dessverre en forklaring. Anonymous poster hash: b3e72...6f5 I tillegg ser de mødre og fedre som feirer at deres egen sønn/datter dør som "en martyr" og nå "er i paradis". Klart det gjør at andre søsken vil følge etter i samme fotspor.. Det finnes fredelige muslimer, men islam er dessverre en religion som oppfordrer til å hate jøder, vantro og også til en viss grad kristne. De tror at Allah også hater disse så sterkt at han vil at muslimene skal drepe dem... Og dersom de dreper "vantro" i selvmordsaksjon regnes det som hellig krig og vips er man i paradis. Som selvsagt er blank løgn. Anonymous poster hash: e229d...4b5 Det stemmer ikke at islam er en religion som oppfordrer til å hate jøder og kristne. Noen muslimer, noen få, hater alle som ikke tror akkurat det samme som dem selv, inkludert andre muslimer som tolker religionen annerledes. Islam er faktisk en religion som i stor grad har vist aksept for andre monotoistiske religioner. Det er mulig å tolke muslimske skrifter på begge måter. På samme måte kan man tolke Bibelen på ulike måter (og det har jammen også blitt gjort gjennom tidene). De aller fleste muslimer hater ikke personer som tror annerledes enn dem selv, men det er dessverre den forsvinnnede lille andelen som gjør det som er mest synlig. Anonymous poster hash: b3e72...6f5 Det stemmer i alle fall for muslimer i Midtøsten. Om de ikke lærer det av foreldre så lærer de det på skolen og gjennom barne-TV. Anonymous poster hash: e229d...4b5 Nei, det stemmer heller ikke for alle muslimer i Midtøsten. Absolutt ikke. Men noen, ja. Men hat er ikke islams budskap. Det finnes også kristne som er mest opptatt av å fordømme andre (og opp gjennom historien har satt det ut i livet), selv om kristendommens hovedbudskap er kjærlighet og snu det andre kinnet til. Anonymous poster hash: b3e72...6f5 Hvorfor blir man selvmordsbomber da, om man ikke har et hat mot de "vantro"? Og en tro på at de får direktebillett til paradis om de dør som "martyr". Jeg mener ikke at alle muslimer hater de som ikke er muslimer, men det er så mange som opplæres til dette, og DE er et enkelt bytte i rekrutteringen av selvmordbombere. Anonymous poster hash: e229d...4b5 Noen muslimer hater alt den vestlige verden står for og ønsker seg et middelaldersamfunn med sharia-lover. De aller fleste muslimer gjør det ikke. Når du skriver blander du sammen islam, muslimer og ekstremister. Det er tre helt forskjellige ting. Islam er religionen, og for de fleste tilhengere - altså muslimer - handler den ikke om hat. Et lite fåtall av verdens en milliard muslimer legger derimot vekt på de skriftstedene som kan underbygge hat og terror. Dette er ekstremistene. Både fredelige muslimer og ekstremister er tilhengere av religionen islam, men de forstår den helt forskjellig. På samme måte var både middelalderens korsfarere, som massakrerte jøder og muslimer i mengder, og min gamle bestemor som strikket gensere til hjemløse tilhengere av religionen kristendom - men de tolket den ganske forskjellig. Anonymous poster hash: b3e72...6f5 Det er vel ikke så rart vi blander, når det finnes så mange ekstreminister. Selvmordsbombere er som regel ikke en forvirret sjel a la ABB, men et nettverk av ekstreme muslimer som rekrutterer og egger hverandre opp. Og drømmer om paradis. Anonymous poster hash: e229d...4b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå