Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #1 Skrevet 17. november 2015 Skal sannsynligvis flytte til Harstad pga jobb og har aldri vært der eller kjenner noen der. Noen som har lyst å si litt om hvordan det er å bo der? Anonymous poster hash: 0e7f0...9a1
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #2 Skrevet 17. november 2015 Har bodd i Harstad og glad jeg ikke bor der med. En ganske død by, endel mobbing i skolen, ganske mye narkotika til å være en såpass liten by, lite som skjer og en ganske kjedelig by. Ser aldri for meg at jeg vil flytte tilbake dit. Anonymous poster hash: 47517...bec
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #3 Skrevet 17. november 2015 Trist å høre. Blir sannsynligvis bare midlertidig. 1-2 år. Har ikke barn i skolealder. Anonymous poster hash: 0e7f0...9a1
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #4 Skrevet 17. november 2015 Hvor skal du jobbe? Anonymous poster hash: 47517...bec
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #5 Skrevet 17. november 2015 På sykehuset. Anonymous poster hash: 0e7f0...9a1
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #6 Skrevet 17. november 2015 Fryktelig plass. Har alle ulempene til en storby (trafikkork, dop, overfylte skoler, ghettoer, snobberi, boligprishype, umulig å bli kjent med folk) sammen med alle ulempene til en småby (bygdesladder, inhabile byråkrater, mobbing...) Huff og atter huff for en by. Anonymous poster hash: 9511c...990
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #7 Skrevet 17. november 2015 Sykehuset er visstnok veldig bra. Farfar var overlege der i sin tid Anonymous poster hash: 47517...bec
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #8 Skrevet 17. november 2015 Det er ikke så ille i Harstad, jeg har bodd her i fire år nå. Har tidligere bodd i Oslo i 17 år. Har du små barn i bhg,skole blir du fort kjent med folk. Ja liten og litt kjedelig by men med små barn har ikke jeg kjent på savnet etter bylivet. Mye fin natur, og mye idrettsliv. Du holder ut et par år, kanskje du faktisk kommer til å trives også😊 Anonymous poster hash: f15f9...0a3
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #9 Skrevet 17. november 2015 Sykehuset er visstnok veldig bra. Farfar var overlege der i sin tid Anonymous poster hash: 47517...bec Godt det finnes noe positivt i det minste da! Jeg er fra Sør-Norge så er spent på hvordan jeg takler mørketiden.. :-S Anonymous poster hash: 0e7f0...9a1
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #10 Skrevet 17. november 2015 Det er ikke så ille i Harstad, jeg har bodd her i fire år nå. Har tidligere bodd i Oslo i 17 år. Har du små barn i bhg,skole blir du fort kjent med folk. Ja liten og litt kjedelig by men med små barn har ikke jeg kjent på savnet etter bylivet. Mye fin natur, og mye idrettsliv. Du holder ut et par år, kanskje du faktisk kommer til å trives også Anonymous poster hash: f15f9...0a3 Så kjekt å høre. Jeg trenger heller ikke storby for å trives. Anonymous poster hash: 0e7f0...9a1
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #11 Skrevet 17. november 2015 Mørketiden er egentlig ikke det verste. Jeg synes at lyse sommernetter er pyton og lider av døgnvillhet og søvnmangel hver sommer siden jeg kom nordover. Er du heldig får du oppleve nordlyset. Og når sola kommer tilbake drar du til Aunfjellet - der ser du sola for første gang. Anonymous poster hash: 47517...bec
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #12 Skrevet 17. november 2015 Det er ikke så ille i Harstad, jeg har bodd her i fire år nå. Har tidligere bodd i Oslo i 17 år. Har du små barn i bhg,skole blir du fort kjent med folk. Ja liten og litt kjedelig by men med små barn har ikke jeg kjent på savnet etter bylivet. Mye fin natur, og mye idrettsliv. Du holder ut et par år, kanskje du faktisk kommer til å trives også Anonymous poster hash: f15f9...0a3 Så kjekt å høre. Jeg trenger heller ikke storby for å trives. Anonymous poster hash: 0e7f0...9a1 Jeg tror du blir å trives,sykehuset er bra, har vært i praksis der, og jeg har fått behandling der,svært dyktige folk😊 Mørketiden er mørk ja,men når snøen kommer blir alt lysere😊 Ellers er d veldig bra klima her sammenliknet med Tromsø og Bodø som er veldig sure og vindfull 😊 Anonymous poster hash: f15f9...0a3
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #13 Skrevet 17. november 2015 Voldsomt til svartmaling her! Ja, det er en liten by, men ikke så ille som det høres ut. Nydelig natur og jeg synes folk er både åpne og trivelige. Nå er jeg riktignok Harstadværing selv, så mulig litt inhabil på det området 😆 Anonymous poster hash: d6be9...7d8
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #14 Skrevet 17. november 2015 Ukoselig by. Anonymous poster hash: d5858...53d
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #15 Skrevet 17. november 2015 Jeg hater virkelig mørketiden. Jeg er fra nord og har faktisk bodd i Harstad en liten stund for mange år siden. Er ikke generelt begeistret for byen, trist og trasi, men så trives jeg best i en storby da. Men mørketiden kan være hard. Jeg blir ekstremt deprimert i den tiden og det gir seg virkelig ikke før mørketiden er over. Kroppen min takler det rett og slett ikke. Jeg kjenner også mange flere som også blir veldig deprimert i mørketiden, så det er et kjent fenomen. I den verste tiden er det kun lyst mellom 12 - 15 på dagen. Da er det ikke skikkelig lys en gang, det er smålig skumringsmørkt. Det er svarte natta både når du går på jobb og når du kommer hjem. Trøtthet er vanlig. Alle mine depresjoner forsvinner om jeg bor andre steder lengre sør i landet. Så vær obs på det, husk å få i nok d-vitaminer i deg, gjerne tran også og sug inn alt lys du kan de to timene det er lyst på vinteren. Snøen gjør det lysere? Haha, atte nei. Det er bare sånt man tror. Er det mørk, så er det mørk. Jeg bor i Bodø nå og halv fire var det kullsvart utenfor vinduene her i dag. Blir ikke noe lysere selv om snøen kommer, det er fortsatt like mørkt. Det bare føles lysere ut om man ser f.eks gatelys som reflekteres i snøen. Uten lys, så er det svart. Jeg skal flytte sørover igjen om ikke mange månedene og ser virkelig frem til å ha en lysere hverdag i en annen by:) Men dette kommer jo an på person.. Man vet jo ikke hvordan man reagerer før man står der. Anonymous poster hash: a90d7...8f0
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #16 Skrevet 17. november 2015 De lyse sommernettene er også grusomme for søvnen, men jeg har nå ordnet det med skikkelige lystette gardiner. Burde vel fungere for de fleste. Anonymous poster hash: a90d7...8f0
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #17 Skrevet 17. november 2015 Ja, trenger lystette gardiner og/eller sovemaske. Tran tar jeg allerede regelmessig, men tenker at jeg nok vil trenge litt lysterapi i form av solarium eller UV-lampe. Jeg tviler på jeg blir værende, men kan jo bli spennende å oppleve. Det viktigste er jo egentlig at sykehuset er bra. Er jo derfor jeg flytter så satser på det blir lærerikt. Om vinteren er det i Sør-Norge også mørkt både når man går til og fra jobb.. Anonymous poster hash: 0e7f0...9a1
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #18 Skrevet 17. november 2015 Jeg har barn i skolealder og kommer derfor ikke til å søke turnus i distrikt. Men hvis det hadde vært en mulighet, hadde jeg gjort det. Du kommer til å bli formet som lege på en helt annen måte. Kanskje særlig av distriktstjenesten. Det blir sikkert helt topp gratulerer med turnus, det var da heller ingen selvfølge. Anonymous poster hash: acbb3...2db
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #19 Skrevet 17. november 2015 Turnuslege? Jeg har selv jobbet som lege på sykehuset der, trivdes godt. Synes sykehuset er bra. Mørketid og midnattsol hadde jeg ingen problemer med. Fint utsyn fra Harstad. Flott natur lett tilgjengelig, anbefaler å oppleve Lofoten og Vesterålen når du først er i nærheten. Barnevennlig. Så lite til narkotika og kriminalitet, som noen skriver. Ja, noen er snobbete der, men sånn vil det alltid være. Man kan jo velge sin omgangskrets. Anonymous poster hash: e5dc3...072
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #20 Skrevet 17. november 2015 En liten by i stor vekst! Mye utbygging. Er født og oppvokst her og trives godt. En rolig by med godt utvalg av fritidsaktiviteter for barn. Hvis man ikke har barn kan jeg skjønne at byen kan bli litt kjedelig. Hvilken avdeling skal du jobbe på på sykehuset? Er mange flotte mennesker som jobber der, så der blir du nok å trives:) Anonymous poster hash: 01878...5dc
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #21 Skrevet 17. november 2015 Jo, snøen gjør det mye lysere! Her jeg bor er mørketiden i ferd med å begynne (og jeg bor langt nord for Bodø....) og vi savner virkelig snøen. Det er mye mer slitsomt å f eks kjøre bil i mørketida hvis det regner, for sikten blir mye dårligere, og det å være ute og gå er farligere nå før snøen kommer. Selv med refleks. For sjåførene ser deg dårligere. Anonymous poster hash: 9511c...990
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #22 Skrevet 18. november 2015 Virker som det er litt delte meninger om byen, mens de de fleste er enige om at sykehuset er bra. Det er det viktigste. Jeg tror jeg kommer til å trives godt oppe i nord så lenge jeg får greie kollegaer. Er mer redd for distrikttjenesten.. Og, ja det er turnus. Dermed blir det jobb på både medisinsk og kirurgisk avdeling. Sikkert mest i akuttmottaket. Takk for gratulasjonen. Jeg vet at det absolutt ikke er en selvfølge å få turnusplass for tiden så jeg er veldig glad! Anonymous poster hash: 0e7f0...9a1
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #23 Skrevet 18. november 2015 Jeg har bodd på flere plasser i Norge. Jeg har trivdes på alle plassene fordi jeg ønsket å trives Jeg tror at det blir som man gjør det til selv. Bor ikke så langt fra Harstad selv nå. Jeg liker Harstad myyye bedre enn de andre byene rundt omkring. Det er mye ombygging i byen, men det er jo bare midlertidig:) Anonymous poster hash: 8b8fe...5d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå