Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #1 Skrevet 18. november 2015 Jeg har store problemer med søvn, og tar Stilnoct hver kveld før jeg legger meg. Det gjør at jeg både sovner greit og får flere timers jevn søvn (selvsagt i samråd med lege). Men når jeg har sex med mannen etter å ha lagt meg, så husker jeg nesten ingen ting av det dagen etter. Jeg sovner ikke, og mannen har tydligvis ikke reagert på at jeg oppfører meg annerledes enn jeg pleier, men dagen etter er det altså nesten ute av hukommelsen min. Flere ganger har jeg opplevd at han har gitt meg et kyss og sagt noe om at det var fint i går kveld, og blitt sittende og lure på hva vi egentlig gjorde kvelden i forveien. Er det flere enn meg som reagerer slik? Jeg forstår selvsagt at løsingen er å ta tabletten senere, men ettersom den må tas rundt 30 minutter før sengetid og vi aldri planlegger sex på forhånd er det litt vanskelig. Hvis jeg først skal vente til det enten er klart at ikke noe kommer til å skje den kvelden eller til etter at vi har hatt sex, blir det rett og slett en del mindre søvn. Lurer egentlig bare på om det er flere som opplever nesten svarte hull i hukommelsen av Stilnoct. Vanligvis sovner jeg jo idet de begynner å virke, men det virker jo som om de rett og slett fører til kraftig rus hvis man holder seg våken? Anonymous poster hash: 4b142...3bc
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #2 Skrevet 18. november 2015 Ja man blir veldig ruset og borte vekk hvis man ikke sover med en gang de virker. Ta de heller en stund etter du hat lagt deg. De virker jo fort så du trenger jo ikke ta de 30 min før du legger deg eller skal sove. Vær forsiktig med disse, har gått på de i masse masse år, og det er veldig lett å missbruke de hvis man venter til rusen kommer. Da er det også lett at man i rus tar flere tabletter og man gjør masse ting man ikke burde.. Anonymous poster hash: b526a...9db
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #3 Skrevet 18. november 2015 Ja man blir veldig ruset og borte vekk hvis man ikke sover med en gang de virker. Ta de heller en stund etter du hat lagt deg. De virker jo fort så du trenger jo ikke ta de 30 min før du legger deg eller skal sove. Vær forsiktig med disse, har gått på de i masse masse år, og det er veldig lett å missbruke de hvis man venter til rusen kommer. Da er det også lett at man i rus tar flere tabletter og man gjør masse ting man ikke burde.. Anonymous poster hash: b526a...9db For meg tar det rundt 30 minutter før de virker, og legen har foreskrevet at de skal tas 30 minutter før sengetid. Jeg tror ikke det er fare for at jeg skal ta flere tabletter eller gjøre noe annet "dumt", jeg er jo alltid i senga når de begynner å virke. Ser ikke på det å ha sex med en mann jeg har kjent i 15 år som dumt, og er overhodet ikke redd for at han skal utnytte situasjonen, men det er ekkelt å ikke huske sitt eget sexliv (antakelig ikke hyggelig for ham heller, men jeg har ikke turt å si det til ham). Jeg vet at tablettene er vanedannende, men uten dem har jeg så elendig søvnkvalitet at jeg ikke fungerer på jobb. Skal ha en lang juleferie, og kutte dem ut da. Håper det har gått seg til på nyåret, men jeg har slitt med periodemessige søvnproblemer i mange år. HI Anonymous poster hash: 4b142...3bc
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #4 Skrevet 18. november 2015 Jeg opplever ikke det av stilnoct, fordi jeg ikke har noen partner for tiden. Det jeg derimot opplever er store bivirkninger. Jeg hovner opp i tannkjøttet, så hovner tunga opp, jeg får problemer med å snakke rent pga stor tunge. Jeg hovner også opp i resten av kroppen, jeg blir tyngre og det syikker i kroppen, trolig på grunn av hevelsene som kanskje kommer av opphopning av vann? Jeg får også stikking i hjerteregionen, og en generell sterk sykdomsfølelse. Alle disse bivirkningene kom imløpet av ei uke. Jeg er helt sikker på at det er bivirkninger av sovemedisinen, fordi jeg tok pillene en kort periode før, og kjente igjen symptomene og forstod sammenhengen nå. Jeg trenger kanskje ikke si at jeg har sluttet med pillene nå? Jeg har ikke tatt dem de to siste nettene, og hevelsen i tunga begynner å gi seg, og jeg har ikke så vondt i tannkjøttet i dag. Anonymous poster hash: 4c4f5...a82
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #5 Skrevet 18. november 2015 Det står veldig klart i pakningsvedlegget at det er vanlig bivirkning. Vi planlegger heller aldri sex, men jeg tar tabletten når jeg legger meg ned og blunder, altså etter jeg har sagt natta til mannen. Blir ikke mindre søvn hvis dere legger dere litt tidligere? Anonymous poster hash: 9a718...c6e
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #6 Skrevet 18. november 2015 Det står veldig klart i pakningsvedlegget at det er vanlig bivirkning. Vi planlegger heller aldri sex, men jeg tar tabletten når jeg legger meg ned og blunder, altså etter jeg har sagt natta til mannen. Blir ikke mindre søvn hvis dere legger dere litt tidligere? Anonymous poster hash: 9a718...c6e Man kan jo legge seg tidligere dersom man planlegger sex, men ofte skjer jo dette helt spontant. Anonymous poster hash: 4b142...3bc
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #7 Skrevet 18. november 2015 Hei føler at jeg må svare her! Hadde en ekskjæreste som slet veldig med søvn ( han var forresten også avholds på alkohol og alt annet egentlig ). Jeg sa til han at han måtte til lege og bestilte også timen til han.Han kom hjem med resept på den. .... Også var det den gangen han ikke sovnet ( sikkert fordi vi lå å snakket ), men skal også nevnes at han hadde tatt to stk. Gud bedre!!! Ble bare tull. Han snøvlet og gjorde en hel del ulogiske ting. Jeg ble faktisk ganske redd. Overvåkte han da i over to timer før han sovnet. Ekkel opplevelse. Han husket ingenting dagen etter. (Ble litt dårlig språk her, men skriver fra mobilen). Tror det er alfa og omega å planlegge kveldsrutinene i en periode mens man går på disse og her avtale med partner om å ikke "forstyrre" etter pillen er tatt. Jeg bruker selv innsovningspiller i perioder. Den heter "cirkadin", og er fornøyd med dem. De er ikke avhengighetsskapende og man opplever heller ikke rus av disse. Et minus med dem er at jeg synes at de er litt "svak", og det er ikke alltid at jeg sovner. Anonymous poster hash: 1a9ae...fa1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå