Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #1 Skrevet 17. november 2015 Fastlegen min er sykemeldt så har fått time hos vikaren. Er gravid (4. gangs) i uke 6 og sliter med kvalme og brekninger samt svimling. Kjenner ikke vikarlegen og vet ikke hva slags inntrykk han vil få av meg når jeg kommer med min problemstilling og ber om gradert sykemelding. Min fastlege har jeg fått oppfølging av i 15 år og vet at hun ikke ville mistrodd meg, men merker jeg er veldig usikker ift. vikarlegen -er jo ingen måte jeg kan "bevise" at jeg er dårlig.... Noen råd? Anonymous poster hash: 572f4...28b
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #2 Skrevet 17. november 2015 Du forklarer situasjonen så erdet legen som vurderer om du trenger sykemelding. Anonymous poster hash: 302f5...97a
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #3 Skrevet 17. november 2015 Hva legen måtte tro har da ingenting å si. Hvis det er avgjørende for om du ber om sykmelding trenger du det ikke. Anonymous poster hash: 7fe8f...548
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #4 Skrevet 17. november 2015 Fastlegen min er sykemeldt så har fått time hos vikaren. Er gravid (4. gangs) i uke 6 og sliter med kvalme og brekninger samt svimling. Kjenner ikke vikarlegen og vet ikke hva slags inntrykk han vil få av meg når jeg kommer med min problemstilling og ber om gradert sykemelding. Min fastlege har jeg fått oppfølging av i 15 år og vet at hun ikke ville mistrodd meg, men merker jeg er veldig usikker ift. vikarlegen -er jo ingen måte jeg kan "bevise" at jeg er dårlig.... Noen råd? Anonymous poster hash: 572f4...28b Det er vel ingen måte han kan motbevise det heller. Dette er et tillitsbasert system, og det er faktisk vanskelig for en lege å nekte en gravid sykemelding, selv om det hender at det skjer. Du ber om gradert sykemelding pga kvalme, kan aldri tro at han vil nekte deg det. Vet hvor pyton det er, men det går nok bra skal du se! Lykke til og god bedring! Anonymous poster hash: e3bc8...dc7
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #5 Skrevet 17. november 2015 Fastlegen min er sykemeldt så har fått time hos vikaren. Er gravid (4. gangs) i uke 6 og sliter med kvalme og brekninger samt svimling. Kjenner ikke vikarlegen og vet ikke hva slags inntrykk han vil få av meg når jeg kommer med min problemstilling og ber om gradert sykemelding. Min fastlege har jeg fått oppfølging av i 15 år og vet at hun ikke ville mistrodd meg, men merker jeg er veldig usikker ift. vikarlegen -er jo ingen måte jeg kan "bevise" at jeg er dårlig.... Noen råd? Anonymous poster hash: 572f4...28b Det er vel ingen måte han kan motbevise det heller. Dette er et tillitsbasert system, og det er faktisk vanskelig for en lege å nekte en gravid sykemelding, selv om det hender at det skjer. Du ber om gradert sykemelding pga kvalme, kan aldri tro at han vil nekte deg det. Vet hvor pyton det er, men det går nok bra skal du se! Lykke til og god bedring! Anonymous poster hash: e3bc8...dc7 Takk for svar Anonymous poster hash: 572f4...28b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå