Gå til innhold

julebord med jobben i permisjon, ammer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er invitert på julebord med jobben. Ammer min da 6 uker gamle baby som aldri har fått flaske. Kan baby være hjemme med pappa og flaska og se om det går bra, eller hadde dere prøvd å gi flaske innimellom disse to ukene før julebordet for å venne baby med flaske? Jeg skal ikke drikke, så ammer før og etter julebordet, men jeg er 45 min unna med bil, så litt kjipt om baby ikke tar flaska.

Tips? Holde meg hjemme?? :-O :(

Anonymous poster hash: c20c5...9e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville prøvd med flaska litt på forhånd, særlig når babyen er så liten. De spiser jo ofte når de er så små.

Skrevet

Ja, og kvelden er jo verst. Han henger ikke i puppen slik de andre gjorde da de var babyer, mem spiser gjerne hver time på kvelden.

Litt kjipt å måtte kjøre hjem midt i middagen pga flaskeproblemer :)

Anonymous poster hash: c20c5...9e2

Skrevet

Hvis barnet bare er 6 uker og vanligvis får pupp ville jeg holdt meg hjemme.

Anonymous poster hash: 61c59...e42
Skrevet

Jeg er tilhenger av at man fortsatt skal være et selvstendig individ og gjøre ting uten babyen, men når babyen kun er 6 uker og blir ammet så hadde jeg helt klart holdt meg hjemme.

Anonymous poster hash: edeaf...dbc
Skrevet

Jeg hadde prøvd med flaske på forhånd. Hvis det går greit hadde jeg tatt en tur på julebordet.

Anonymous poster hash: 4c83d...a04

Skrevet

Jeg er også helt for at man skal komme seg ut og gjøre sine ting, men 6 uker hadde vært for tidlig for meg. Da hadde jeg såvidt kommet meg ut av bleiene etter renselsen, og tanken om flasketrening hadde ikke engang streifet meg.

Skrevet

Med en baby på 6 uker som ammes så hadde jeg blitt hjemme. Jeg hadde ikke klart å kose meg uansett.

Anonymous poster hash: 15adc...f1e

Skrevet

Når den er så liten hadde jeg ikke orket å stresse med julebordet. Kos deg hjemme med babyen <3

Anonymous poster hash: d9bb2...098
Skrevet

Jeg hadde forsøkt å gi flaske å forhånd. Det er mye lettere å få til det nå en om et par måneder. Vi ga flaske ca en gang i uka til første fra han var et par uker og han tok alltid flaske de gangene vi trengte det. Med andremann klarte vi ikke å gjennomføre det på og det endte opp med at han var helt avhengig av meg til han var godt over ett år pga ammingen.

På julebordkvelden hadde jeg ammet før jeg dro og vært med på middagen (med telefonen ved siden av) og dratt hjem når middagen var ferdig.

Anonymous poster hash: 12abc...d71

Skrevet

Personlig haddebieg nok blitt hjemme, mest fordi jeg har vært i dårlig form etter fødsel, ammetåke og lite søvn når babyene har vært seks uker. Men hvis du føler deg i grei form ville jeg absolutt prøvd at han tar flaske først! Ellers risikerer du at mannen ringer før du har fått i deg velkomstdrinken og sier at du må kommer hjem og amme. Når deber så små spiser de jo ofte hver time eller enda oftere.

Skrevet

Julebord, fest og morro får vente spør du meg. Nå er du nybakt mor som ammer, prioriter babyen din. Kommer utallige julebord senere ;)

Anonymous poster hash: dccb7...9c7

Skrevet

Prøv med flaske først, eller så får pappa mate med kopp sprøyte elller lignende hvis det skulle bli helt krise. Men for at det skal bli minst stress for alle, prøv med flaske :)

Anonymous poster hash: d9a1e...954

Skrevet

Prøvd litt på forhånd:) far er da like bra som mormor deilig for mor å komme seg littnut sv boblen i noen timer:)

Skrevet

Jeg hadde blitt hjemme.

Når baby er 6 mnd er ikke far like viktig nei. Kunn mor og pupp som er viktig

Anonymous poster hash: 24086...cd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...