Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #1 Skrevet 17. november 2015 Forhåndsinfo: Gift, tre barn og leier bolig. Mannen har ekstremt lav inntekt. Nå er situasjonen sånn at mannen får arve et hus. Svigerfar vil at dette skal stå på mannen (i utgangspunktet forståelig) og ikke på oss sammen. Men så er det sånn at mannen har ekstremt lav inntekt og jeg betaler alle faste utgifter hver eneste mnd, han betaler ikke en krone. Dette betyr at jeg må ut med rundt 20.000,- per mnd i utgifter som ikke gir verdi, altså 240.000,- per år. Vi får ikke boliglån pga mannens inntekt, og det at han nå får arve dette huset (som selvsagt kommer hele familien tilgode) gjør at jeg syns det er utrolig bittert at han skal bygge seg opp en verdi når han ikke bidrar økonomisk, mens jeg står for utgiftene og ikke får bygget opp noe, ikke har mulighet til å spare etc. Hvorfor situasjonen er som den er med inntekt spiller ingen rolle, men jeg lurer på hvordan dere ville løst dette. Jeg har lite lyst å betale alt, mens mannen bygger verdi. Har ingen planer om skilsmisse, men jeg ønsker å være økonomisk uavhengig, noe han absolutt ikke er per dags dato, og jeg forsørger han selvsagt siden vi er gift. Men må jeg bare akseptere at jeg "taper" her uansett? Anonymous poster hash: c52a5...b73
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #2 Skrevet 17. november 2015 Ehh. Nei det bør du ikke finne deg i. Da må dere i såfall betale alle utgifter halvt om halvt. Om ikke det går så må du få andel i huset Anonymous poster hash: 00f36...d5f
n74 Skrevet 17. november 2015 #3 Skrevet 17. november 2015 Jeg hadde sagt at jeg ikke ville flytte inn i huset hvis du ikke kan bygge deg opp en verdi på det. Det er flere måter å løse det på. Feks at dere avtaler hvor stor verdi som skal tilskrives deg hvert år ut i fra at det er du som betaler alt. En annen måte å gjøre det på er at mannen din leier ut huset, og bruker leieinntektene på å være med å bidra økonomisk i familien. Altså, dette blir hans inntekt, men da må han også være med å dele på utgiftene.
Babykilo Skrevet 17. november 2015 #4 Skrevet 17. november 2015 Det synes jeg er veldig forståelig. Og i denne situasjonen tror jeg at jeg ville innkalt til møte med dere og svigerforeldrene dine. Så sier du det slik det er, be om hjelp til å finne en løsning. Særeier er i utgangspunktet ok, men det skal ikke bli slik at du bare må betale uten å få noe av varig verdi. Det syns jeg du skal stå ved.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #5 Skrevet 17. november 2015 Jeg hadde aldri inngått denne avtalen, med mindre jeg selv kunne spare meg penger på sparekonto, lik det man hadde betalt i lån for et hus. Man vil da ikke stå på bar bakke om det skulle skje noe med forholdet! Still det ultimatum. Anonymous poster hash: 303b3...608
Gjest Muji81 Skrevet 17. november 2015 #6 Skrevet 17. november 2015 Dette må du ikke finne på å Gjøre! Du må snakke med noen som kan økonomi og juss. Banken din eller advokat! Ikke bli lurt inn i dette
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #7 Skrevet 17. november 2015 Jeg hadde aldri inngått denne avtalen, med mindre jeg selv kunne spare meg penger på sparekonto, lik det man hadde betalt i lån for et hus. Man vil da ikke stå på bar bakke om det skulle skje noe med forholdet! Still det ultimatum. Anonymous poster hash: 303b3...608 Nå leste jeg at du nevnte dette med sparepenger, at det ikke er mulig. Vet du, da hadde jeg ikke villet gå med på. Anonymous poster hash: 303b3...608
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #8 Skrevet 17. november 2015 Hvorfor iallverden skal du sponse ham med gratis husvære som attpåtil vil stige i verdi som kun han vil nyte godt av? Net, vettu hva! Det hadde jeg aldri gjort. Anonymous poster hash: be590...19d
Ikkesåallerværst Skrevet 17. november 2015 #9 Skrevet 17. november 2015 Hvis ikke du gradvis kan kjøpe deg inn i leiligheten ved å betale så mye mer for utgiftene ville jeg sagt at huset måtte leies ut og mannen fikk bidra med leieinntektene inn i deres nåværende boforhold.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #10 Skrevet 17. november 2015 Må vel kunne løse dette ved å sette opp en avtale på at om det blir slutt må han kjøpe deg ut evt for hva du legger i boligen. Altså dine utgifter? Vet ikke ne særlig om dette, men det er jo sånn at om dere kjøper et hus og du går inn med en egenkapital på 500 000kr og dere skilles og selger. skal du ha de tilbake og resterene overskudd deles på 2 om da begge har betalt 50/50. Vi tro det blr nogelund det samme her. dine utgifter får du tilbake ved et evt salg. ikke alt siden dette er felles også. men må vel bli enig om en sum? Anonymous poster hash: e848d...642
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. november 2015 #11 Skrevet 17. november 2015 Hadde aldri godtatt det du beskriver, nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå