Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #1 Skrevet 18. november 2015 Etter 4 barn lurer jeg på om vi har et litt overdrevet fokus på at babyer skal ligge på mage, mage, mage! Ingen av mine har likt det som nyfødte. Med første prøvde og prøvde vi. Han skrek og var misfornøyd. Med numner to prøvde vi også. Mindre med nr 3 og nå med nr 4 er vi svært avslappet. Greia er at alle har ligget masse på magen når de klarer å snu seg selv. Det er ingen forskjell på de motorisk. Den eldste er kanskje noe dårligere, men det er nok tilfeldig. Hva tenker dere? Vi har startet å si "ja" når helsesøster messer om mageleie,uten at vi stresser med det. Anonymous poster hash: 1acc6...492
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #2 Skrevet 18. november 2015 Etter 4 barn lurer jeg på om vi har et litt overdrevet fokus på at babyer skal ligge på mage, mage, mage! Ingen av mine har likt det som nyfødte. Med første prøvde og prøvde vi. Han skrek og var misfornøyd. Med numner to prøvde vi også. Mindre med nr 3 og nå med nr 4 er vi svært avslappet. Greia er at alle har ligget masse på magen når de klarer å snu seg selv. Det er ingen forskjell på de motorisk. Den eldste er kanskje noe dårligere, men det er nok tilfeldig. Hva tenker dere? Vi har startet å si "ja" når helsesøster messer om mageleie,uten at vi stresser med det. Anonymous poster hash: 1acc6...492 Jeg tror disse rådene er mest ment for de folka som lar babyene ligge under babygymmen i timesvis. Når barnet ligger på magen på brystet til foreldrene trener det jo like mye, men litt hyggeligere. Jeg syns forsåvidt det er spesielt å gi en 4. gangs sånne råd når hun har sett de tre andre utvikle seg fint. Men de går jo litt på autopilot disse helsesøsterne... Anonymous poster hash: 084a4...a42
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #3 Skrevet 18. november 2015 Skal innrømme at vi har brukt babygym en del...men synes også det begrenset seg av seg selv med hvor lenge de ville ligge der. Eneste vi er forsiktige med er vippestol...men ikke hysteriske heller. Jeg synes det er litt dumt hvis helsestasjonene fortsetter å gi råd som mange ikke behøver å følge. Mageleie er en ting,nattamming en annen ting jeg synes det er overdrevet mye stressing med Anonymous poster hash: 1acc6...492
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #4 Skrevet 18. november 2015 Vi gadd ikke stresse med det da vår hatet det. Ved fire måneder begynte hun å synes det var greit. Hun er helt normalt utviklet motorisk. Anonymous poster hash: b80f9...b9e
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #5 Skrevet 18. november 2015 Vi gadd ikke stresse med det da vår hatet det. Ved fire måneder begynte hun å synes det var greit. Hun er helt normalt utviklet motorisk. Anonymous poster hash: b80f9...b9e Det er dette "alle" sier. Det er derfor jeg lurer på om mange av oss deltar i en massiv gruppeløgn. Anonymous poster hash: 1acc6...492
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #6 Skrevet 18. november 2015 Vi gadd ikke stresse med det da vår hatet det. Ved fire måneder begynte hun å synes det var greit. Hun er helt normalt utviklet motorisk. Anonymous poster hash: b80f9...b9e Det er dette "alle" sier. Det er derfor jeg lurer på om mange av oss deltar i en massiv gruppeløgn. Anonymous poster hash: 1acc6...492 Tror det er mange som ikke vil innrømme de ikke trener så mye på det samt at det finnes mange som trener og noen trener for mye. Det er faktisk en del foreldre som trener for mye på ting barnet ikke er klar for. Som feks å skyve albuer inntil kroppen slik at de reiser kroppen og dermed får opp hodet. I følge manuellterapeuten til min datter var det IKKE bra å tvinge barnet opp slik og han hadde hatt flere barn med feilbelastninger. Mageleie skal foregå på barnets premisser. Man skal prøve hver dag og oppmuntre, vil ikke barnet avslutter du og prøver igjen siden. Vi prøvde to ganger om dagen men hun nektet leeeeenge. Anonymous poster hash: b80f9...b9e
TinaK 1990 Skrevet 18. november 2015 #7 Skrevet 18. november 2015 Jeg hører på rådene fra helsestasjon eller fysioterapeut.
Chupa chups Skrevet 18. november 2015 #8 Skrevet 18. november 2015 Stresser ikke med det. Men klart man er stresset med nr.1. Man får jo inntrykk av at milepælene må nås innenfor et strengt regime. Vi har baby nr.3 nå, og lar henne få gjøre akkurat som hun vil når hun vil på lekematta si. Men jeg ser enkelte andre lar barna sitte veldig mye i vippestol, og det skjønner jeg at hs vil begrense.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #9 Skrevet 18. november 2015 Før fikk barna dette inn gjennom bleieskift. (man måtte snu barnet). Nå gjør man ikke det lengre. Det er jo også nå debatter her om at folk lurer på hvor mange timer babyen kan ligge i vippestol. Jeg tror det er klokt av helsesøster å gi disse rådene. Man skal ikke forsere utviklingen, men legge til rett for at barna får en god motorisk utvikling. Anonymous poster hash: 3b072...66b
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #10 Skrevet 18. november 2015 Vi stresset ikke med noen av våre da de absolutt ikke likte det i starten. Første likte det ikke før hun var rundt 4 mnd, andre var knapt 2 mnd da hun likte det. Skjedde plutselig over natta med begge. Det kommer når det kommer. Så lenge de ikke kun ligger i senga eller i vippestol så er det vel ok. Vi fikk for øvrig beskjed om at vi tydeligvis hadde jobbet bra med det på kontroll hos helsesøster, selv om vi ikke hadde gjort noe i det hele tatt. Jeg bare nikket og smilte Råd fra helsestasjonen tar jeg med en klype salt. Vi har fått beskjed om å kutte ut yoghurt (som hun trenger pga magen) pga sukker og i neste setning fått tips om å bruke nugatti på brødskiva! Det var da jeg gav dem opp som rådgiver når det gjaldt barn og kosthold i hvertfall. Anonymous poster hash: 4b963...b22
februarprins2013 Skrevet 18. november 2015 #11 Skrevet 18. november 2015 min gjorde det fra han var 4 uker, for oss har dette kun vert postiv,da han ble sterk i nakken , krabbet tidlig og gikk på 1 årsdagen sin
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #12 Skrevet 18. november 2015 Alle barn er forskjellig Anonymous poster hash: 362ac...8f5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #13 Skrevet 18. november 2015 Når mine var nyfødt hadde jeg de i mageleie oppå meg. Det likte de bedre enn å ligge alene. Anonymous poster hash: 52c41...868
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå