Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #1 Skrevet 18. november 2015 I helgen er det julebord hjemme hos en av veninnene mine. Mat og drikke og etterpå ut på byn. Desverre ser jeg at jeg blir nødt til å avlyse. Og grunnen er så teit som at jeg ikke har noe egnet å ha på beina. Det jeg har kan ikke brukes og jeg har egentlig ikke råd til å kjøpe noe nytt. Har problemer med et kne og kan dermed ikke bruke annet enn så og si flate sko. Har også en betennelse på ene hælen og må ha sko med rikelig plass så det ikke blir unødvendig trykk på hevelsen. Pr. i dag har jeg kun joggesko som funker og det får man ikke på byn med. Samtidig så trenger jeg dette sosiale da jeg er arbeidsledig og sitter for det meste hjemme. Å bare delta på maten er ikke et alternativ for det blir bare mas fra de andre. Har ca 1000 kr. jeg har gjemt unna for gubben til dårlige tider. Vurderer å kjøpe sko for disse og juge og si jeg har fått de av ene veninnen min. Hender rett som det er at jeg kommer gjem fra henne med både det ene og andre som hun har kjøpt men ikke vil ha likevel. Vil ikke låne penger av noen heller. Ikke vet jeg hvem jeg skulle spurt om å låne av heller. Luksusproblem, men for meg er det viktig å være litt sosial inn i mellom. Anonymous poster hash: 60593...510
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #2 Skrevet 18. november 2015 Kan du ikke spørre om å få låne et par sko den kvelden? Jeg ville ikke brukt opp den tusenlappen. Den kommer du nok til å trenge til viktigere ting hvis du er arbeidsldig. Anonymous poster hash: ad99b...4e5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #3 Skrevet 18. november 2015 Altså, du drar ikke på julebord med venninner pga feil sko? Drit i skoene da. Skyld på skade, ta på varme sokker. Sko er ikke viktig. Anonymous poster hash: c090f...b25
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #4 Skrevet 18. november 2015 Du sier du har ei venninne som du stadig vekk får sko og klær av som hun ikke vil ha allikevel? Da har hun tydeligvis samme str som deg? Kan du ikke spørre om å låne noe av henne, eller en av de andre venninnene dine? De har sikkert forståelse for situasjonen, i tillegg til at de garantert synes det er dumt at du dropper julebord pga sko. De hjelper deg sikkert! Hvis det ikke går, tror jeg faktisk jeg ville brukt noen av de pengene du snakket om til å kjøpe et par sko. Det høres jo ut som om du trenger dem! Og det kommer vel andre anledninger fremover hvor du kan trenger disse skoene? Skjer jo alltid mye i tida før jul og i selve jula. Så hvis du vet skoene kommer til å bli mye brukt, ville jeg kjøpt dem. Det går jo på helsa løs hvis du ikke har ordentlige sko...! Anonymous poster hash: 2fb11...ae3
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #5 Skrevet 18. november 2015 Hadde kjøpt sko for den 1000 lappen. Som hun over sier, hva skal du gjøre resten av festdager i nov og des? Du trenger det jo åpenbart! Du skal dra på det julebordet, komme deg ut å være litt sosial Forøvrig spiller det ingen rolle hva du har på deg på byen. De fleste er opptatt med seg og sitt, og litt alkohol i tillegg. Ingen bryr seg hva du har på beina. Har selv gått med herre treningsthigts på byen( sølte på buksa hos en kompis, eneste som passet sånn ok). Kvelden ble helt fantastisk likevel Anonymous poster hash: f8f14...195
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #6 Skrevet 18. november 2015 Har du råd til å gå på byen, kjøpe vertinnegave, evt spleise på julebord osv dersom du har så dårlig råd? I tillegg har du kanskje barn siden du er her inne og trenger kanskje den 1000 lappen for å lage en hyggelig jul? Jeg synes du stresser for mye. Gå på julebordet og enten går du hjem og skylder på skade eller så tar du på deg joggesko/litt finere sko og forklarer at det ikke passer med antrekket med du har skade i beinet. Du sier selv du ikke kan gå på andre sko, hvorfor bruke penger på nye sko da? Lån av ei venninne eller bruk det du har! Anonymous poster hash: c0109...ef8
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #7 Skrevet 18. november 2015 Virkelig?? Du kan ikke være sosial fordi du ikke vil gå i joggesko på byen? Ja huff, verden er fæl altså!! Noen må gå. Ring Erna! Anonymous poster hash: ebc64...b5b
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #8 Skrevet 18. november 2015 Venninnene dine gir garantert faderullan i hva du har på beina, så lenge du kommer. Anonymous poster hash: 72535...12b
TinaK 1990 Skrevet 18. november 2015 #9 Skrevet 18. november 2015 Dra på julebordet. ...dropp byen hvis det er krise.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #10 Skrevet 18. november 2015 Det er klart du kan gå med joggesko på byen, det er da ingen som bryr seg om det. Spesielt hvis du har noen som er litt nøytrale. Anonymous poster hash: df549...741
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #11 Skrevet 18. november 2015 Jeg har gått med joggesko til alt - penkjole på julebord, bunad på syttendemai, bursdag, jobbintervju - pga skade. Det er ingen grunn til å bli hjemme av den grunn! Anonymous poster hash: a21de...960
Mamma_til_2 Skrevet 18. november 2015 #12 Skrevet 18. november 2015 Er de virkelig dine venner så forstår de om du forklarer din økonomiske situasjon om dette hindrer d3g i og dra, og om det bare er sko problemet så er ikke det noe problem, enten låner du ett par eller så drar du i joggeskoene!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #13 Skrevet 18. november 2015 Pynt deg på julebordet - uten sko. Ta med olabukse og joggesko til bytur. Alt begrunnet med at det er bare de skoa beinet ditt tåler nå. Går helt fint det☺ Anonymous poster hash: a421b...c04
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #14 Skrevet 18. november 2015 Men hvorfor må du lyve til mannen din om å kjøpe nye sko? Han må da skjønne at du trenger noe å ha på bena til julens festligheter? Anonymous poster hash: b0eb5...5e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå