Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #1 Skrevet 16. november 2015 Han er6 år gammel. Er så utrolig trøtt og sliten. I dag fikk vi ikke til å gjøre lekser engang, klarte ikke å lese "her er", dette er ord som vanligvis leses hver dag. Sutrer uten grunn, hver dag, stort sett fra morgen til kveld.(det går bra på skolen iflg læreren) Blek. Spiser ikke mye, det går stort sett i brødmat. Har sånne tunge, trøtte øyne hele dagen etter skolen. Legger seg rundt kl 19, kan også finne på å sovne på ettermiddagen. Våkner mellom 6-7. Dette er ikke være for lite søvn, burde ikke han vært uthvilt da? Klager også på vondter overalt. Knær, ankler hender, i skjelettet som han sier. Sier det er vanskelig å puste, men er ikke tett eller noe. Er veldig sjeldent syk. Skal bestille legetime til han, men noen som har noen tanker om hva det kan være? Og hva som bør sjekkes? Jeg tenker jern, blodprosent og d vitamin. Hva mer? Anonymous poster hash: babfa...e74
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #2 Skrevet 16. november 2015 Godt du tar han med til legen. Bør sjekkes for laktose og gluten intoleranse også. Det kan jo være han ikke tar til seg næring godt nok. Anonymous poster hash: 73392...8ca
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #3 Skrevet 16. november 2015 Legger han på seg? Cøliaki? Anonymous poster hash: 923ab...7f3
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #4 Skrevet 16. november 2015 LEGE! Jernlager, blodprosent og leukocytter med diff. (ikke for å skremme, men for å utelukke kreft..) Anonymous poster hash: 2e01c...ab6
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #5 Skrevet 16. november 2015 Legger han på seg? Cøliaki? Anonymous poster hash: 923ab...7f3 Har lagt på kurven sin til førskolekontrollen i allefall. Tror han veier rundt 20kg(?), og han er vel ca 125cm. Kan kontrollveie i morgen:) Cøliaki ja? Nå lever han nesten på brødmat, spiser svært lite av middagsmat. Men han er ikke mye dårlig i magen eller noe sånt, men det trenger man kansje ikke være heller? Takk for tipset☺ Anonymous poster hash: babfa...e74
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #6 Skrevet 16. november 2015 LEGE! Jernlager, blodprosent og leukocytter med diff. (ikke for å skremme, men for å utelukke kreft..) Anonymous poster hash: 2e01c...ab6 Ringer i morgentidlig. Hva er diff? Anonymous poster hash: babfa...e74
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #7 Skrevet 16. november 2015 Legger han på seg? Cøliaki? Anonymous poster hash: 923ab...7f3 Har lagt på kurven sin til førskolekontrollen i allefall. Tror han veier rundt 20kg(?), og han er vel ca 125cm. Kan kontrollveie i morgen:) Cøliaki ja? Nå lever han nesten på brødmat, spiser svært lite av middagsmat. Men han er ikke mye dårlig i magen eller noe sånt, men det trenger man kansje ikke være heller? Takk for tipset☺ Anonymous poster hash: babfa...e74 Trenger ikke være dårlig i magen nei, selv om mange (også leger) tror det. Men ved cøliaki vil ofte brødmat være det første en kutter ut, akkurat som en ubevisst vet hva som gjør en dårlig. Så sånn sett taler det ikke for cøliaki. Men ville likevel ha testet, er bare en enkel blodprøve (i første omgang i hvert fall). Anonymous poster hash: 923ab...7f3
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #8 Skrevet 17. november 2015 Nabogutten på 5 pt var slik. Skikkelig blek og såg syk ut. Ikke diaré men klagde på magen og vondt overalt. Han hadde cøliaki. Anonymous poster hash: 901b7...1b7
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #9 Skrevet 17. november 2015 Begge mine har vært utrolig slitne det første halve året i 1.klasse og så har det kommet seg utover mot våren.. Anonymous poster hash: c6fc4...547
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #10 Skrevet 17. november 2015 Da har vi fått time hoa legen i dag. Håper de finner noe som kan fikses med litt tilskudd av noe slag:) Sånn som dette kan han ikke ha det i hvert fall. Kjenner jo nesten ikke igjen gutten min💖 Anonymous poster hash: babfa...e74
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #11 Skrevet 17. november 2015 Venninnen til datteren min slet med omtrent akkurat de samme symptomene du beskriver, og de klarte ikke finne ut hva det var. Allverdens prøver ble tatt, men hun ble bare sykere og sykere. Til slutt ble hun lagt inn på sykehuset også viste det seg at hun hadde borrelia, altså var hun bitt av flått (uten at de hadde sett noen flått). Anonymous poster hash: dbfe7...6cd
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #12 Skrevet 17. november 2015 Venninnen til datteren min slet med omtrent akkurat de samme symptomene du beskriver, og de klarte ikke finne ut hva det var. Allverdens prøver ble tatt, men hun ble bare sykere og sykere. Til slutt ble hun lagt inn på sykehuset også viste det seg at hun hadde borrelia, altså var hun bitt av flått (uten at de hadde sett noen flått). Anonymous poster hash: dbfe7...6cd Uff, ja den flotten er skummel:/ Får bare vente å se.. Anonymous poster hash: babfa...e74
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #13 Skrevet 24. november 2015 Da har vi fått svar på blodprøvene. Legen sa de fleste såg helt greie ut, men han har forhøyet blodplater. Trombocytter. Dette hadde han også for ca et år siden. Men så tok vi nye prøver etter 6mnd, og da var han innenfor normalområdet igjen. Kan det være noe som virker inn på han? Eller hva kommer det av? Skal tilbake om en mnd å kontrollere denne igjen. Anonymous poster hash: babfa...e74
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #14 Skrevet 24. november 2015 Da har vi fått svar på blodprøvene. Legen sa de fleste såg helt greie ut, men han har forhøyet blodplater. Trombocytter. Dette hadde han også for ca et år siden. Men så tok vi nye prøver etter 6mnd, og da var han innenfor normalområdet igjen. Kan det være noe som virker inn på han? Eller hva kommer det av? Skal tilbake om en mnd å kontrollere denne igjen. Anonymous poster hash: babfa...e74 Jeg hadde ikke slått meg til ro med dette. Gutten din har det tydeligvis ikke bra. Man må være frisk for å være syk, er det noe som heter. Jeg hadde prøvd å få time på Balderklinikken. Anonymous poster hash: c14ed...990
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #15 Skrevet 24. november 2015 Hvilke prøver ble tatt da? Ble han testet for cøliaki? Anonymous poster hash: 923ab...7f3
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #16 Skrevet 24. november 2015 Hvilke prøver ble tatt da? Ble han testet for cøliaki? Anonymous poster hash: 923ab...7f3 Vet ikke hvilke prøver som ble tatt, men jeg vet han ble testet for cøliaki. Den var negativ. Anonymous poster hash: babfa...e74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå