Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #1 Skrevet 17. november 2015 Skal til legen snart og tenker å be legen om å vurdere en gradert sykemelding til meg. Burde jeg informere min leder på forhånd? Det er ikke noen tiltak som kan gjøres på arb.plassen såvidt jeg kan se... Vi er ia bedrift. Anonymous poster hash: f80af...2fe
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #2 Skrevet 17. november 2015 Ja, jeg advarte sjefen mot langtids sykemelding pga nakken ... Nå er jeg på omskolering ett år etter... Anonymous poster hash: 86d6a...2e7
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #3 Skrevet 17. november 2015 Selvfølgelig! Dersom du ikke klarer å være på jobb må du informere leder. Dere er IA bedrift og du kan da bruke 8 egenmeldingsdager før du trenger sykmelding. Tilrettelegging skal alltid diskuteres selv om du mener det er opplagt at det ikke kan gjøres noe. Tilrettelegging kan jo f.eks være at du kan jobbe halve dager...... Anonymous poster hash: 386dd...ca9
Serepta Skrevet 17. november 2015 #4 Skrevet 17. november 2015 Jeg hadde satt pris på det som sjef ja. Regner med at stillingen din ikke er ubetydelig, så de må jo omorganisere på et eller annet vis.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #5 Skrevet 17. november 2015 Jeg er sykemeldt. Jeg visste om behandlingen et år på forhånd. Jeg gav beskjed. De skaffet vikar på plass uka før ejg gikk ut. Jeg kommer til å være borte i 3-4 måneder. Det var helt uproblematisk for meg. Så snart jeg visste dato for innleggelse var hjulene i gang. Det er vin, vin for både meg og arbeidsgiver. Arbeidsoppgavene mine er ivaretatt, og jeg slipper å komme tilbake til et hav av jobb. Det var bedre for arbeidsgiver, så min funksjon kunne bli dekket for de også. Anonymous poster hash: 56115...d9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå