Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #1 Skrevet 17. november 2015 Jeg har 2 barn.Ene er 4 år og går delvis i bjg.Nr.2 er 10 mnd.Jeg skal forlenge permisjonen (ulønnet), men jeg tenker at mens barna er små så vil jeg ikke jobbe 100%slik jeg må når jeg kommer tilbake.Er det noen her som har sagt opp/gått ned i stilling pga vil være sammen med barna sine?Vet ikke om jeg tør slippe det _trygge_ helt...tips? Anonymous poster hash: c05f5...b37
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #2 Skrevet 17. november 2015 Bhg skulle det stå Anonymous poster hash: c05f5...b37
Giss Skrevet 17. november 2015 #3 Skrevet 17. november 2015 Jeg har en kollega som har gått ned til 70% fra 100% fra i høst for å kunne ta vare på barna nå mens de er små. Det var absolutt ikke populært hos ledelsen og ikke voldsomt populært blant kolleger heller siden det blir ekstra på oss da - men jeg tror alle vi som har barn selv har forståelse for det på bunden, og skal jeg være helt ærlig tror jeg flere av oss egentlig selv gjerne skulle gjort det om vi hadde kunnet.
Gjest Kira Skrevet 17. november 2015 #4 Skrevet 17. november 2015 Før jeg fikk barn jobbet jeg 100%, men da første ble født søkte jeg om å redusere stillingen min til 50% for en periode. Gikk opp igjen til 80% stilling da barna ble litt eldre. Jeg synes det var deilig å jobbe litt redusert. Barna fikk korte dager i bhg, vi hadde god tid på ettermiddagene og jeg hadde alltid anledning til å delta på arrangementer i bhg (Lucia, FN-kafé, utviklingssaamtaler osv) uten å måtte ta meg fri fra jobben. Selv om jeg tjente litt mindre var det verdt det. Ingen som stresset, rolig start på dagen og massevis av tid til ungene. Angrer ikke på at jeg gjorde dette, og ingen sure miner på jobben heller. De tilrettela på en super måte.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #5 Skrevet 17. november 2015 Mange på jobb hos meg jobber 80% mens barna er små. Skal gjøre det selv etter jul. Har forsåvidt gått greit med 100% også, men pga lang reiseveg er de små da i Bhg 9 timer noe som blir for mye. Anonymous poster hash: 7288e...1aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå