Gå til innhold

Kan det virkelig bli 3 verdenskrig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører/leser stadig folk som nevner at alt dette med IS kommer til å føre til neste verdenskrig.

Er det virkelig så stort, har de midler til å ta oss alle?

Anonymous poster hash: 73038...88c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er redd, men håper snart politkere tar til fornuft og handler rett. 

Anonymous poster hash: 85ba0...918
Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: 5e0d1...166
Skrevet

I praksis så ER det 3. verdenskrig, dette er jo helt klart. De fleste land i verden er involvert i krig... også Norge.

Anonymous poster hash: ba91e...75d

Skrevet

De har ikke midler nei ;)

Anonymous poster hash: 4635f...512

Skrevet

Ja, du må nok regne med å gjøre din innsats for fedrelandet snart.

Anonymous poster hash: 52c00...9bc
Skrevet

Nei, det er ingen som helst sannsynlighet for at pågående konflikt i Midtøsten vil utløse noe som minner om en verdenskrig.

...det er da også stort sett bare hodeløse høns på fora som dette som hevder noe i den retning.

Anonymous poster hash: 39c32...658
Skrevet

Nei. 

Anonymous poster hash: ddacf...2bd
Skrevet

Nei, det er ingen som helst sannsynlighet for at pågående konflikt i Midtøsten vil utløse noe som minner om en verdenskrig.

...det er da også stort sett bare hodeløse høns på fora som dette som hevder noe i den retning.

Anonymous poster hash: 39c32...658

Så usympatisk av deg. Forstår godt de som er redde nå. 

Anonymous poster hash: 85ba0...918

Skrevet

Det har dei sjølvsagt ikkje. 

Anonymous poster hash: ff12e...94e
Skrevet

Hvor leser du om at dette kan bli en tredje verdenskrig?

Jeg forstår frykten din, og frykten din er absolutt reell. Det jeg vil si til deg, du kan velger ta meg på alvor eller la være, men jeg jobber med dette og har en del bakgrunnskunnskap, jeg skal ikke spå, ei heller skrive en komplisert avhandling.

I Midtøsten har det vært krig og uroligheter bestandig, vesten har stort sett vært skånet for dette. Nå har derimot verden blitt veldig liten, dermed blir det som skjer det veldig mye mer synlig enn det det var før. Samtidig er vesten nærmere Midtøsten enn det den var tidligere. Nå er det IS som handler i Midtøsten, spesielt i Afghanistan og Syria. De har en plan om å danne et nytt kalifat, en stat de kaller for islamsk stat. IS er ekstreme og lever av ekstremisme. De ønsker å kneble Europa og resten av verden, men er ikke store nok til det med våpen og bakkestyrker. Deres våpen er terrorisme. Verden står mer eller mindre samla mot IS, de vil ikke kunne ta over verden, det vil ikke bli verdenskrig pga IS alene. Det er uroligheter og vi får det nærmere og nærmere og det er skremmende, men i den store sammenhengen er det bare en bitteliten del av det dem faktisk opplever i de landene der det er krig. Vesten har mye mer midler og ressurser enn de IS har. Men IS har makt i forhold til skremsel. Barnslig er det, men det funker.

Anonymous poster hash: e9c2f...8e7

Skrevet

Hvor leser du om at dette kan bli en tredje verdenskrig?

Jeg forstår frykten din, og frykten din er absolutt reell. Det jeg vil si til deg, du kan velger ta meg på alvor eller la være, men jeg jobber med dette og har en del bakgrunnskunnskap, jeg skal ikke spå, ei heller skrive en komplisert avhandling.

I Midtøsten har det vært krig og uroligheter bestandig, vesten har stort sett vært skånet for dette. Nå har derimot verden blitt veldig liten, dermed blir det som skjer det veldig mye mer synlig enn det det var før. Samtidig er vesten nærmere Midtøsten enn det den var tidligere. Nå er det IS som handler i Midtøsten, spesielt i Afghanistan og Syria. De har en plan om å danne et nytt kalifat, en stat de kaller for islamsk stat. IS er ekstreme og lever av ekstremisme. De ønsker å kneble Europa og resten av verden, men er ikke store nok til det med våpen og bakkestyrker. Deres våpen er terrorisme. Verden står mer eller mindre samla mot IS, de vil ikke kunne ta over verden, det vil ikke bli verdenskrig pga IS alene. Det er uroligheter og vi får det nærmere og nærmere og det er skremmende, men i den store sammenhengen er det bare en bitteliten del av det dem faktisk opplever i de landene der det er krig. Vesten har mye mer midler og ressurser enn de IS har. Men IS har makt i forhold til skremsel. Barnslig er det, men det funker.Anonymous poster hash: e9c2f...8e7

Og når jeg leser gjennom det jeg skriver ser jeg at jeg er i bursdagsfest til svigerinna mi og har drukket akkurat to glass vin for mye. Beklager

Anonymous poster hash: e9c2f...8e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...