Gå til innhold

Reaksjon på penicillin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen synse litt her for meg?

Har ei lita på snart 2 år. På torsdag var hun til legen da vi mistenkte halsbetennelse. Hun fikk påvist streptokokker og fikk apocillin. Da legen skulle lytte på lungene hennes kommenterte han: hun har litt eksem også hun. Noe vi faktisk ikke har lagt merke til selv, d var vare noen små flekker rundtom.

Vi har aldri smurt henne særlig inn med kremer da d ikke har vært behov for d. Men jeg startet altså med å smøre henne hver dag med lipikar kremen på ryggen og armene siden torsdag. Altså kuren og smøringen startet samme sag, og nå har hun altså utslett på ryggen..overalt der jeg har smørt. Også litt på armene.

Siden jeg selv ikke tåler penicillin, tror dere da at det er dette hun reagerer på? Mtp at hun har tatt kuren i 5 dager uten å ha reagert? Eller kremen?

Anonymous poster hash: 6ff9d...b72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er voksen, og reagerte med store runde flekker på armene av samme medisin. Husker og jeg verket i armene, i musklene.

Skrevet

Datteren min er også allergisk mot penicillin. Men reaksjonen kom raskt etter inntak av første dose. Da fikk hun store røde flekker fra munnen og nedover hele kroppen. Så var egentlig ikke i tvil.

Anonymous poster hash: 8ac82...a79

Skrevet

Jeg tåler ikke apocilliN, jeg får masse utslett.

Jeg har også atopisk eksem om det har noe betydning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...