Gå til innhold

10åring som er 155 cm og veier 27 kg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er han veldig lett!?

Det er så utrolig mange som kommenterer at han er tynn. Syns han ser helt fin ut. Hm.

Anonymous poster hash: 15704...60f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han høres veldig tynn ut, ja. Men barn er forskjellige. Om han er frisk og har det bra, så gjør det vel ingenting om at han er tynn? Siden han er såpass lang går vel mye av næringen til å vokse i høyden. Bredden kommer nok etter hvert 😉

Anonymous poster hash: d1994...2c6

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Min sønn er 135 og veier 24.5. Han er så tynn at ribbeina stikker ut og huden hans er så tynn at blodårene syns...

Skrevet

Oi, det var lite ja.

Datteren min er rett over 130 cm og veier 26 kg. Nå trener hun nærmest hver dag og har synlige muskler i mage og armer, så hun er veldig fast i fisken, men hun er jo slank som en mynde.

En som er 15 cm lenger og veier omtrent det samme må være temmelig mager. At folk bemerker det betyr jo at de er bekymret for han...

Anonymous poster hash: 2d67b...3c2

Skrevet

Min 9-åring er 145 cm og 29 kg og sykehuset påpeker at han er veldig høy og tynn. Sykehuset er pga epilepsi og ikke kroppen altså men blir allid veid og målt pga medisinering. Gutten din høres veldig tynn ut men benbygningen kan være spinkel, noe som gjør at man ikke ser så tynn ut allikevel. :)

Skrevet

Han er i kategorien alvorlig undervekt, og dere bør få oppfølging av helsepersonell i forhold til kostholdet og veksten hans.

Anonymous poster hash: b61a1...798
Skrevet

Til sammenligning er min seksåring 124 høy og 24 kg. Ligger på gjennomsnittet både på høyde og vekt. Så jeg vil anta at gutten din er tynn, men om han ligger under normalområdet på vekt vet jeg ikke. Det kan du sjekke ved å google.

Skrevet

veldig lite, min er like høy og veier 45 og helsesøster er fornøyd med han , han er og 10

Anonymous poster hash: 9fa59...4cd
Skrevet

Ja det var lite! Her er min 132 ca og veier 31 kg.

Anonymous poster hash: e5009...43f

Skrevet

Han er svært undervektig, ser du virkelig ikke det selv?

Anonymous poster hash: 03cf8...da8

Skrevet

Det hørtes fryktelig lite ut!!!

Anonymous poster hash: 0990e...26b
Skrevet

Min 13-åring er flere cm høyere (1.61), og veier drøyt 50 kg. Han er meget godt trent, masse muskler og lite fett, og ikke minst VELDIG slank!!

Gutten din er nødt til å være kraftig undervektig.

Min datter på 10 er 1.33 ca, og veier ca 25 kg. Liten for alderen, også godt trent som storebror, og veldig smal og slank hun også... Hun sliter bl.a med å finne "skinny"-bukser som faktisk sitter er skinny på henne... Igjen, du ser vel at sønnen din er veldig, veldig tynn!

Anonymous poster hash: 3540c...6cf

Skrevet

Hva er årsaken til dette? Har han alltid vært lang og tynn? Vokser han som han skal i forhold til egen vekstkurve?

Jeg har også et barn på nullte-andre persentil. Har vært sånn alltid. Det er veldig små marginer jo mindre de er, det kommer an på om de har vært å tisset før veiing eller ikke, kan utgjøre et hopp på skjema.

Det virker jo ikke som om han ikke vokser i høyden, så det er noko ikke så mye å ta på vei for, men du må jo holde et øye med han.

Persentil skjemaene er også influert av at alle blir tykkere og rykkere. Det er ikke sikkert han ville lagt like lavt på skjema om han var barn på 70 eller 80 tallet. Det er jo en gjennomsnittsberegning. Babyene blir støtte og større når de blir født og barna våre er også rundere og rundere. 

Så lenge gutten vokser, trenger nye sko, vokser i høyde, er aktiv, har tilstrekkkelig med energi til å klare en skoledag, med fritidsaktiviteter etc. så er det ikke et problem.

Dere bør ha fokus på å spise nok mat, allsidig kosthold og trening, så fikser dette seg selv.  

Anonymous poster hash: 3dfd1...75a
Skrevet

Ja han er veldig tynn!! Jeg har også en tiåring som veier 27 kg og hun er 1.39 høy. Hun er undervektig i følge legen, og vi jobber bevisst forbi få henne opp i vekt.

Anonymous poster hash: 2dc3e...241

Skrevet

Jeg ville tatt han med til lege for å få en kontroll på han. Han er svært undervektig og bør følges opp i forhold til vekt.

Anonymous poster hash: aa040...211

Skrevet

I følge kmi beregning på gutt 10 år, er en kmi under 13,4 alvorlig undervekt. Din gutt har en kmi på 11,2. Det er skremmende lite, og hvis du ikke ser det så vær så snill å les svarene her og tro oss. For han er veldig undervektig og med så lav vekt kan det gå utover både vekst, fysisk helse og psykisk. Få han til lege, han må opp å vekt.

Anonymous poster hash: a3ad1...e29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...