Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #1 Skrevet 17. november 2015 Vi skal kjøpe ny hund, og står mellom Labrador og Engelsk springer spaniel. Har hatt springer tidligere, som vi var veldig fornøyde med! Noen erfaringer/innspill??? Anonymous poster hash: 7de3e...479
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #2 Skrevet 17. november 2015 Elsker labrador , snill og trofast følgesvenn som.er glad I mat. Liker tur men min trengte ikke timevis om dagen, en hovedtur og ute og tisse i løpet av dagen. Elsker å bade og rydder bordet med halen om de får mulighet, de er glade og hele kroppen smiler ☺ glad I barn men ikke vakthund. Boffer litt iblandt når det kommer noen☺ Anonymous poster hash: 3fae0...249
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #4 Skrevet 17. november 2015 Takk for svar! Oj, hvis det er kun de to det står mellom er svaret klinkende klart: LABRADOR! De er verdens koseligste, godmodigste, snilleste , blideste og morsomste hunder. Springer spaniel kan bli veldig krevende, stressende og slitsom. Eller, hadde valgt labrodor uansett om det sto mellom alle verdens raser, nesten (hadde lurt litt på boxer også, da...) Anonymous poster hash: 9f4a6...959
Mammatilfinesmå Skrevet 18. november 2015 #5 Skrevet 18. november 2015 Takk for svar! Oj, hvis det er kun de to det står mellom er svaret klinkende klart: LABRADOR! De er verdens koseligste, godmodigste, snilleste , blideste og morsomste hunder. Springer spaniel kan bli veldig krevende, stressende og slitsom. Eller, hadde valgt labrodor uansett om det sto mellom alle verdens raser, nesten (hadde lurt litt på boxer også, da...) Anonymous poster hash: 9f4a6...959 Jeg opplevde ikke vår springer som krevende, stressende eller slitsom, men det er klart at den hadde mye energi.. Huff, dette var vanskelig!! Er bare redd at labradoren blir for stor..
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #6 Skrevet 18. november 2015 Har hatt begge og vanskelig valg. Synes de var ganske like energimessig. Springeren levde lengst og var generelt en friskere hund i alderdommen. Kanskje tilfeldig men har møtt mange flere mennesker med syk lab da. De var begge fine familiehunder og krevde like mye mosjon. Lab var skikkelig matvrak og la lett på seg. Hvis jeg MÅ velge heller vektskåla en anelse mot springer. Uansett hva du velger så er begge rasene fine familiehunder. Anonymous poster hash: 3af78...d11
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #7 Skrevet 18. november 2015 Takk for svar! Oj, hvis det er kun de to det står mellom er svaret klinkende klart: LABRADOR!De er verdens koseligste, godmodigste, snilleste , blideste og morsomste hunder. Springer spaniel kan bli veldig krevende, stressende og slitsom. Eller, hadde valgt labrodor uansett om det sto mellom alle verdens raser, nesten (hadde lurt litt på boxer også, da...) Anonymous poster hash: 9f4a6...959 Du mener springer er slitsom men sier boxer er et alternativ. Har du egentlig kunnskap om hund? En boxer er en hund med MASSE energi og er generelt en tøff hund. En fin hund absolutt men dette er en hund som trenger masse. De kan være ekstremt krevende og strie i valpe/unghundperioden. Det er en stor hund med en stor hunds energi. Anonymous poster hash: 3af78...d11
Mammatilfinesmå Skrevet 18. november 2015 #8 Skrevet 18. november 2015 Har hatt begge og vanskelig valg. Synes de var ganske like energimessig. Springeren levde lengst og var generelt en friskere hund i alderdommen. Kanskje tilfeldig men har møtt mange flere mennesker med syk lab da. De var begge fine familiehunder og krevde like mye mosjon. Lab var skikkelig matvrak og la lett på seg. Hvis jeg MÅ velge heller vektskåla en anelse mot springer. Uansett hva du velger så er begge rasene fine familiehunder. Anonymous poster hash: 3af78...d11 Takk for svar!! Vi kjøper nok ny springer
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #10 Skrevet 18. november 2015 Hadde tatt en rase med mindre pels 😁 hater å finne hunderhår rundt om. Anonymous poster hash: 6beff...c43
Mammatilfinesmå Skrevet 18. november 2015 #11 Skrevet 18. november 2015 Hadde tatt en rase med mindre pels hater å finne hunderhår rundt om. Anonymous poster hash: 6beff...c43 Har du et godt forslag?
MammaTilNick Skrevet 18. november 2015 #12 Skrevet 18. november 2015 Jeg har en staffordshire bull terrier. Det er faktisk en av de mest barnevennlige hunderasene man kan få. Hun elsker alle mennesker og er familiens trofaste bestevenn. De røyter ikke svære "dotter" heller, men korte hår. Om hunden får et bra hundefôr så skal de ikke røyte mye heller 😊 en springer er jo en jakt/brukshund. Da hadde jeg heller gått for labrador 😊
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #13 Skrevet 18. november 2015 Jeg har en staffordshire bull terrier. Det er faktisk en av de mest barnevennlige hunderasene man kan få. Hun elsker alle mennesker og er familiens trofaste bestevenn. De røyter ikke svære "dotter" heller, men korte hår. Om hunden får et bra hundefôr så skal de ikke røyte mye heller 😊 en springer er jo en jakt/brukshund. Da hadde jeg heller gått for labrador 😊 Labrador er jo også en jakt/brukshund. Anonymous poster hash: aea73...3ac
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #14 Skrevet 18. november 2015 Hadde vurdert portugisisk vannhund eller konge puddel. Jeg liker ikke mye hundehår, og har bare hatt gode opplevelser når jeg har vært i kona med slike hunder. Vippet kan også være grei, men de kan være litt "katt" når den er inne. Anonymous poster hash: 6beff...c43
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #15 Skrevet 18. november 2015 Engelsk springel spaniel på grunn av helsa. Anonymous poster hash: fcaf7...184
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå