Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #1 Skrevet 16. november 2015 Har en 2.klassing som gjør ting så tregt i skolesammenheng. Leser tregt selv om hun har god forståelse for alt. Hun skal skrive så perfekt, til og med på matten, at det går for tregt. På prøvene er alt rett, men hun taper på at hun ikke blir ferdig siden hun jobber så seint. Vi må begynne å ta tiden på henne med leseleksene, dele opp leksene og ta tiden og øve og øve på dette. Andre råd? Hun leser ganske greit hjemme, men på skolen sa læreren at hun kun hadde 7 ord i minuttet på lesetesten, mens normalen var 20 ord + at noen i klassen leste 40 ord. Hjelp? Anonymous poster hash: b71a3...bbf
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #2 Skrevet 16. november 2015 Har hatt noen sånne opp igjennom årene.. Vanskelig å avlære de dette, men tenker at det å pushe på mht til tidsbruk på lekser kan være noe. Fokuser på at det er bra nok det hun gjør selv når hun skriver fortere. Når det gjelder lesingen, så er det nok repetert lesing som gjelder. Før en blyant under bokstavene etterhvert som hun skal lese, for på den måten å 'dra' henne gjennom det. Det er ikke lov å stoppe opp for å lese ordet inni seg, for så å lese det høyt etterpå. Dersom hun er usikker på bokstavene, så må dette isåfall avdekkes og øves på parallelt. Men det er vanskelig å konkret mene noe når en ikke kjenner barnet. Anonymous poster hash: b2ffc...230
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. november 2015 #3 Skrevet 16. november 2015 Ikke legg for stor vekt på lærerens Karlsten-test i alle fall. Norsk skole misbruker disse over en lav sko. De kan ikke brukes til å rangere unger.
magica fra tryll Skrevet 16. november 2015 #4 Skrevet 16. november 2015 Uff,-blir så lei meg når jeg hører hvordan norsk skole holder på Glad jeg har valgt Steinerskole for mine 3 siste barn.... (har hatt 3 barn gjennom hele offentlig skoleløp og selv jobbet der som lærer i mange år, så har litt å sammenligne med;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå