Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #1 Skrevet 18. november 2015 Gutten min på litt over 4 år har i perioder tisset på seg opptil flere ganger om natten mens andre perioder står han alltid opp og tisser på doen. Noen som har noen tips til å få vekk de periodene for nå begynner jeg å bli lei? Sa nå at han måtte begynne med bleie men da begynte han å hylgrine for det ville han ikke. Det er akkurat som han Gjør det med vilje for han ikke gidder å stå opp Anonymous poster hash: 6b035...bc9
*SommerFrisk* Skrevet 18. november 2015 #2 Skrevet 18. november 2015 .... Han er 4 år. Ikke stress. Så klart gjør han det ikke med vilje for å irritere deg. Det er helt normalt Slutt å stress og slutt å true det går over.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #3 Skrevet 18. november 2015 Jo mer du truer med bleie, jo verre gjør du det for barnet ditt! Du gjør han skamfull for noe som ikke er hans feil. De gangene det har skjedd her så har barnet vært knust selv, mistet selvtilliten sin. Vi har aldri blitt sure eller sinna, vi har trøstet og lagt han i vår seng resten av natta. Til nå har han kun hatt ett uhell i den alderen og jeg tror det er fordi vi aldri har gjort en stor sak utav det, vi bygger opp og trøster uansett hvor slitne vi har vært med full vaskeaksjon midt på natta.... Vær så snill, ikke vis frustrasjonen til den stakkars gutten, ingen velger å tisse på seg med vilje, det er ubehagelig for for barnet. Anonymous poster hash: a5608...01d
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #4 Skrevet 18. november 2015 Jo mer du truer med bleie, jo verre gjør du det for barnet ditt! Du gjør han skamfull for noe som ikke er hans feil. De gangene det har skjedd her så har barnet vært knust selv, mistet selvtilliten sin. Vi har aldri blitt sure eller sinna, vi har trøstet og lagt han i vår seng resten av natta. Til nå har han kun hatt ett uhell i den alderen og jeg tror det er fordi vi aldri har gjort en stor sak utav det, vi bygger opp og trøster uansett hvor slitne vi har vært med full vaskeaksjon midt på natta.... Vær så snill, ikke vis frustrasjonen til den stakkars gutten, ingen velger å tisse på seg med vilje, det er ubehagelig for for barnet. Anonymous poster hash: a5608...01d Jeg har ikke gjort en stor sak av de de første 50 gangene men nå er jeg lei. Jeg har trøstet og han har fått kommet i min seng. Men nå begynner det å bli ett stort problem. Anonymous poster hash: 6b035...bc9
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #5 Skrevet 18. november 2015 Ta em tur til legen for å finne ut om det er noe medisinsk Anonymous poster hash: cc9a3...673
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. november 2015 #6 Skrevet 18. november 2015 Min er 8 år og tisser enda på seg. Ikke like hyppig som før, men allikevel. Han har gjort det siden han sluttet ned nattbleie for 3 år siden. Prøv kiropraktor.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #7 Skrevet 18. november 2015 Var på 4 års kontroll med jenta mi nettopp. Vi har også problem med tissing på natt. Hun sa det er hormonelt å ingenting å bekymre seg over enda. Helt normalt ved 4 år. Vi tar henne opp før vi legger oss rundt kl 23. Da holder hun seg stort sett tørr. Har holdt på slik over et år med maaaange uttissinger før vi begynte å ta henne opp. Lei såklart men går vel over til slutt Anonymous poster hash: c97d9...e80
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #8 Skrevet 18. november 2015 Helsesøster mente at vi ikke trengte bekymre oss for dette før hun var minst fem fordi det er så vanlig. Heller bruke bleie eller andre løsninger som å ta opp som vi gjør. Finn noe som fungerer for dere. På kid har de vaskbare tisselaken. Her er det også motstand mot bleier, hun er jo stor jente må vite. Men om det ikke hadde fungert å ta henne opp hadde vi nok overtalt til nattbleie en liten stund til. Anonymous poster hash: c97d9...e80
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #9 Skrevet 18. november 2015 Kjøp nattruser til han da. Og du må ikke true med bleier. Forklar at det er mange som bruker nattruse og at de bare ikke snakker om det. At det er deres og mammaen og pappaen sin lille hemmelighet. Han er jo kjempe lei seg og flau over dette. Vår fireåring hadde et tilbakefall med tissing om natten en periode og de fant ikke noe galt. Vi brukte nattruse og det var helt greit å bruke det om vi hadde det som en hemmelighet. Sikkert helt feil pedagogisk men jeg viste frem nattbindet mitt og sa at noen ganger måtte mamma bruke damebleier om natten. Barnet må ikke føle skam over dette. Det er jo kanskje feil å si at vi skal holde det hemmelig i den sammenheng men det hjalp her i allefall. Anonymous poster hash: b1515...c97
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #10 Skrevet 18. november 2015 Vår sønn tisset på seg frem til han var 7 år. Vi brukte nattbleier (slike trusebleier fra apoteket) hele veien. Helt uaktuelt at vi skal vaske alt av sengetøy hver dag. Nå er han 8 og tisser aldri mer i senga. 2 andre kammerater av han brukte faktisk bleie ved overnatting i 1.klasse (foreldrene fortalte meg det - holdt det hemmelig så gutten vår ikke fikk vite det). Det er altså veldig vanlig at gutter bruker lang tid å bli tørre på natta! Anonymous poster hash: db09b...740
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #11 Skrevet 18. november 2015 Vi begrenser drikke etter kl 17. Hjelper veldig her. Anonymous poster hash: 95dd9...850
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå