Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #1 Skrevet 16. november 2015 . Anonymous poster hash: ef713...96a
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #2 Skrevet 16. november 2015 Vet at det har vært terrorister i paris som har sprengt bomber. Ikke noe mer enn det. Kommer det mer spørsmål om det så vil jeg svare så godt jeg kan, men tilpasse til alderen ift detaljer. Anonymous poster hash: 1c818...ef7
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #3 Skrevet 16. november 2015 Han vet at det har vært terror der og at det er mange døde og skadde. Vi har skjermet han for de verste nyhetene, og vi prater om det, dersom det er nødvendig. Han får spørre når han vil, vi svarer så godt vi kan. Vi er observante i forhold til hvordan han ser ut til å ha det. Anonymous poster hash: 9b68d...3c8
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #4 Skrevet 16. november 2015 Jeg har snakket med min niåring. Hun vet at noen angrep en konsert og at mange ble skutt og drept. Og at noen av angriperne sprengte seg selv i lufta. Og at det er IS - son også deltar i krigen i Syria - som står bak. Vi snakker generelt mye om nyheter og samfunnsspørsmål hjemme hos oss. Anonymous poster hash: 236b1...501
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #5 Skrevet 16. november 2015 Har dere snakker med barna om terroren i Beirut, Irak, Syria også? Skjønner ikke hvorfor media går amok med informasjon om terroren i Paris, når Beirut så vidt ble nevnt. Like tragisk alt sammen.. Anonymous poster hash: 0e348...6ec
nasse nøffen Skrevet 16. november 2015 #6 Skrevet 16. november 2015 ingenting. Har unngått det, hadde hun spurt måtte jeg jo forklart. Men jeg lar henne slippe den unødige infoen. 17åringen derimot har jeg snakket med.
nasse nøffen Skrevet 16. november 2015 #7 Skrevet 16. november 2015 Har dere snakker med barna om terroren i Beirut, Irak, Syria også? Skjønner ikke hvorfor media går amok med informasjon om terroren i Paris, når Beirut så vidt ble nevnt. Like tragisk alt sammen.. Anonymous poster hash: 0e348...6ec skjønner du ikke forskjellen? Der smeller det hver dag. Og nei det er ikke noe mindre trist at de dør. Men dette er nær oss, og vi kan identifisere oss med det på en annen måte
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #8 Skrevet 16. november 2015 Har dere snakker med barna om terroren i Beirut, Irak, Syria også? Skjønner ikke hvorfor media går amok med informasjon om terroren i Paris, når Beirut så vidt ble nevnt. Like tragisk alt sammen.. Anonymous poster hash: 0e348...6ec Har innbyggerne i Syria og Irak snakket om 22 juli tror du? Anonymous poster hash: c014a...820
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #9 Skrevet 16. november 2015 Min femåring vet også om det. Viktig å snakke om slike ting synes jeg. Anonymous poster hash: 495a2...8f8
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #10 Skrevet 16. november 2015 Nei. Min åtteåring (snart 9) er engstelig og har mareritt, så det vil jeg spare henne for. Hun trenger ikke å vite om alt det fæle som skjer i verden. Anonymous poster hash: 8e3c2...7ff
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #11 Skrevet 16. november 2015 Har dere snakker med barna om terroren i Beirut, Irak, Syria også? Skjønner ikke hvorfor media går amok med informasjon om terroren i Paris, når Beirut så vidt ble nevnt. Like tragisk alt sammen.. Anonymous poster hash: 0e348...6ec skjønner du ikke forskjellen? Der smeller det hver dag. Og nei det er ikke noe mindre trist at de dør. Men dette er nær oss, og vi kan identifisere oss med det på en annen måte Nei, det smeller ikke hver dag i Beirut. Krigen der tok slutt i 1990. Anonymous poster hash: d2da2...e8b
TinaK 1990 Skrevet 16. november 2015 #12 Skrevet 16. november 2015 Nei. Min åtteåring (snart 9) er engstelig og har mareritt, så det vil jeg spare henne for. Hun trenger ikke å vite om alt det fæle som skjer i verden. Anonymous poster hash: 8e3c2...7ff Bedre å få vite det av deg enn å få vite det på skolen...det blir ofte snakket om på skolen fordi barn stiller spørsmål.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #13 Skrevet 16. november 2015 er desverre ikke så intressert. det irriterer meg. hvordan går det an å ikke være intressert? Anonymous poster hash: 6cc4b...dcd
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #14 Skrevet 16. november 2015 De har åpenbart fått med seg litt, men hører på praten at enkelte av dem blander ord som terrorist og turist, så blir interessante samtaler. Viktig at de forstår og lærer, men godt å vite at de innerst inne enda er barn som har et trygt og naivt verdensbilde... Anonymous poster hash: 762e0...f7e
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #15 Skrevet 16. november 2015 Har ikke snakket med 9-åringen om det. Han har heller ikke spurt. Jeg var veldig i tvil hva jeg skulle fortelle om den 22. juli da det skjedde. Jeg fortalte da hva som hadde skjedd, men han var ikke veldig interessert. Det var heller ikke noe snakk om det på skolen den gangen. Skal møte en del foreldre i klassen til 9-åringen senere i uken, så skal høre med dem hvor mye de forteller. Regner med jeg legger meg på samme nivå som dem. Anonymous poster hash: 94a9d...71e
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #16 Skrevet 16. november 2015 Hei, jeg deler noen linker med dere: Dette er en veldig interessant forskningsartikkel om hvordan barn fra 1.-3. klasse tolket og forsto nyhetene om 22.juli. Her er en veileder rettet mot lærere, men også relevant for foreldre, om hvordan man kan snakke med barn om krig og katastrofer. Poenget begge steder er at voksne ikke bør innta en vente og se-holdning, men aktivt spørre barna hva de vet og hjelpe de med å skape en mening ut av det de får med seg i media. På denne måten kan man bidra til å trygge barna. Målet er at de skal slippe å gå være alene med sin egen redsel, og de får en mer helhetlig historie med en avslutning. Anonymous poster hash: 5cee6...052
nasse nøffen Skrevet 16. november 2015 #17 Skrevet 16. november 2015 Har dere snakker med barna om terroren i Beirut, Irak, Syria også? Skjønner ikke hvorfor media går amok med informasjon om terroren i Paris, når Beirut så vidt ble nevnt. Like tragisk alt sammen.. Anonymous poster hash: 0e348...6ec skjønner du ikke forskjellen? Der smeller det hver dag. Og nei det er ikke noe mindre trist at de dør. Men dette er nær oss, og vi kan identifisere oss med det på en annen måte Nei, det smeller ikke hver dag i Beirut. Krigen der tok slutt i 1990. Anonymous poster hash: d2da2...e8b Det smeller i midtøsten da... Og når det smeller i Europa så er det noe veldig annerledes.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #18 Skrevet 16. november 2015 Nei. Min åtteåring (snart 9) er engstelig og har mareritt, så det vil jeg spare henne for. Hun trenger ikke å vite om alt det fæle som skjer i verden. Anonymous poster hash: 8e3c2...7ff Jeg forstår det. Men om de snakker om dette på skolen vil hun bli mer engstelig om hun ikke får bearbeidet dette med voksne. Jeg trodde ikke min 9-åring visste noe, men han hadde hørt mye om IS på skolen. Anonymous poster hash: dcd44...ca9
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #19 Skrevet 16. november 2015 Har dere snakker med barna om terroren i Beirut, Irak, Syria også? Skjønner ikke hvorfor media går amok med informasjon om terroren i Paris, når Beirut så vidt ble nevnt. Like tragisk alt sammen.. Anonymous poster hash: 0e348...6ec Har innbyggerne i Syria og Irak snakket om 22 juli tror du? Anonymous poster hash: c014a...820 Ja, det var jo helt sammenliknbart. Anonymous poster hash: 1d6c3...6b5
Uslipt diamant Skrevet 17. november 2015 #20 Skrevet 17. november 2015 Det er vel naturlig at man er mer opptatt av det som er nærmere i avstand, og som er direkte rettet mot oss vestlige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå