Gå til innhold

Hva skjer på innskrivningsdag på skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man møte lærer og de andre elevene, se på skolen, osv? 

Anonymous poster hash: 78ddf...18b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk bare brev om at vi må søke barnet inn på skolen via kommunens nettside. Og at i mai skal foreldrene på informasjonsmøte mens barnet er på prøveskole.

Vi har skolegutt neste høst. Og virker som det kun er det ene møte med skolen før oppstart.

Anonymous poster hash: 59bbf...9b3

Skrevet

Jeg tror det er slutt på "innskrivingsdag", alt sendes inn på forhånd. Dere fikk vel et skjema? Det er vanlig med en besøksdag på våren der dere får møte læreren, se klasserommet o.l.

Anonymous poster hash: 1ab6b...eaf

Skrevet

Vi møtte på rektors kontor. Rektor snKket litt med sønnen min im barnehagen om han gledet seg til skolestart osv. Sønnen min leverte inn en tegning han hadde tegnet på forhånd (den får de igjen siste dagen i 7. Klasse) så fikk han en rød/blå-blyant og en bok og tegne i mens vi foreldre snakket med rektor og fylte ut noen skjema. Varte ca 40 minutter. Dette var i januar. Hverken klasselister eller lærer var klar på det tidspunktet. I mai var det prøveskoledag for klassen, og foreldremøte for foreldrene. Først da fikk vi møte lærer og se klasserommet.

Anonymous poster hash: e2526...796

Skrevet

Forskjell fra skole til skole.

Her skal vi møte opp på et kontor på skolen, skrive inn navnet og levere papirer med info om barnet.

Desverre er det slutt på alt det koslige det var tidliger, med utleverign av bok og rød/blå blyant samt den gode samtalen.

Anonymous poster hash: 29d90...263

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...