Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #1 Skrevet 17. november 2015 7 uker og alt sykmeldt😕 Med nr 1 holdt det på i 5 mnd før det begynte å gi seg. Må holde meg hjemme fra morgenen og langt utover dagen, pga harde brekninger med oppkast innimellom... Noen som har tips til hvordan det kan bli bedre? Legen snakket om innleggelse sist jeg var der, men ville se an en uke eller to til, da jeg ellers er i grei form.  Anonymous poster hash: ca7d6...3d1
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #2 Skrevet 17. november 2015 Første gang ble jeg mye bedre bare jeg ble rehydrert på sykehuset. Spiser du? Beholder du maten? Drikke? Går du ned i vekt?  Var fullt sykmeldt til uke 23 i begge svangerskapene mine. Med mr to ville jeg gjerne legges inn pga god erfaring (og muligheten for å få litt ro og fred fra største barnet,tragisk nok 😕)  Har du fått kvalmestillende? Vanlige ting som saltekjeks osv hjalp ikke meg. Åt ingenting, raste ned i vekt.  Hadde det best når jeg fikk ligge i senga på et mørkt og iskaldt soverom. Frisk luft hjalp, men klarte ikke gå utendørs uten hjelp.  Anonymous poster hash: 9c28f...fa4
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #3 Skrevet 17. november 2015 Siste dagene har jeg ikke spist så mye, blir kvalm av alt. Jeg kaster ikke opp alt jeg får i meg. Såvidt gått ned litt i vekt. Har prøvd salt kjeks, men funker ikke for meg heller. Har ikke fått kvalmestillende enda, hadde det første gangen, men synes ikke det hjalp så veldig, da brekningene kom uansett. Ser nå at det er litt vanskelig å gi tips og råd til meg 😅  Anonymous poster hash: ca7d6...3d1
Lille krøll Skrevet 17. november 2015 #4 Skrevet 17. november 2015 Jeg fikk beholde maten når jeg var uthvilt. Ble jeg sliten kastet jeg opp til jeg blødde i halsen. Hva jeg ble sliten av varierte.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #5 Skrevet 17. november 2015 Fikk tips om te og tørr kjeks, før man i det hele tatt står opp på morgningen. Eller seaband. Selv så kastet jeg opp hvert 5 min, og eneste som hjalp var og bli lagt inn, andre gang ble jeg lagt inn allerede i uke 5. Første gang først i uke 9. På sykehuset fikk jeg medisinen esucos, og den hjalp mye. Men den får man ikke tak i lenger. Anonymous poster hash: 64c26...beb
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #6 Skrevet 17. november 2015 Zofran gav meg noen gode dager. Kunne ikke se på mobilen på de verste dagene, litt lys eller lyd og jeg kastet opp med en gang. Var så ille til slutt at jeg drømte om å drukne meg selv.  Anonymous poster hash: 6fbd3...d48
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #7 Skrevet 17. november 2015 Jeg har hatt hyperemsis i 3 av 4 sv skap. I nr 3 og 4 fikk jeg gå til poliklinisk behandling på føden hvor de ga meg intravenøs væskebehandling som forebyggende behandling. Det hjalp meg faktisk. Legen mente man fortynnet ut hormonene i kroppen som fikk meg til å føle meg så dårlig.  Har spydd i typ 5-6 mnd med disse 3 barna, men vesentlig bedre etter intravenøs behandling . Hadde ingenting med nr 1 av en merkelig årsak.  Moren min hadde også hyperemsis på 80 tallet og var stadig innlagt.  Anonymous poster hash: a5d4f...4c4
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #8 Skrevet 17. november 2015 Off! Unner ingen den kvalmen og spyinga...  Begynte rett før uke 4 jeg, hurra! Reine ingefærkapsler på 400 mg på apoteket stoppa spyinga mi og roet kvalmen ned til levelig før den forsvant etterhvert. Legen sa at det måtte kun være ingefær i de kapslene og døgndosen måtte ikke gå over 1000mg.    Anonymous poster hash: d04ca...d60
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #9 Skrevet 17. november 2015 Da er det vel strengt tatt ikke hyperemesis enda siden du er i fin form bortsett fra kvalmen. Diagnosen settes medisinsk sett ved forekomst av dehydrering, elektrolyttforstyrrelser og ketoner i urinen, ofte kombinert med vekttap på mer en 5%.  Det var ingenting som hjalp meg når jeg hadde hyperemesis. Iskald sprite med masse sitronbåter og isbåter i lindret litt, og jeg holdt det nede ca halvparten av tiden. Kulde/frisk luft hjalp meg, det eneste i verden som er verre enn å være kvalm er å være varm og kvalm. Ellers er det bare å google hyperemesis og begynne i en ende og kjøre gjennom alle kjerringråd. Mange synes det hjelper å stikke en klinkekule i navlen forresten  Anonymous poster hash: f736d...0b7
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #10 Skrevet 17. november 2015 Ikke bare, men harde brekninger og oppkast. Legen som sa det var det, siden det er mer enn bare vanlig svangerskapskvalme.  Ingefærtablettene hjelper dessverre ingenting. Tror jeg skal få resept på noe annet før helgen, hvis det ikke blir bedre. Verdt et forsøk hvert fall:)  Anonymous poster hash: ca7d6...3d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå