Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #1 Skrevet 18. november 2015 Kan ikke bruke annen prevensjon. NEI, JEG KAN IKKE BRUKE KOBBERSPIRAL!! :) Hvor stor risiko er det for graviditet dersom kondomet brukes riktig? Og utenom EL? Anonymous poster hash: 0bed7...a1d
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #2 Skrevet 18. november 2015 5-10% i året tror jeg. Anonymous poster hash: 945c2...452
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #3 Skrevet 18. november 2015 5-10% i året tror jeg. Anonymous poster hash: 945c2...452 Ok! Veldog høy risiko, da.. Hmm.. Vurderer sterilisering, men er bare 25 år og er redd for å angre. Anonymous poster hash: 0bed7...a1d
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #4 Skrevet 18. november 2015 5-10% i året tror jeg. Anonymous poster hash: 945c2...452 Ok! Veldog høy risiko, da.. Hmm.. Vurderer sterilisering, men er bare 25 år og er redd for å angre. Anonymous poster hash: 0bed7...a1d Hvis dere kan bruke noen form for sæddrepende midler i tillegg øker det sikkerheten ganske mye. Anonymous poster hash: 945c2...452
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #5 Skrevet 18. november 2015 5-10% i året tror jeg. Anonymous poster hash: 945c2...452 Ok! Veldog høy risiko, da.. Hmm.. Vurderer sterilisering, men er bare 25 år og er redd for å angre. Anonymous poster hash: 0bed7...a1d Det stemmer ikke. Kondom som brukes riktig og er av god kvalitet er nesten 100% sikkert. Anonymous poster hash: cd6ec...8da
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #6 Skrevet 18. november 2015 5-10% i året tror jeg. Anonymous poster hash: 945c2...452 Ok! Veldog høy risiko, da.. Hmm.. Vurderer sterilisering, men er bare 25 år og er redd for å angre. Anonymous poster hash: 0bed7...a1d Det stemmer ikke. Kondom som brukes riktig og er av god kvalitet er nesten 100% sikkert. Anonymous poster hash: cd6ec...8da I praksiss blir mellom 5 og 15% av par som bruker kondom som eneste beskyttelse, og som selv mener de har brukt den riktig, gravide i løpet av et år. Anonymous poster hash: 945c2...452
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #7 Skrevet 18. november 2015 5-10% i året tror jeg. Anonymous poster hash: 945c2...452 Ok! Veldog høy risiko, da.. Hmm.. Vurderer sterilisering, men er bare 25 år og er redd for å angre. Anonymous poster hash: 0bed7...a1d Det stemmer ikke. Kondom som brukes riktig og er av god kvalitet er nesten 100% sikkert. Anonymous poster hash: cd6ec...8da I praksiss blir mellom 5 og 15% av par som bruker kondom som eneste beskyttelse, og som selv mener de har brukt den riktig, gravide i løpet av et år. Anonymous poster hash: 945c2...452 Nei, det stemmer ikke. HI, vil råde deg til å snakke med legen, for her inne får du mange rare svar. Anonymous poster hash: cd6ec...8da
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #8 Skrevet 18. november 2015 5-10% i året tror jeg. Anonymous poster hash: 945c2...452 Ok! Veldog høy risiko, da.. Hmm.. Vurderer sterilisering, men er bare 25 år og er redd for å angre. Anonymous poster hash: 0bed7...a1d Det stemmer ikke. Kondom som brukes riktig og er av god kvalitet er nesten 100% sikkert. Anonymous poster hash: cd6ec...8da I praksiss blir mellom 5 og 15% av par som bruker kondom som eneste beskyttelse, og som selv mener de har brukt den riktig, gravide i løpet av et år. Anonymous poster hash: 945c2...452 Nei, det stemmer ikke. HI, vil råde deg til å snakke med legen, for her inne får du mange rare svar. Anonymous poster hash: cd6ec...8da http://www.lommelegen.no/artikkel/fordeler-og-ulemper-med-kondom http://www.kk.no/livsstil/hvor-effektiv-er-prevensjonen-din-25371 http://www.nrk.no/livsstil/finn-riktig-prevensjon-1.1314108 Ved 100% riktig bruk er kondom veldig sikkert, men i praksiss skjer det mange tabber, selv om begge parter har intensjon om å være forsiktige. Anonymous poster hash: 945c2...452
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #9 Skrevet 18. november 2015 5-10% i året tror jeg. Anonymous poster hash: 945c2...452 Ok! Veldog høy risiko, da.. Hmm.. Vurderer sterilisering, men er bare 25 år og er redd for å angre. Anonymous poster hash: 0bed7...a1d Det stemmer ikke. Kondom som brukes riktig og er av god kvalitet er nesten 100% sikkert. Anonymous poster hash: cd6ec...8da I praksiss blir mellom 5 og 15% av par som bruker kondom som eneste beskyttelse, og som selv mener de har brukt den riktig, gravide i løpet av et år. Anonymous poster hash: 945c2...452 Da vil jeg gjerne se forskningsresultater som støtter din teori. Du fremstår heller ikke som så veldig troverdig når du først sier at du tror 5-10 %, og i neste svar sier du at i praksis blir 5 - 15 % gravide. Når det kommer til ditt spørsmål hi så regnes kondom som omtrent like sikkert som annen prevensjon som f.eks p-piller. Med tanke på alder hadde jeg nok valgt å bruke kondom istedefor å sterilisere meg. Anonymous poster hash: f6f44...b64
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #10 Skrevet 18. november 2015 Takk for alle svar! Anonymous poster hash: 0bed7...a1d
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #11 Skrevet 18. november 2015 5-10% i året tror jeg. Anonymous poster hash: 945c2...452 Ok! Veldog høy risiko, da.. Hmm.. Vurderer sterilisering, men er bare 25 år og er redd for å angre. Anonymous poster hash: 0bed7...a1d Det er feil. Dersom kondom brukes riktig, så er den 5-10% i året tror jeg. Anonymous poster hash: 945c2...452 Ok! Veldog høy risiko, da.. Hmm.. Vurderer sterilisering, men er bare 25 år og er redd for å angre. Anonymous poster hash: 0bed7...a1d Det stemmer ikke. Kondom som brukes riktig og er av god kvalitet er nesten 100% sikkert. Anonymous poster hash: cd6ec...8da Riktig. Anonymous poster hash: a80bf...dd8
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #12 Skrevet 18. november 2015 5-10% i året tror jeg. Anonymous poster hash: 945c2...452 Ok! Veldog høy risiko, da.. Hmm.. Vurderer sterilisering, men er bare 25 år og er redd for å angre. Anonymous poster hash: 0bed7...a1d Det stemmer ikke. Kondom som brukes riktig og er av god kvalitet er nesten 100% sikkert. Anonymous poster hash: cd6ec...8da I praksiss blir mellom 5 og 15% av par som bruker kondom som eneste beskyttelse, og som selv mener de har brukt den riktig, gravide i løpet av et år. Anonymous poster hash: 945c2...452 Da vil jeg gjerne se forskningsresultater som støtter din teori. Du fremstår heller ikke som så veldig troverdig når du først sier at du tror 5-10 %, og i neste svar sier du at i praksis blir 5 - 15 % gravide. Når det kommer til ditt spørsmål hi så regnes kondom som omtrent like sikkert som annen prevensjon som f.eks p-piller. Med tanke på alder hadde jeg nok valgt å bruke kondom istedefor å sterilisere meg. Anonymous poster hash: f6f44...b64 Det største problemet med komdombruk er rett og slett at den blir "glemt" innimellom og feil bruk. Så vidt jeg vet forsøker de fleste statistikker å luke ut de tilfellene der kondomen ikke ble brukt, selv om det var meningen. Ofte blir kondomen satt på for sent. Hvis kondomen brukes helt riktig, hver gang, er kondom et like trygt prevansjonsmiddel som for eksempel p-piller. Problemet er at i praksiss skjer det mange feil når et par satser på kondom som eneste type prevansjon over tid. P-piller er foresten ikke så mye sikkrere pga faren for å glemme en pille, kaste opp ol. Dette er en ganske grei oversikt over hvor effektive de ulike prevansjonsmulighetene er i praksiss: http://www.contraceptivetechnology.org/the-book/take-a-peek/contraceptive-efficacy/ Anonymous poster hash: 945c2...452
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #13 Skrevet 18. november 2015 5-10% i året tror jeg. Anonymous poster hash: 945c2...452 Ok! Veldog høy risiko, da.. Hmm.. Vurderer sterilisering, men er bare 25 år og er redd for å angre. Anonymous poster hash: 0bed7...a1d Det stemmer ikke. Kondom som brukes riktig og er av god kvalitet er nesten 100% sikkert. Anonymous poster hash: cd6ec...8da I praksiss blir mellom 5 og 15% av par som bruker kondom som eneste beskyttelse, og som selv mener de har brukt den riktig, gravide i løpet av et år. Anonymous poster hash: 945c2...452 Da vil jeg gjerne se forskningsresultater som støtter din teori. Du fremstår heller ikke som så veldig troverdig når du først sier at du tror 5-10 %, og i neste svar sier du at i praksis blir 5 - 15 % gravide. Når det kommer til ditt spørsmål hi så regnes kondom som omtrent like sikkert som annen prevensjon som f.eks p-piller. Med tanke på alder hadde jeg nok valgt å bruke kondom istedefor å sterilisere meg. Anonymous poster hash: f6f44...b64 Det største problemet med komdombruk er rett og slett at den blir "glemt" innimellom og feil bruk. Så vidt jeg vet forsøker de fleste statistikker å luke ut de tilfellene der kondomen ikke ble brukt, selv om det var meningen. Ofte blir kondomen satt på for sent. Hvis kondomen brukes helt riktig, hver gang, er kondom et like trygt prevansjonsmiddel som for eksempel p-piller. Problemet er at i praksiss skjer det mange feil når et par satser på kondom som eneste type prevansjon over tid. P-piller er foresten ikke så mye sikkrere pga faren for å glemme en pille, kaste opp ol. Dette er en ganske grei oversikt over hvor effektive de ulike prevansjonsmulighetene er i praksiss: http://www.contraceptivetechnology.org/the-book/take-a-peek/contraceptive-efficacy/ Anonymous poster hash: 945c2...452 Men da kan du ikke si at kondom ikke er sikkert, da er det brukeren som svikter og det har ingenting med kondomen å gjøre. Hvis kondom blir brukt korrekt så er den sikker, det er så enkelt som det. Så må selvfølgelig hi vurdere hvor stor sannsynlighet de har for feilbruk, men da er det en brukerfeil og ikke kondom som et prevensjonsmiddel som har sviktet. Anonymous poster hash: f6f44...b64
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #14 Skrevet 18. november 2015 Hi her Brukte det endel før, ble ikke gravid, men var da ikke krise om jeg ble det. Nå er det krise.. Anonymous poster hash: 0bed7...a1d
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #15 Skrevet 18. november 2015 Hi her Brukte det endel før, ble ikke gravid, men var da ikke krise om jeg ble det. Nå er det krise.. Anonymous poster hash: 0bed7...a1d Har du mulighet til å bruke pessar? Vet ikke om det fremdeles lages, men du kan jo spørre legen? Det vil jo være en ekstra sikkerhet i tillegg til kondom. Anonymous poster hash: cd6ec...8da
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #16 Skrevet 18. november 2015 Hi her Brukte det endel før, ble ikke gravid, men var da ikke krise om jeg ble det. Nå er det krise.. Anonymous poster hash: 0bed7...a1d Det viktigste er å ha kondomet på hele samleiet. Jeg ble gravid fordi mannen var såvidt inne og hilste på i forspillet, også var det en dyktig svømmer i "smøringen" hans. Var ikke snakk om å hoppe av i svingen eller noe sånt, var bare den lille dråpen som kommer på tuppen når mannen blir hard, den kan det også være svømmere i Anonymous poster hash: c5fed...979
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #17 Skrevet 18. november 2015 Hi her Brukte det endel før, ble ikke gravid, men var da ikke krise om jeg ble det. Nå er det krise.. Anonymous poster hash: 0bed7...a1d Vi har brukt det i 8 år, minus under to graviditeter, men det var planlagte (ble gravid på første forsøk begge ganger). Ved riktig bruk skal det vel være mer sikkert enn p-piller? I alle fall minipille. Men kondomet skal da være på hele tiden (det har ikke vi gjort, men det ser ut til at folk har brent seg på det ). Anonymous poster hash: 25c33...37c
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #18 Skrevet 18. november 2015 Ligger her med en liten 3 mnds baby ved siden av meg, som kom litt uplanlagt til oss pga en kondom som falt av...så ja.... Men vi har aldri angret da, hun er jo så skjønn <3 Anonymous poster hash: 86501...a39
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #19 Skrevet 18. november 2015 Ligger her med en liten 3 mnds baby ved siden av meg, som kom litt uplanlagt til oss pga en kondom som falt av...så ja.... Men vi har aldri angret da, hun er jo så skjønn <3Anonymous poster hash: 86501...a39 DU angrer ikke, nei jeg hadde fått livet ødelagt. Skulle ønske jeg kunne bruke ppiller samtidig! Det er så lett. Anonymous poster hash: 0bed7...a1d
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #20 Skrevet 18. november 2015 Hi herBrukte det endel før, ble ikke gravid, men var da ikke krise om jeg ble det.Nå er det krise..Anonymous poster hash: 0bed7...a1d Det viktigste er å ha kondomet på hele samleiet. Jeg ble gravid fordi mannen var såvidt inne og hilste på i forspillet, også var det en dyktig svømmer i "smøringen" hans. Var ikke snakk om å hoppe av i svingen eller noe sånt, var bare den lille dråpen som kommer på tuppen når mannen blir hard, den kan det også være svømmere i Anonymous poster hash: c5fed...979 Jepp. Tar på tidlig hadde aldri i verden turt noe annet Anonymous poster hash: 0bed7...a1d
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #21 Skrevet 18. november 2015 Hi her Brukte det endel før, ble ikke gravid, men var da ikke krise om jeg ble det. Nå er det krise.. Anonymous poster hash: 0bed7...a1d Vi har brukt det i 8 år, minus under to graviditeter, men det var planlagte (ble gravid på første forsøk begge ganger). Ved riktig bruk skal det vel være mer sikkert enn p-piller? I alle fall minipille. Men kondomet skal da være på hele tiden (det har ikke vi gjort, men det ser ut til at folk har brent seg på det ).Anonymous poster hash: 25c33...37c Ja, jeg har alltid hatt det på hele tiden. Stresser litt med det siden jeg ikke "har råd til uhell" men hvis jeg følger med på eggløsning (tar tempen osv), burde det vel gå greit. Anonymous poster hash: 0bed7...a1d
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #22 Skrevet 18. november 2015 5-10% i året tror jeg. Anonymous poster hash: 945c2...452 Ok! Veldog høy risiko, da.. Hmm.. Vurderer sterilisering, men er bare 25 år og er redd for å angre. Anonymous poster hash: 0bed7...a1d Det stemmer ikke. Kondom som brukes riktig og er av god kvalitet er nesten 100% sikkert. Anonymous poster hash: cd6ec...8da I praksiss blir mellom 5 og 15% av par som bruker kondom som eneste beskyttelse, og som selv mener de har brukt den riktig, gravide i løpet av et år. Anonymous poster hash: 945c2...452 Da vil jeg gjerne se forskningsresultater som støtter din teori. Du fremstår heller ikke som så veldig troverdig når du først sier at du tror 5-10 %, og i neste svar sier du at i praksis blir 5 - 15 % gravide. Når det kommer til ditt spørsmål hi så regnes kondom som omtrent like sikkert som annen prevensjon som f.eks p-piller. Med tanke på alder hadde jeg nok valgt å bruke kondom istedefor å sterilisere meg. Anonymous poster hash: f6f44...b64 Det største problemet med komdombruk er rett og slett at den blir "glemt" innimellom og feil bruk. Så vidt jeg vet forsøker de fleste statistikker å luke ut de tilfellene der kondomen ikke ble brukt, selv om det var meningen. Ofte blir kondomen satt på for sent. Hvis kondomen brukes helt riktig, hver gang, er kondom et like trygt prevansjonsmiddel som for eksempel p-piller. Problemet er at i praksiss skjer det mange feil når et par satser på kondom som eneste type prevansjon over tid. P-piller er foresten ikke så mye sikkrere pga faren for å glemme en pille, kaste opp ol. Dette er en ganske grei oversikt over hvor effektive de ulike prevansjonsmulighetene er i praksiss: http://www.contraceptivetechnology.org/the-book/take-a-peek/contraceptive-efficacy/ Anonymous poster hash: 945c2...452 Men da kan du ikke si at kondom ikke er sikkert, da er det brukeren som svikter og det har ingenting med kondomen å gjøre. Hvis kondom blir brukt korrekt så er den sikker, det er så enkelt som det. Så må selvfølgelig hi vurdere hvor stor sannsynlighet de har for feilbruk, men da er det en brukerfeil og ikke kondom som et prevensjonsmiddel som har sviktet. Anonymous poster hash: f6f44...b64 Nettopp. Kondom brukt riktig og helt fra begynnelsen av er omtrent 100% sikker. Anonymous poster hash: a80bf...dd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå